Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj wyłącznie o cenę, bo w każdym salonie w przypadku nowych aut będzie ona taka sama, ale o elementy dodatkowe. Jak rozpoznać dobrego dealera samochodowego? I z jakiego powodu w ogóle warto szukać, zamiast zgłosić się do pierwszego lepszego miejsca?
Kim jest dealer samochodów? To osoba, a najczęściej cała grupa ludzi, zajmująca się sprzedażą pojazdów jednej lub kilku wybranych marek. Można powiedzieć, że jest to ktoś pośredniczy między producentami a klientami. Co ważne, dealer samochodów Fiat, Mercedes czy Subaru może zaoferować kupującemu te same warunki cenowe bez względu na miejsce, w którym finalizuje się transakcję. Jednak warto poświęcić chwilę na znalezienie najlepszego salonu, bo w tym wypadku nie chodzi o ostateczną kwotę do zapłaty, a o kwestie dodatkowe. Co to dokładnie znaczy?
Dobry dealer samochodów, czyli jaki?
Dobry dealer samochodowy przede wszystkim albo sam będzie doskonałym sprzedawcą, albo będzie zatrudniał ludzi, którzy o autach danej marki wiedzą dosłownie wszystko. Dlaczego wiedza ma tak duże znaczenie? Wyobraźmy sobie, że przychodzimy do salonu, jesteśmy zainteresowani konkretnym modelem pojazdu, ale chcielibyśmy dopytać o kilka szczegółów. Jeżeli rozmawiający z nami sprzedawca nie potrafi udzielić nam informacji, to nie świadczy to dobrze o danym punkcie. Poczucie profesjonalizmu i wysokiej jakości obsługi jest w tym wypadku bardzo ważne.
Lampka alarmowa powinna nam się zapalić także wtedy, gdy salon nie oferuje możliwości przeprowadzenia jazdy testowej. W końcu mało kto chciałby wydać kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy na samochód, którym się nawet nie przejechał. Takie sytuacje zdarzają się stosunkowo rzadko, ale jednak czasami mają miejsce.
W przypadku samochodów używanych istotna będzie również transparentność – dobry dealer to taki, który dokładnie przedstawia historię pojazdu, opisuje ewentualne naprawy dokonane w ostatnim czasie i jest w stanie zagwarantować, że auto nadaje się do bezproblemowej jazdy.
Szukasz dealera samochodów marki Abarth lub Alfa Romeo? Sprawdź ofertę: https://dukiewicz.pl/typ/salon-samochodowy/
Gwarancja – profesjonalny serwis na miejscu
Skoro już o gwarancji mowa, warto sprawdzić, czy salon samochodowy, z którego usług chcemy skorzystać, ma również profesjonalny serwis. Najlepiej, żeby na miejscu znajdował się także sklep z oryginalnymi częściami konkretnej marki oraz aby dealer oferował możliwość wypożyczenia pojazdu zastępczego na czas przeglądu lub naprawy. Dlaczego to takie ważne? Dzięki temu zyskujemy pewność, że do ewentualnego usunięcia usterki zostaną wykorzystane najwyższej jakości oryginalne podzespoły, a ich wymiana zostanie przeprowadzona w sposób profesjonalny. W serwisach pracują bowiem specjaliści, którzy doskonale znają samochody danego producenta. Dodatkowo, zazwyczaj tego typu serwisy dają gwarancję na wspomniane części zamienne, co będzie miało znaczenie szczególnie wtedy, gdy z jakiegoś powodu problem będzie się powtarzał.
Wpisy promowane
- Mewa inwestuje w system doboru rozmiaru odzieży oparty na sztucznej inteligencjiDostawca usług tekstylnych firma Mewa kontynuuje swój rozwój, zapewniając sobie większościowe udziały w startupie, jakim jest Esenca Digital Workwear S.R.L. ...
- Zadbaj o właściwą kondycję psychiczną swoich pracownikówDzisiejsze czasy charakteryzują się szybkim tempem życia, które w połączeniu z presją związaną z rywalizacją na coraz bardziej konkurencyjnym rynku ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
- Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2024W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.