Dlaczego warto wdrożyć standardy etyczne i mieć certyfikaty?

Współpraca z dużymi koncernami niejednokrotnie wymaga od dostawców (często są to małe i średnie firmy) posiadania certyfikatów poświadczających spełnianie określonych standardów etycznych i społecznych. Do takich certyfikatów zalicza się przede wszystkim SMETA, EcoVadis, BSCI oraz ISO 19600 – wszystkie one stanowią dla zamawiających najlepszy dowód na to, że dana firma jest w stanie zrealizować nawet najbardziej wygórowane wymagania społeczne, etyczne oraz środowiskowe.

Dlaczego warto wdrożyć standardy etyczne i mieć certyfikaty? 1

Kogo dotyczy certyfikacja?

Każda firma może ubiegać się o certyfikację, najbardziej potrzebna zwykle okazuje się ona jednak w przypadku firm produkcyjnych, których kontrahentami są duże światowe koncerny. To właśnie dla tych korporacji fakt posiadania przez dostawców stosownych potwierdzeń co do spełniania konkretnych wymagań etycznych i społecznych odgrywa największą rolę. Jest to tak istotne, że w przypadku braku konkretnego certyfikatu, może nawet dojść do zakończenia współpracy. W ten sposób duże firmy dbają bowiem o swój wizerunek na bardzo konkurencyjnym rynku. Obecnie wiele polskich przedsiębiorstw wzorem zagranicznych organizacji także przeprowadza audyty swoich dostawców, troszcząc się w ten sposób także o własną reputację.

Charakterystyka certyfikatów

Warto zatem wiedzieć, co oznaczają skróty w nazwach certyfikatów. I tak BSCI wskazuje na spełnianie reguł etyki biznesu, zwłaszcza w zakresie ochrony środowiska oraz przeciwdziałania korupcji w przedsiębiorstwie. EcoVadis jest równoznaczny z odpowiedzialnym działaniem wobec pracowników, kontrahentów oraz środowiska. SA8000 dotyczy głównie spełniania norm BHP w różnych dziedzinach funkcjonowania, a SMETA określa m.in. sposób traktowania pracowników przez pracodawców.

Po co ubiegać się o certyfikat?

Dysponowanie certyfikatem otwiera drogę do współpracy z różnymi przedsiębiorstwami, dla których spełnianie wymogów etycznych i społecznych jest bardzo istotne. Dobrze oddziałuje to na wizerunek organizacji, która może dzięki temu zwiększyć również grono swoich klientów. W przypadku audytów zlecanych przez zamawiających certyfikaty świadczą na korzyść firmy.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zajrzyj na stronę https://www.bureauveritas.pl/nasze-uslugi/uslugi-dla-przemyslu-konsumpcyjnego.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top