Wiedzieć o czymś, a to zobaczyć to dwie, różne sprawy. W sklepie często decydujemy się na zakup towaru dopiero po jego zobaczeniu. Podobnie dzieje się w przypadku marketingu internetowego. Zdecydowanie silniej przemawiają do nas obrazy niż słowa. Dlatego nie wystarczy wiedzieć i wyobrażać sobie, że sklep internetowy oferuje piękne sukienki czy nowoczesne wkrętarki. Kiedy zobaczymy te produkty, wiemy, że chcemy je mieć. O pokazanie artykułów zadbają specjaliści od Google Shopping.
Czym jest Google Shopping?
Google Shopping, znana pod wieloma określeniami – również jako Google Zakupy, kampania PLA, Product Listing Ads – to po prostu reklama graficzna z listą produktów, która daje możliwość pokazania swoich artykułów w wyszukiwarce Google. Reklama ta pojawia się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania po wpisaniu do wyszukiwarki odpowiedniego hasła, a precyzyjniej mówiąc – nad wynikami wyszukiwania. Wyróżnia się ona wielkością, wyglądem graficznym i oczywiście umieszczonymi w niej zdjęciami. Jest to stosunkowo nowa usługa Google, bo dostępna w Polsce dopiero od 2014 roku. Na pewno jednak wszyscy ją już świetnie znają.
Jakie są zalety Google Shopping?
Reklama Zakupy Google jest bardzo skuteczna, ponieważ łączy atrakcyjną grafikę z funkcjonalnością. Nie dość, że przyciąga wzrok zdjęciami produktów i pojawia się w eksponowanym miejscu, to jeszcze od razu podaje nazwę produktu oraz jego cenę. Mało tego – jedno klikniecie przenosi od razu na odpowiednią stronę sklepu. Google Shopping działa zdecydowanie sprawniej od porównywarek cenowych i od razu pokazuje dany produkt w zakresie różnych modeli, marek, cen i sklepów. Taka reklama znacznie ułatwia życie klientowi, który właściwie wszystko od razu ma podane jak na tacy – pozostaje tylko wybierać. Więcej informacji można uzyskać na stronie https://www.internetum.com/en/an-expert-guide-to-google-shopping/.
Kto korzysta z Google Shopping?
Zakupy Google to rewelacyjne narzędzie dla wszystkich posiadaczy sklepów internetowych, którzy korzystając z reklamy, mogą znacznie zwiększyć swoje obroty. Dzięki tej usłudze nie tylko sklep zostanie wyszukany przez Google, ale od razu pojawi się konkretny produkt. Warto mieć na uwadze, że chociaż lista artykułów to płatna usługa to właścicielowi sklepu w jego strategii marketingowej mimo wszystko się opłaca. Opłata naliczana jest dopiero w momencie kliknięcia w konkretny produkt i przejścia do sklepu. Po wprowadzeniu wszystkich danych o sklepie i produktach informacje te przechowywane są w Google Merchant Center. A co z klientem? Także korzysta – widzi produkt od razu i łatwo może go odnaleźć w sieci.
Jak zadbać o efektywność reklamy?
Oczywiście podstawową strategią, która doprowadzi do sukcesu marketingowego, jest dbanie o product feed pod każdym względem. Składa się na to kilka, ważnych kwestii. Przede wszystkim warto powierzyć działania marketingowe specjalistom od Google Shopping. Pod ich kierunkiem trzeba zadbać, by opis produktu zawierał wszystkie, istotne dane, np. kolor, rozmiar i markę, ale nie miał przy tym niepotrzebnych informacji. Na bieżąco należy aktualizować wszelkie zmiany dotyczące produktu – np. w przypadku ceny. No i sprawa najważniejsza w reklamie graficznej, czyli sama grafika. Trzeba pamiętać o tym, by zdjęcie było wyraźnie, czytelne i wykonane na białym tle.
Te wszystkie działania sprawią, że sklep online trafi ze swoją ofertą do możliwie największej ilości klientów. Odpowiednia kampania produktowa sprawi, że konkretny produkt będzie miał dużą klikalność – a przecież właśnie o to chodzi.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.