Jak działa wyszukiwarka? [artykuł ekspercki]
Wyszukiwarkę możemy porównać do bibliotekarza. Jak działa i co sprawia, że wyniki wyszukiwania wyglądają tak, a nie inaczej?
Wyszukiwarkę możemy porównać do bibliotekarza. Jak działa i co sprawia, że wyniki wyszukiwania wyglądają tak, a nie inaczej?
Wyszukiwarka przestaje być tylko miejscem które dostarcza w najszybszy możliwy sposób odpowiedzi na zadane pytanie. Teraz to także obszar wykorzystywany przez wiele firm do komunikacji i budowania stałych relacji z użytkownikami. Aby dobrze komunikować się z użytkownikiem powinniśmy poznać jego zachowania w wyszukiwarce.
Wystartowała wyszukiwarka Blekko, która stawia sobie ambitny cel wyeliminowania spamu z wyników wyszukiwania. Posługuje się przy tym techniką tzw. slashtagów. Czy ma szansę zagrozić pozycji największych graczy na rynku?
Rok po podpisaniu umowy partnerskiej pomiędzy Yahoo a wyszukiwarką Microsoftu zakończył się pierwszy etap wdrażania jej postanowień: w Ameryce Północnej sfinalizowano przeniesienie do Yahoo technologii Bing.
Badania naukowców z amerykańskiego Northwestern University pokazują, że uczniowie bezkrytycznie podchodzą do wyników wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Klikają na najwyższe pozycje nie zastanawiając się do jakich stron prowadzą.
[Badanie] Uczniowie bezkrytycznie wierzą wyszukiwarkom więcej »
Wzbudzający duże zainteresowanie projekt Wolfram Alpha stał się dostępny dla internautów. I to bardzo dobra dla nich wiadomość, choć warto być cierpliwym i dać mu jeszcze trochę czasu. Bo pomimo wielu zabawnych pomyłek i nieporozumień wyszukiwarka (?) może być znakiem nadchodzącej przyszłości.
Można niewątpliwie dyskutować o tym, na ile kryzys ekonomiczny ma charakter realnego zjawiska, a na ile stanowi pretekst do odkładanych, niepopularnych decyzji np. o zwolnieniach. Nie ulega jednak wątpliwości, że u źródła tego zjawiska, czyli w USA, (ale również i w innych krajach, także w Polsce) rośnie społeczny niepokój, poczucie zagrożenia. Widać to dobrze jeśli przyjrzymy się… internetowym wyszukiwarkom.
eMarketer: bardziej obawiamy się o swoją sytuację ekonomiczną – więcej wyszukujemy więcej »