Psychologia wyszukiwania [artykuł ekspercki]

Opublikowano: 23 sierpnia 2012. Kategoria: Rynek. Tagi:

Wyszukiwarka przestaje być tylko miejscem które dostarcza w najszybszy możliwy sposób odpowiedzi na zadane pytanie. Teraz to także obszar wykorzystywany przez wiele firm do komunikacji i budowania stałych relacji z użytkownikami. Aby dobrze komunikować się z użytkownikiem powinniśmy poznać jego zachowania w wyszukiwarce.

Dawid ZarazińskiPsychologia wyszukiwania [artykuł ekspercki]

Blekko – wyszukiwarka bez spamu?

Opublikowano: 3 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , ,

Wystartowała wyszukiwarka Blekko, która stawia sobie ambitny cel wyeliminowania spamu z wyników wyszukiwania. Posługuje się przy tym techniką tzw. slashtagów. Czy ma szansę zagrozić pozycji największych graczy na rynku?

Dawid ZarazińskiBlekko – wyszukiwarka bez spamu?

[Badanie] Uczniowie bezkrytycznie wierzą wyszukiwarkom

Opublikowano: 30 lipca 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Badania naukowców z amerykańskiego Northwestern University pokazują, że uczniowie bezkrytycznie podchodzą do wyników wyszukiwania w popularnych wyszukiwarkach internetowych. Klikają na najwyższe pozycje nie zastanawiając się do jakich stron prowadzą.

Dawid Zaraziński[Badanie] Uczniowie bezkrytycznie wierzą wyszukiwarkom

Wolfram Alpha – Wikipedia killer?

Opublikowano: 18 maja 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , ,

Wzbudzający duże zainteresowanie projekt Wolfram Alpha stał się dostępny dla internautów. I to bardzo dobra dla nich wiadomość, choć warto być cierpliwym i dać mu jeszcze trochę czasu. Bo pomimo wielu zabawnych pomyłek i nieporozumień wyszukiwarka (?) może być znakiem nadchodzącej przyszłości.

admagazine.plWolfram Alpha – Wikipedia killer?

eMarketer: bardziej obawiamy się o swoją sytuację ekonomiczną – więcej wyszukujemy

Opublikowano: 4 marca 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Można niewątpliwie dyskutować o tym, na ile kryzys ekonomiczny ma charakter realnego zjawiska, a na ile stanowi pretekst do odkładanych, niepopularnych decyzji np. o zwolnieniach. Nie ulega jednak wątpliwości, że u źródła tego zjawiska, czyli w USA, (ale również i w innych krajach, także w Polsce) rośnie społeczny niepokój, poczucie zagrożenia. Widać to dobrze jeśli przyjrzymy się… internetowym wyszukiwarkom.

admagazine.pleMarketer: bardziej obawiamy się o swoją sytuację ekonomiczną – więcej wyszukujemy