Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki to kolejny krok w celu wzmocnienia konkurencyjności polskiej gospodarki. W ramach programu wprowadzono bowiem nowy mechanizm finansowy, jakim jest konkurs Kredyt Ekologiczny dla firm zlokalizowanych na terenie Polski. Jest to specjalne finansowanie oferowane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Głównym celem stworzenia tego instrumentu jest udzielenie wsparcia innowacyjnym inwestycjom, które przyczynią się do poprawy efektywności energetycznej rodzimych przedsiębiorstw. Sprawdź, kto może ubiegać się o dofinansowanie w formie kredytu ekologicznego!
Kredyt ekologiczny dla firm – warunki dofinansowania
Finansowanie dla firm w ramach kredytu ekologicznego będzie przyznawane na tych samych zasadach, co kredyt na innowacje technologiczne, który był dostępny w poprzedniej perspektywie unijnej. Przedsiębiorcy z Polski, chcący podejmować inwestycje ukierunkowane na wdrażanie energooszczędnych rozwiązań, będą mieli szansę ubiegać się o wsparcie finansowe w formie dotacji.
Program zakłada tzw. premię ekologiczną, która zostanie przyznana firmom w celu częściowej spłaty wcześniej zaciągniętego kredytu w wybranym banku komercyjnym znajdującym się na liście placówek współpracujących z BGK. Ostateczna kwota przyznanej premii będzie zależna od lokalizacji inwestycji oraz wielkości przedsiębiorstwa. Możliwość uzyskania kredytu ekologicznego mają zarówno firmy z sektora MŚP (małe i średnie przedsiębiorstwa), jak i większe firmy typu small mid-caps i mid-caps, które osiągną co najmniej 30% efektywność energetyczną dzięki planowanym inwestycjom. Podstawą oceny będzie audyt energetyczny dołączony do dokumentacji.
Jakie inwestycje mają szansę na dofinansowanie z kredytu ekologicznego?
Kredyt ekologiczny oferuje polskim przedsiębiorcom możliwość finansowania kosztów związanych z wdrożeniem nowych, energooszczędnych produktów, usług i procesów, mających na celu poprawę efektywności energetycznej i redukcję zużycia energii zarówno przez przedsiębiorstwo, jak i użytkowników końcowych. Dzięki tej formie wsparcia można przeznaczyć dofinansowanie na następujące cele:
- modernizację infrastruktury produkcyjnej, na przykład poprzez inwestycje w nowoczesne linie technologiczne, które skutkować będą zwiększeniem efektywności energetycznej procesów produkcyjnych w firmie;
- modernizację budynków, mającą na celu poprawę ich efektywności energetycznej poprzez m.in. inwestycje w izolację termiczną, energooszczędne oświetlenie czy zaawansowane systemy regulacji zużycia energii;
- zakup, instalację i uruchomienie odnawialnych źródeł energii (OZE), takich jak np. panele słoneczne, w celu zwiększenia udziału energii ze źródeł odnawialnych w bilansie energetycznym przedsiębiorstwa;
- zakup wartości niematerialnych i prawnych, takich jak patenty, licencje czy prawa do oprogramowania, które będą wspierać inwestycje mające na celu poprawę efektywności energetycznej;
- koszty związane z usługami doradczymi specjalistów, które są niezbędne do prawidłowego uruchomienia inwestycji ekologicznych.
Dodatkowo, poszczególne firmy będą mogły uzyskać dofinansowanie na zakup lub produkcję środków trwałych, robotów, materiałów budowlanych czy specjalistycznego oprogramowania, mającego na celu modernizację, adaptację budynków i poprawę ich efektywności energetycznej. Kredyt ekologiczny dla firm z Polski stanowi zatem ważne narzędzie wspierające je w dążeniu do bardziej zrównoważonej i efektywnej energetycznie działalności.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.