Są sytuacje, w których poprawne zdjęcia nie wystarczają. Dlatego niezwykle ważne jest, by wiedzieć, do kogo się zwrócić w przypadku potrzeby uwiecznienia własnego wizerunku. Profesjonalna sesja w studiu pokazuje, jak wiele detali wpływa na ostateczny efekt.
Nie magia, a odpowiednia wiedza
Z oczywistych względów fotografia, która ma znajdować się w naszym portfolio, nie może być przypadkowym ujęciem, które posiada szereg błędów. Trzeba pamiętać, że zwykle tylko profesjonalny fotograf jest w stanie ukazać nas w odpowiedni sposób. Im o wyższe stanowisko, pozycję społeczną chodzi, tym spodziewany efekt po sesji powinien być lepszy. Żeby go uzyskać, trzeba dysponować odpowiednim zapleczem, a przede wszystkim doświadczeniem. Mimo że komputery wyręczają ludzkość w wielu kwestiach, nadal najlepsze zdjęcia wykonuje człowiek. To on decyduje o ustawieniach, kadrowaniu i innych czynnikach, które przynoszą oczekiwany rezultat. Większość z nas jest w stanie dobre zrobić zdjęciem aparatem cyfrowym, jednak będzie ono dalekie od tego, jakie jest w stanie wykonać profesjonalista. Typowa sesja komercyjna odbywa się z udziałem wielu innych osób. Do tego grona zalicza się, chociażby makijażystka. Jej zadaniem jest poprawienie prezencji twarzy oraz zamaskowanie pewnych niedoskonałości za pomocą dostępnych kosmetyków. Ponadto, w ekipie często znajduje się osoba odpowiedzialna za fryzurę. Ułożenie włosów potrafi zmienić naprawdę dużo, czego nie każdy ma świadomość. Ostatni z elementów, który ma istotny wpływ na wygląd to ubiór. Pomoc stylisty bywa w przypadku takiej sesji nieodłączna, ponieważ nie każdy posiada wiedzę, jak dopasować do siebie poszczególne elementy garderoby. Na tym przykładzie dobrze widać, że o finalnym wyglądzie zdjęcia decyduje praca i zaangażowanie wielu osób.
Efekt, jakiego oczekujesz
Wbrew pozorom, sesja komercyjna nie odbywa się wyłącznie w studiu. Wielu klientom zależy na tym, by uwiecznić ich w wybranym miejscu. Przed ekipą fotograficzną stwarza to kolejne wyzwania, lecz portret studyjny w określonej lokalizacji jest możliwy do zrealizowania przy użyciu odpowiedniego sprzętu. Całość, mimo że zajmuje dość sporo, można przetransportować bez większego trudu samochodem osobowym. Ekipa wyposażona w statywy, blendy, lampy i inne elementy poradzi sobie w każdych warunkach. To, co przemawia za fotografiami wykonywanymi poza profesjonalnym studiem to fakt, że czasem lepiej, żebym drugim planem na zdjęciu było coś innego niż tło fotograficzne. Klienci korporacyjni chcą w ten sposób zwrócić uwagę na swoją siedzibę, która jest godna uwiecznienia w materiałach promocyjnych. Kiedy już sesja komercyjna dobiegnie końca, nie oznacza to, że zdjęcia są od razu gotowe do szerszej publikacji. W tym momencie zaczyna się obróbka plików RAW w programie graficznym. Najczęściej przejawia się to w zmianie detali, które decydują o cieniach, nasyceniu barw i na wyeliminowaniu zauważonych niedoskonałości. Wpływ na ostateczny wygląd zdjęcia ma też klient, który ma możliwość zadecydować o poszczególnych detalach. Jego uwagi bywają cenne i pozwalają uniknąć ewentualnych nieporozumień.
Udane zdjęcia w przypadku sesji komercyjnej to efekt żmudnej pracy wielu osób. Ekipa zobligowana do tego zadania w każdym przypadku stara się uzyskać jak najlepszy efekt. Zdjęcia, które widzimy na materiałach reklamowych lub w portfolio, są tak doskonałe, że można je określić mianem ideału. Żeby je wykonać, trzeba wykazać się profesjonalizmem w każdym, nawet najdrobniejszym szczególe i rozumieć potrzeby swoich klientów.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.