VOBRO rozwija swoje kluczowe marki

Opublikowano: 19 stycznia 2017. Kategoria: Wpisy Promowane.

Firma VOBRO już od ponad trzech dekad dostarcza swoim klientom najwyższej jakości słodycze i łakocie, które wyróżniają się doskonałym smakiem, tradycyjną recepturą i precyzją wykonania. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wymagających konsumentów Zakład Produkcji Cukierniczej VOBRO nieustannie rozwija swoje kluczowe marki czyniąc je jeszcze bardziej wyjątkowymi. Tym razem producent słodkości dokonał istotnych zmian w identyfikacji graficznej pralin Frutti di Mare. Czy i tym razem VOBRO zdobędzie uznanie największych łasuchów? Czym brodnicka firma zaskoczy swoich klientów? Czy rozwój kluczowych marek przyniesie firmie sukces w postaci nowych odbiorców i wzrostu sprzedaży?

Zakłady Produkcji Cukierniczej „VOBRO” już od trzydziestu lat są obecne w branży deserów i słodyczy. Od początku swojego istnienia firma znajduje się w Brodnicy, niewielkim mieście położonym w województwie kujawsko- pomorskim. Jej założycielem jest Wojciech Wojenkowski. Dzięki dbałości o detale, profesjonalizmowi oraz pasji, brodnicki producent z roku na rok ma coraz szersze grono klientów zafascynowanych doskonałym smakiem, precyzją wykonania oraz kunsztem zdobienia każdego z wyrobów marki VOBRO. Grupę odbiorców przedsiębiorstwa stanowią zarówno najmłodsze łasuchy, jak i dorośli miłośnicy słodkości. Firma od lat stawia na pierwszym miejscu zadowolenie swoich klientów, dlatego nieustannie przywiązuje uwagę do podnoszenia jakości wszystkich swoich produktów. Zakład rozbudowuje linie produkcyjne, ulepsza systemy magazynowania, poszerza kompetencje doświadczonych pracowników oraz rozwija dystrybucję nie tylko krajową, ale także międzynarodową. Firma poszerza systematycznie także swój asortyment. Dziś VOBRO wytwarza około stu rodzajów wyrobów czekoladowych. W dbałości o wysoką jakość każdego ze swoich wyrobów, firma sprowadza surowce do ich produkcji m.in. ze Szwecji, Niemiec, Belgii, Włoch i Słowacji. Zakład wdrożył także system ISO 22000 i spełnia standard IFS. W VOBRO pracuje około czterystu pracowników z bogatym doświadczeniem zawodowym w branży cukierniczej. Obecnie w ofercie brodnickiego zakładu znaleźć można m.in. praliny, bomboniery, galaretki i ciastka. Dzięki różnorodności swojego asortymentu, firma jest w stanie zaspokoić różne upodobania swoich Klientów. Wyroby VOBRO sprawdzą się doskonale nie tylko jako słodki poczęstunek czy dodatek do porannej kawy, ale także jako oryginalny i pyszny upominek dla znajomych, przyjaciół i rodziny. Dzięki stawianiu na pierwszym miejscu wymagań klientów, znajomości i obserwacji rynku cukierniczego, dynamicznemu rozwojowi kluczowych marek oraz wysokiej jakości swoich wyrobów, firma VOBRO zdobywa coraz szersze grono miłośników jej wyrobów zarówno w Polsce, jak i na świecie.

VOBRO rozwija swoje kluczowe marki 1

Frutti di Mare są jednym z najpopularniejszych produktów marki VOBRO. To najwyższej jakości praliny o niespotykanym kształcie owoców morza. Każdy kształt pralinek skrywa inny, wyjątkowy smak, który zapadnie w pamięci nawet najbardziej wymagającym smakoszom. Jako sztandarowy produkt marki VOBRO, Frutti di Mare są nieustannie polepszane, by sprostać rosnącym wciąż wymaganiom krajowych i światowych konsumentów. Bombonierki Frutti di Mare to wyśmienite praliny w czterech różnych smakach: toffi, mlecznym, kakaowym i orzechowym. Wyrób zachwyca finezyjnym kształtem i precyzją wykonania. Dzięki oryginalnej formie oraz wyśmienitemu smakowi, Frutti di Mare stały się jednym z ulubionych wyrobów brodnickiego producenta.

VOBRO do produkcji słodyczy wykorzystuje najwyższej jakości produkty pochodzące m.in. ze Szwecji, Niemiec, Belgii, Włoch i Słowacji. Na bazie sprawdzonych receptur, doświadczeni pracownicy tworzą łakocie, które od ponad trzydziestu lat zachwycają zarówno dorosłych, jak i tych najmłodszych smakoszy. Na czym polega fenomen Frutti di Mare? Recepta na sukces wydaje się być niezwykle banalna. Połączenie wyśmienitego smaku z oryginalną formą sprawiło, że z roku na rok grono miłośników marki VOBRO stale się powiększa. Zamknięcie doskonałego smaku toffi, mleka, kakao i orzechów w wykonanej z najwyższą starannością otoczce z delikatnej czekolady, czynią praliny Frutti di Mare jednym z ulubionych produktów brodnickiego zakładu.

Frutti di Mare można nabyć w różnych opakowaniach. Obecnie praliny są dostępne w eleganckiej puszce, w formie prezentowej z charakterystyczną kokardą bądź w klasycznych opakowaniach z oryginalną szatą graficzną. Dzięki różnorodności opakowań, wyroby VOBRO sprawdzą się doskonale w formie prezentu na różnego rodzaju okazje: urodziny, imieniny, jubileusze czy imprezy okolicznościowe. Praliny doskonale smakują także podane do porannej kawy bądź popołudniowej herbaty. Mogą pomóc także wyrazić wdzięczność naszym najbliższym. Czy jest ktoś w stanie się oprzeć rozpływającej się w ustach czekoladce skrywającej w sobie szlachetne nadzienie?

Marka Vobro jest kojarzona przede wszystkim z wyśmienitym smakiem produktów, dbałością o swoich klientów oraz dynamicznym rozwojem pozwalającym na dostarczenie konsumentom produktów o coraz wyższej jakości. Rozwój kluczowych marek przez brodnickiego producenta słodkości stanowi jedną głównych strategii marketingowych przedsiębiorstwa. Nacisk na rozwój technologiczny, zatrudnienie wysokospecjalizowanych pracowników oraz poszerzanie dystrybucji sprzedaży sprawia, że marka VOBRO staje się coraz popularniejsza nie tylko w Polsce, ale także na rynkach międzynarodowych. Czy rozwój kluczowych marek przyniesie VOBRO zamierzony sukces?

VOBRO jest marką cukierniczą, która istnieje na rynku już od ponad trzech dekad. Na sukces zapracowała sobie nie tylko ciężką pracą i wysoką jakością wyrobów, ale przede wszystkim stawianiem zadowolenia każdego z Klientów jako główną misję firmy. Dużą rolę w odniesieniu sukcesu odegrała także przemyślana strategia marketingowa, która pozwoliła zbudować markę cieszącą się zaufaniem i zadowoleniem konsumentów na całym świecie.

Czym jest marka? Jaką rolę odgrywa marketing? Czy strategia reklamowa ma ważną rolę w działaniu i rozwoju przedsiębiorstwa? Pod pojęciem marki nie należy utożsamiać jedynie logo i nazwy firmy. Marka to zestaw symboli, rysunków bądź znaków, które pozwalają wyróżnić się danej firmie na tle konkurencji. Unikalny system identyfikacji umożliwia budowę trwałych relacji z klientem. Marka to cechy charakterystyczne dla danego produktu bądź usługi. Posiadanie silnej marki przynosi producentowi szereg korzyści, a klientom daje możliwość identyfikacji danego produktu na tle konkurencyjnych wyrobów.

Konsumenci indywidualizują wyrób z daną marką nawet w przypadku, jeżeli produkt wykazuje niewielkie różnice jakościowe i funkcjonalne z produktami konkurencji. Charakterystyczne cechy składające się na konkretną markę przyśpieszają proces zapamiętywania danego wyrobu przez konsumenta, co w przyszłości wpływa na podejmowanie decyzji o jego zakupie. Marka pełni także funkcję gwarancyjną, a więc jej właściciel zobowiązuje się do utrzymania jakości produktu na ściśle określonym poziomie zgodnym z oczekiwaniami klientów. Wielu przedsiębiorców oferuje także obsługę pogwarancyjną klientów, co wpływa na przywiązanie konsumenta do danej marki. Należy pamiętać także o tym, że marka stanowi istotne narzędzie promocji, dzięki któremu możliwe jest przyciągnięcie uwagi oraz zachęcenie do zakupów potencjalnych nabywców. Nie tylko marka identyfikuje dany produkt. Na sukces marketingowy wpływają przede wszystkim jakość wyrobu, jego funkcjonalność, a nawet opakowanie.

Opakowanie wbrew pozorom nie służy jedynie do zabezpieczenia produktów przed niekorzystnym wpływem czynników zewnętrznych, ale odgrywa także istotną rolę w działaniach marketingowych. Produkt posiadający funkcjonalne, widoczne i czytelne opakowanie będzie atrakcyjniejszy, niż wyrób o podobnej jakości i przeznaczeniu, ale będący zapakowany niedokładnie czy też posiadający niedopracowane graficznie opakowanie. Opakowania stały się jednym z fundamentalnych elementów pozwalających na identyfikację i wyróżnienie produktu, promocję firmy oraz aktywizację sprzedaży. Stanowi ono integralny element każdej kampanii marketingowej, stanowiąc wizualny środek komunikatywny dla potencjalnego odbiorcy. Opakowanie oddziałuje swoją atrakcyjnością na klienta, informuje go o zawartości oraz zachęca do zakupu. Większość potencjalnych odbiorców reaguje najsilniej na bodźce wzrokowe. Wygląd, kształt i kolorystyka opakowania niejednokrotnie mają istotny wpływ na decyzję o zakupie danego produktu. Nie ulega wątpliwości, że to jakość i zastosowanie samego wyrobu są kluczowym elementem sukcesu w handlu. Opakowanie stanowiąc integralną część wyrobu, wpływa istotnie na jego jakość. Należy pamiętać o tym, że jest ono środkiem zwiększającym sprzedaż i powinno wyróżniać się na tle innych produktów. Prezentacja sprzedawanego wyrobu powinna także wzbudzać zaufanie u potencjalnego klienta. Podstawowym kryterium oceny rynkowej wartości opakowań jest ich estetyka oraz funkcjonalność. Wielu specjalistów od marketingu uważa, że prostota, przejrzystość i czytelność znaku graficznego są skuteczną reklamą dla danej firmy.

Opakowanie należy traktować jako jeden z istotnych elementów mających bezpośredni wpływ na decyzję o zakupie konkretnego wyrobu. Producenci, którym zależy na sprzedaży swoich produktów, powinni skupić się na jakości opakowania, ponieważ większość klientów dokonuje zakupów pod wpływem impulsu. Do nabycia danego produktu mogą zachęcać chociażby atrakcyjne i funkcjonalne opakowanie, dodatki promocyjne czy dołączona etykieta. Odpowiednia kolorystyka, oryginalność, wyrazistość oraz czytelność to główne cechy dobrze zaprojektowanych etykiet i opakowań. Ważna jest także grafika na opakowaniu: napisy, znaki firmowe oraz rysunki. Dlaczego? Treść na etykiecie dostarcza konsumentom podstawowych informacji o produkcie, natomiast znak firmowy bądź rysunki na etykiecie są pewnego rodzaju uzupełnieniem, dopełnieniem całości. Sposób przedstawienia każdego z powyższych elementów jest zależny przede wszystkim od koncepcji graficznej, zastosowania odpowiedniej kolorystyki czy też rozmieszczenia poszczególnych elementów.

Grafika odgrywa coraz ważniejszą rolę, nie tylko w handlu. Niejednokrotnie obraz zamieszczony na etykiecie bądź opakowaniu ma większe oddziaływanie na klienta, niż doświadczony sprzedawca lub handlowiec. Solidność, precyzja wykonania i trwałość opakowania kojarzą się konsumentom z wysoką jakością danego wyrobu. Stanową pewnego rodzaju wartość dodaną, która czyni produkt atrakcyjniejszym i bardziej wartościowym, niż wyroby konkurencji. Dopracowane opakowanie zwraca uwagę potencjalnego nabywcy, zachęca do zakupu i poznania danego produktu. Nic więc dziwnego, że wielu przedsiębiorców poświęca dużą uwagę do precyzji wykonania opakowań swoich produktów, powierzając zadanie ich zaprojektowania największym agencjom reklamowym i interaktywnym. Na skutek konkretnych działań marketingowych wdrożonych przez firmę, opakowania są systematycznie ulepszane, zmieniana jest szata graficzna i rozkład poszczególnych elementów.

Istotną funkcją opakowań jest dostarczanie informacji o danym wyrobie. Producenci na opakowaniach transportowych bądź zbiorczych zamieszczają informację o tym, w jakich warunkach należy przechowywać produkt. Prawidłowe przechowywanie wyrobów- w szczególności spożywczych, pozwala zachować ich wysoką jakość jak najdłużej. Zazwyczaj na jednostkowych opakowaniach zamieszcza się opis walorów odżywczych produktów spożywczych oraz ich kaloryczności. Umieszczenie znaku towarowego producenta pozwala nabywcom zidentyfikować dany produkt z konkretną marką. Istotną kwestią jest obecnie dbałość o środowisko naturalne. Wielu klientów zwraca uwagę na to, czy producent wykorzystuje opakowania, które można poddać recyklingowi w przyszłości.

Zakłady Produkcji Cukierniczej VOBRO dokonały istotnych zmian w identyfikacji graficznej marki w portfolio firmy- Frutti di Mare. Zapoczątkowało to szereg ważnych zmian wizerunkowych kluczowych produktów przedsiębiorstwa. Producent postanowił zakomunikować nową szatą graficzną benefity wyrobu: fantazyjny kształt owoców morza oraz kompozycję białej oraz deserowej czekolady na każdej pralince. Całość uzupełniona jest elementami graficznymi, które mają wzmocnić postrzeganie marki jako premium i nadać produktowi charakter prezentowy. Wypracowana szata graficzna pojawiła się na wszystkich wariantach gramaturowych marki, co pozwoliło uzyskać Frutti di Mare atrakcyjną i wyrazistą identyfikację kolorystyczno-graficzną na półkach sklepowych. Firma dba o to, aby komunikaty płynące z nich jak najskuteczniej wskazywały na unikalność i benefity oferty produktowej. Na nowym opakowaniu Frutti di Mare nie ma przypadkowych elementów graficznych, każdy element odpowiada za pewną komunikację, np. białe tło i złote trójkąty nadają opakowaniu sterylność i wzmacniają charakter premium. Wypracowane zostało również nowe, duże logo marki Frutti di Mare i nowe logo VOBRO. Czy nowe opakowanie produktu przypadnie do gustu konsumentom?

Brodnicki producent słodkości stawia na pierwszym miejscu wymagania swoich klientów, dlatego przywiązuje ogromną uwagę do jakości swoich wyrobów. Marka Frutti di Mare zdobywa coraz większe uznanie zarówno wśród dorosłych smakoszy, jak i najmłodszych łasuchów. Rozwój kluczowej marki pozwala udoskonalić produkt, a zaawansowane działania marketingowe umożliwiają dotarcie do grupy potencjalnych klientów. Brodnicki producent słodkości stawia na rozwój technologiczny zakładu, wdraża innowacyjne metody działania oraz nieustannie podnosi kwalifikacje swoich pracowników. Wpływa to na wysoką jakość każdego z wyrobów, które cechują się wyśmienitym smakiem już od ponad trzydziestu lat. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, VOBRO rozwija swoje kluczowe marki czyniąc swoje szlagierowe produkty jeszcze bardziej doskonalszymi i wyjątkowymi. Zarówno tradycyjne, jak i zupełnie nowe wyroby cukiernicze sprawdzą się wspaniale w formie prezentu, słodkiego upominku czy dodatku do ulubionej kawy. Smak brodnickich słodyczy jest znany nie tylko polskim klientom, ale także konsumentom w Europie i na świecie.

Marketing pełni istotną funkcję w rozwoju każdego przedsiębiorstwa, a dzięki zaawansowanej strategii promocyjnej może ono osiągnąć sukces oraz zdobyć popularność i uznanie wśród klientów. Jedną z najwcześniejszych i najbardziej popularnych kompozycji teoretycznych związanych z promocją produktu jest Marketing 4P- zwany także marketingiem mix. Składa się on z czterech kluczowych elementów- po angielsku price (cena), produkt (produkt), place (miejsce, dystrybucja) i promotion (promocja). Dzięki ich zastosowaniu możliwe jest opracowanie skutecznych kampanii reklamowych przynoszących rezultaty w postaci podniesienia atrakcyjności produktu oraz wzrostu jego sprzedaży wśród konsumentów.

Pierwszym elementem, na którym opiera się koncepcja Marketing 4P jest cena. Na jej wysokość mają wpływ m.in. wydatki poniesione na promocję, koszty dystrybucji, koszty wytworzenia, popyt, podaż rynkowa, elastyczność cenowa bądź też wartość dla potencjalnych nabywców. Ceny można kształtować według różnych strategii działania. Marki popularne stawiają na jakość swoich wyrobów sprawiając, że po pewnym czasie stają się one wyznacznikiem wysokiego statusu społecznego, elitarności. Ceny zaniżone tymczasowo pomocne są w strategiach ekspansywnych, które nastawione są przede wszystkim na zdobywanie danego segmentu rynku przez nowy produkt bądź firmę. Badania potwierdzają, że duża część klientów podczas zakupu kieruje się nie tylko jakością i funkcjonalnością produktu, ale także jego ceną, szczególnie na tle substytutów konkurencji. Większość producentów pobudza sprzedaż danego wyrobu poprzez działania manipulujące ceną.

Kolejnym elementem w koncepcji Marketingu 4P jest produkt, a więc fizyczny towar bądź usługa. W tej kategorii można rozpatrywać pojęcie produktu w wielu aspektach, a przede wszystkim jego charakterystycznych cech, funkcjonalności, stopnia przydatności dla klienta, konkurencyjności na rynku, prostoty i komfortu użytkowania czy też innowacyjności. Produkt to także estetyka i wygląd opakowania, czytelność etykiety czy też zawartość informacji o cechach wyrobu. Powinien on dostarczać satysfakcji klientowi oraz spełniać jego potrzeby, oczekiwania i wymagania. Na przeprowadzenie odpowiedniej strategii promocyjnej wpływa w dużej mierze także cykl życia produktu, który składa się z czterech faz: wprowadzenia produktu na rynek, wzrostu sprzedaży, dojrzałości oraz spadku sprzedaży. Pierwsza faza opiera się na działaniach mających na celu informowanie klientów o pojawieniu się nowego wyrobu na rynku. Wymaga to poniesienia dużych nakładów na reklamę i promocję przez różnego rodzaju kanały marketingowe. W fazie tej cena i marża rekompensują w pewny stopniu koszta poniesione na zaprojektowanie i wdrożenie produktu. Producent musi jednak pamiętać o tym, że cena powinna być dostosowana do możliwości nabywczych klientów. Wiele firm ustala ceny nowych produktów na poziomie zapewniającym jedynie zwrot kosztów. W fazie wzrostu można zauważyć najszybszy wzrost sprzedaży danego produktu, co skutkuje obniżeniem kosztów jednostkowych produkcji oraz kosztów marketingowych. Pojawiają się substytuty wyrobu oferowane przez konkurencję. Z punktu widzenia producenta ważne jest stałe poszerzanie swojego udziału w rynku poprzez manipulowanie ceną czy obniżanie marży. Niejednokrotnie na skutek oddziaływania substytutów na branżę, dana firma jest zmuszona do wprowadzenia modyfikacji swojego wyrobu, by nadal był atrakcyjny w oczach nabywców. W fazie „dojrzałości” produktu jego sprzedaż nadal rośnie, jednakże wzrost ten jest znacznie słabszy, niż wzrost, jaki występuje w fazie poprzedniej. Producent powinien skupić się na podejmowaniu działań w zakresie zdobywania nowych segmentów rynkowych, na których przedsiębiorstwo funkcjonuje. W fazie dojrzałości dostrzec można pewną zależność. Klienci są mniej podatni na reklamę, a decydujące znaczenie zaczyna odgrywać cena. Na tym etapie producenci decydują się na obniżki, które mają zachęcać potencjalnych klientów do dalszych zakupów. W fazie spadku dochodzi do zmniejszenia poziomu produkcji i sprzedaży. Działania promocyjne przestają odnosić zamierzony skutek. Na krótką metę może pomóc obniżenie ceny, modyfikacja strategii marketingowej bądź zmiana kanałów dystrybucji. Istotne jest, by w czasie spadku sprzedaży produktu, firma skupiła się na identyfikacji jej słabych punktów oraz zebrała informacje o udziale firmy w rynku oraz wszelkich kosztach ponoszonych na produkcję, dystrybucję i promocję. Na tej podstawie można podjąć dopiero decyzję o pozostawieniu produktu na rynku, jego wycofaniu bądź o modyfikacji strategii marketingowej. Długość fazy spadku jest uzależniona od kilku czynników: do rodzaju branży, preferencji odbiorców, innowacyjności produktu, konkurencyjności oferty oraz od tego, czy producent jest liderem na rynku. Firma może przedłużyć tę fazę poprzez modyfikację jakości, wyglądu zewnętrznego bądź funkcjonalności produktu.

Kolejnym elementem koncepcji marketingu 4P są kanały dystrybucji którymi produkt bądź usługa docierają do odbiorców. Pod tym pojęciem może kryć się zarówno lokalizacja punktów usługowych, ułożenie towaru na półkach sklepowych bądź położenie sklepów, w których prowadzona jest sprzedaż. W przypadku branży e-commerce istotna jest dostępność sposobów płatności oraz warunków przesyłki towarów pod wskazany adres. Ostatnim i kluczowym elementem marketingu 4P jest promocja. Obejmuje ona przede wszystkim działania marketingowe prowadzone za pośrednictwem telewizji, radia, Internetu i innych środków masowego przekazu. Odpowiednio rozwinięte kanały dystrybucji oraz dostępność danego produktu są dla wielu klientów kwestią niezwykle istotną. Coraz więcej firm stawia na dystrybucję swoich wyrobów za pośrednictwem Internetu, co jest wygodnym rozwiązaniem dla klientów niemających czasu na zakupy w stacjonarnych placówkach sprzedażowych. Przedsiębiorcy w procesie sprzedaży wykorzystują coraz chętniej darmowe platformy ogłoszeniowe i sprzedażowe.

Warto wspomnieć także o modelu 5P i 7P, które stanowią rozszerzenie wcześniej omówionej koncepcji 4P. Jednym z najważniejszych elementów powyższych dwóch modeli są ludzie (people). Czynnik ludzki w działaniach marketingowych pełni niezwykle istotną rolę. Współczesny marketing wprowadził pojęcie Consument Experience Management (CXM) opierające się na zarządzaniu doświadczeniem oraz badaniu wrażeń konsumenta na skutek kontaktu z danym produktem. Ostateczna wersja marketing mix została ukształtowana w chwili, kiedy dodano do niej dwa kolejne elementy, na skutek czego powstał wspomniany model 7P. Elementami tymi są świadectwo materialne (physical evidence) oraz proces (process). Pod pojęciem świadectwa materialnego kryje się wszystko, co kojarzy się konsumentom z daną marką np. wrażenie po skorzystaniu z konkretnej usługi, jakość wykonania produktu czy grafika na opakowaniu. Proces to pojęcie obejmujące wszelkie zdarzenia zachodzące wewnątrz danej organizacji, a w szczególności usługi i to, w jaki sposób są one świadczone. Może to być przykładowo miłe zachowanie obsługi kelnerskiej podczas przywitania gości, zaprezentowanie menu i doradztwo w wyborze dań dopasowanych do potrzeb klienta.

Marketing jest niezwykle istotnym elementem w rozwoju marki każdego małego, średniego i dużego przedsiębiorstwa. Na czym opierają się działania marketingowe i promocyjne? Jaki mają wpływ na działalność i wyniki firmy prowadzącej działalność? Marketing jest definicją niezwykle szeroką. Pod pojęciem marketingu można rozumieć wszelkiego rodzaju procesy o charakterze społecznym, w którym grupy i jednostki otrzymują to, czego obecnie potrzebują. Działania marketingowe opierają się na tworzeniu, oferowaniu oraz swobodnej wymianie z innymi uczestnikami rynku towarów i usług o określonej wartości. Zdaniem Kotlera i Kellera marketing można wyrazić krótką definicją „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk”. Skuteczna kampania marketingowa to przede wszystkim dobrze opracowana strategia i taktyka działania, które dostosowane są do potrzeb docelowych odbiorców, a poprzedzone badaniami rynkowymi. Działania marketingowe opierają się na odnajdywaniu i ocenie możliwości rynkowych, ustaleniu potrzeb konsumentów, opracowaniu produktu zaspokajającego te potrzeby, wdrożeniu odpowiedniej strategii ceny i dystrybucji, komunikacji z rynkiem i jego uczestnikami.

Skuteczny marketing wymaga opracowania zaawansowanej strategii marketingowej. Pod pojęciem strategii marketingowej można rozumieć sposób, w jaki dana firma zamierza osiągnąć w określonym horyzoncie czasowym swoje cele marketingowe. Stanowi ona odzwierciedlenie poglądów osób zarządzających przedsiębiorstwem, w zakresie wykorzystania zasobów rynkowych oraz posiadanych umiejętności. Fundamentalną zasadą budowy skutecznej strategii marketingowej jest planowanie marketingowe, które składa się z czterech faz postępowania: ustalenia celów, przeglądu sytuacji (analiza SWOT, audyt), formułowania strategii oraz alokacji zasobów i ich monitoring. Skuteczna strategia marketingowa wpływa na rozwój firmy, podnosi jej prestiż oraz pozwala rozreklamować dany produkt wśród potencjalnych nabywców.

Istnieje wiele rodzajów marketingu. Jednym z najbardziej znanych jest marketing internetowy, który opiera się na wszelkich działania promocyjnych wykorzystujących sieć wirtualną. Marketing internetowy to przede wszystkim reklama graficzna (bannery, skyscraptery), e-mail marketing (newslettery, emaile promocyjne lub informacyjne) czy social media marketing (media społecznościowe). Kolejną formą marketingu jest mobile marketing, który wykorzystuje w celach promocyjnych urządzenia przenośne- komórki, tablety, laptopy. Outbound marketing to wszelkiego rodzaju działania inicjowane przez przedsiębiorstwo, które kierowane są do osób nieoczekujących kontaktu z jego strony (telemarketing, door-to-door marketing, kampanie email-marketingowe). Coraz popularniejszy jest także event marketing– konferencje, seminaria, prezentacje, festiwale, koncerty, wyjazdy i sponsoring o charakterze marketingowym. Istotną rolę pełni marketing produktowy, którego celem jest rozwój produktu, wzrost sprzedaży i rozpoznawalności wyrobu poprzez zespół ściśle określonych działań.

Marketing jest niezwykle istotnym elementem w rozwoju marki każdego małego, średniego i dużego przedsiębiorstwa. Wpływa nie tylko rozwój marki czy wzrost sprzedaży, ale czyni także produkt atrakcyjniejszym w oczach potencjalnych nabywców. Nic więc dziwnego, że przemyślana i dokładnie opracowana strategia marketingowa przynosi wiele korzyści o charakterze handlowym, społecznym i ekonomicznym. Firma VOBRO rozwijając swoje kluczowe marki, udoskonaliła produkt oraz odświeżyła szatę graficzną opakowań. Dzięki zaawansowanym i zakrojonym na szeroką skalę działaniom marketingowym możliwe jest wsparcie sprzedaży, promocja produktów na rynku krajowym i międzynarodowym, kreowanie potrzeb, dbałość o markę przedsiębiorstwa, budowa pozytywnego wizerunku firmy oraz dążenie do pełnego usatysfakcjonowania swoich kontrahentów i odbiorców.

Wpisy PromowaneVOBRO rozwija swoje kluczowe marki

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.