Nokia przedstawiła dziś eksperymentalną aplikację o nazwie Nokia Situations, która potrafi dostosować zachowanie telefonu do różnych sytuacji i kontekstów. Koniec z telefonami dzwoniącymi w najmniej odpowiednich momentach?
Nokia Situations ma być w stanie „wyczuć” rzeczy takie jak pora dnia, bieżąca lokacja telefonu, operatora sieci itp., a następnie odpowiednio zareagować na te dane. Przykładowo aplikacja może automatycznie wyciszyć telefon, kiedy jego użytkownik uda się na spotkanie.
Aby działać poprawnie aplikacja musi uzyskać początkowe instrukcje od użytkownika. Skonfigurować należy te obszary, które mają być brane pod uwagę np. czas, dostępność Wi-Fi czy najbliższe lokalizacje. Mogą one zostać ustawione w dowolnych konfiguracjach.
Kolejnym krokiem jest „nauczenie” telefonu odpowiednich reakcji na powyższe zmienne. Można nakazać wyciszenie dzwonka, wysłanie automatycznego SMS-a powiadamiającego o niedostępności, zmianę tła, otwarcie dowolnej aplikacji itd.
Nokia Situations działać ma na różnych modelach telefonów fińskiego producenta. Są wśród nich N97/97 mini, urządzenia oparte o system Symbian 3, S60, Nokia C6-00, Nokia 5228, Nokia 5230, Nokia 5230 Nuron, Nokia 5235, Nokia 5250, Nokia 5530 XpressMusic, Nokia 5800 XpressMusic oraz Nokia X6-00.
Nokia zapowiada, że jeśli odzew ze strony użytkowników będzie pozytywny będzie pracowała nad rozszerzaniem funkcjonalności Nokia Situations. Więcej informacji znaleźć można pod tym adresem.
Koncepcja Nokii wygląda bardzo obiecująco. Nawet jeśli jest to dopiero wstępna faza pracy nad projektem to potencjał rozwiązania wydaje się ogromny.
http://www.youtube.com/watch?v=ik2YNxDKFIg
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.