Dzięki patentowi przyznanemu właśnie firmie Google, już wkrótce możliwe będzie rozszerzenie platformy reklamowej znanej z Map Google o Widok Ulicy (ang. Street View). Zasada działania nowego rozwiązania jest niezwykle interesująca – powala bowiem na identyfikowanie budynków, plakatów, czy billboardów dając jednocześnie możliwość by reklamodawcy zastępowali te obrazy aktualnymi przekazami.
W dokumentach patentowych złożonych w lipcu 2008 roku znaleźć możemy przykład. Specjalne oprogramowanie zdolne będzie do zidentyfikowania kinowych markiz oraz przyklejonych do okien plakatów i zastąpienia ich nowymi informacjami. W ten sposób kino będzie mogło promować w Widoku Ulicy bieżący repertuar.
Patent określa dwustopniowy proces identyfikowania możliwych do wykorzystania powierzchni. Pierwszym krokiem jest ustalanie wartych uwagi punktów na danym zdjęciu (ang. point of interest, POI) takich jak rogi, czy krawędzie obiektów; drugim zaś – generowanie funkcji wokół tych punktów (umożliwienie dodania do niego obrazu, linku, zastąpienie istniejącej grafiki nową itd).
Być może jedną z najciekawszych cech tego systemu znaleźć możemy w poniższym paragrafie:
Link może być powiązany z właścicielem obiektu np. właścicielem fizycznej nieruchomości uchwyconej na zdjęciu. Link może by alternatywnie powiązany z reklamodawcą, który wylicytuje najwyższą stawkę za obraz zidentyfikowany wewnątrz wartego uwagi punktu np. plakatu, czy billboardu. Dowolna część geograficznie wyświetlonego obrazu wewnątrz tego punktu może być wybieralna (np. podlinkowana). Dla przykładu – zdjęcie kawiarni może być podlinkowane do reklamy kawiarni.
Takie funkcjonalności rodzą interesujące pytania. Jest oczywistym, że właściciel lokalnej kawiarni może chcieć zareklamować się poprzez ten system, ale w opisywanym patencie Google wspomina również o reklamowych aukcjach. Czy to oznacza, że konkurencyjna kawiarnia może wygrać taką licytację i promować się poprzez zdjęcie swojego biznesowego rywala? Możemy również spodziewać się licytacji na zidentyfikowane w Widoku Ulicy billboardy (pytanie tylko czy właściciele fizycznych nośników będą w jakiś sposób uwzględniani w zyskach?).
Można mieć oczywiście wątpliwość czy taka reklama na pojedynczym plakacie ma sens. Ale pamiętajmy – to projekt Google. Nie wykluczone więc, że już niedługo w naszym panelu użytkownika platformy AdWords pojawi się nowa zakładka, w której zdecydować się będziemy mogli na kampanię w Widoku Ulicy w oparciu o słowa kluczowe, czy dane geograficzne np. może będziemy mogli kupić kampanię w witrynach kin w Warszawie. A to już zaczyna być naprawdę ciekawe.
Źródło: ReadWriteWeb
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.