Bit.ly, najpopularniejszy niezależny serwis skracający linki, ogłosił, że w drugiej rundzie finansowania pozyskał kolejne 10 mln dolarów. Twórcy serwisu obserwują jednak uważnie działania rządu Libii, który zaostrza warunki wykorzystania domeny .LY.
Każdego dnia klikanych jest ponad 200 mln krótkich linków skracanych za pośrednictwem bit.ly. Liczba ta rośnie nawet pomimo tego, że serwis nie jest już oficjalnym „skracaczem” Twitter’a, który ma autorski projekt – t.co. We wrześniu kliknięto ponad 6 mld linków bit.ly – o 3,4 mld więcej niż jeszcze pół roku temu.
Bit.ly uzyskał pozycję lidera wykorzystując pieniądze z pierwszej rundy finansowania (5 mln dolarów). Obecnie zatrudnia 17 osób, zarabia na kontach premium, które wykorzystywane są przez ok. 3 tys. firm i tysiąc użytkowników indywidualnych. Kolejnym źródłem utrzymania może być przetwarzanie danych w czasie rzeczywistym.
Wśród inwestorów, którzy wyłożyli 10 mln dolarów w drugiej rundzie finansowania znalazły się m.in. fundusze RRE Ventures, AOL Ventures, O’Reilly Alpha Tech Ventures, SV Angel oraz Founders Fund.
Warto również wspomnieć, że rząd Libii, której przypisana jest domenowa końcówka .LY planuje ograniczyć możliwość wykorzystania rozszerzenia – wszystko w imię prawa odnoszącego się do „moralności”. Jeszcze we wrześniu zamknięty został „skracacz” vb.ly, który udostępniał linki o treściach erotycznych. Czy taki sam los może spotkać inne projekty – w tym bit.ly? Czy rząd Libii nie zagrozi odebraniem domeny jeśli serwis będzie pośredniczył w skracaniu „niepoprawnych” linków?
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.