W ubiegłym tygodniu Opera ogłosiła, że pracuje nad 11 wersją swojej przeglądarki internetowej. Zdradziła również, że nadchodząca edycja wspierać będzie wtyczki. Właśnie ukazała się wczesna wersja testowa aplikacji.
Opera 11 to przede wszystkim nowa wersja silnika Presto, który ma poprawić wydajność przeglądarki, naprawić wiele błędów poprzednika i w pełni wspierać współczesne internetowe standardy. Nowy jest również pakiet instalacyjny dla systemu Windows – Opera instalować ma się dwa razy szybciej, a sam pakiet ma być o 10 proc. „lżejszy”.
Najważniejszą nowością jest jednak wsparcie dla wtyczek. Funkcja Opera Extensions umożliwia zainstalowanie aplikacji pochodzących od zewnętrznych producentów, które rozszerzają funkcjonalności przeglądarki. Deweloperzy mogą tworzyć wtyczki korzystając z takich technologii jak HTML5, CSS, JavaScript, czy z dostępnego API. Aplikacje oparte są na specyfikacji W3C Widget. Opera pracuje również nad „mobilnością” wtyczek, tak by stworzenie wersji dla dowolnej przeglądarki wiązało się z prostym „dostrojeniem” kodu.
Wraz z udostępnieniem wersji alpha, wydano również przewodnik dla programistów tworzących rozszerzenia. Znaleźć go można pod tym adresem.
Obsługa wtyczek w świecie przeglądarek internetowych staje się standardem. Taka funkcja była jednym z najważniejszych postulatów użytkowników Opery. Do tej pory firma przekonywała, że aplikacja „posiada wszystko, co ważne dla użytkowników bez konieczności dodatkowych aplikacji”. Jak widać, zmieniła zdanie.
Operę 11 w wersji alpha na różne systemy operacyjne pobrać można z tej strony.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.