W ubiegłym tygodniu wpadł nam w ręce raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2005”. Raport przedstawia dobre przykłady firm, które włączają się w życie społeczne w sposób uczciwy, przejrzysty i rzetelny.
Pełny tekst w wersji elektronicznej możesz ściągnąć ze strony www.odpowiedzialnybiznes.pl. Wchodzisz i masz go po prawej stronie. Na pewno nie przegapisz. My spojrzeliśmy na raport przez pryzmat działań związanych z Internetem. Jak wygląda sytuacja? Ogólnie mówiąc – jest lepiej niż w roku 2004. Poniżej przedstawiamy skrót działań.
Polkomtel posiada wewnętrzny informator w formie elektronicznej "Plusletter". Accenture prowadzi projekt edukacyjny "Learning@Europe", którego temat brzmi "Identyfikacja narodowa w Europie". Projekt polega na nauczaniu w środowisku internetowym (wykłady online, zajęcia online, dyskusje na forach) oraz tradycyjnym (prace domowe). Jeszcze bardziej zaawansowany projekt przeprowadził polski oddział Cisco. W ramach projektu e-Słupsk miasto Słupsk zostało oplecione siecią komputerową oraz systemem telefonii IP. Właściwie nie całe miasto, ale miejskie urzędy: urzędy administracyjne, szpitale, szkoły i posterunki policyjne. Forum Edukacji Microsoft to szereg różnych inicjatyw, których celem jest popularyzowanie technologii informatycznych wśród dzieci, młodzieży, nauczycieli i innych grup narażonych na "wykluczenie technologiczne".
Motorola prowadzi projekt "Diversity", którego celem jest promocja zawodu inżynier oprogramowania wśród kobiet. W ramach projektu prowadzony jest m.in. ogólnopolski konkurs dla szkół na stworzenie tematycznej strony internetowej przez zespół złożony co najmniej w połowie z dziewcząt. Nestle po raz kolejny ruszyło z programem "Forum dyskusyjne Nestle", którego celem jest pokazanie kulis życia biznesowego studentom. OS3 Multimedia również kolejny rok realizuje program "Dajemy wędkę, a nie rybę", który to program polega na nieodpłatnym wdrażaniu i aktualizowaniu projektu internetowego wybranym organizacjom pozarządowym. Telekomunikacja Polska organizuje akcję "Edukacja z Internetem tp" (promocyjna oferta dostępu do Internetu dla szkół) oraz wspiera Fundację "Dzieci Niczyje" (bezpieczeństwo dzieci w Internecie).
Dzieje się więc całkiem sporo, biorąc pod uwagę technologiczne zacofanie polskich gospodarstw domowych. Mogłoby się dziać znacznie więcej, ale dostęp do Internetu jest jaki jest, a komputery są takie jakie są. Swoją drogą, ceny komputerów stacjonarnych są kosmicznie niskie. Zatem – oklaski dla odważnych, którzy podejmują cenne społeczne inicjatywy społeczne. A dla innych – widzicie, że to nie gryzie? Może warto spróbować?
Autorzy: Mariusz Ludwiński & Renata Grunert
e-biznes.pl, 2006
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.