Portal internetowy Onet.pl, z myślą o użytkownikach telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych, uruchomił OnetLajt – swoją mobilną wersję. Od tradycyjnych stron Onet.pl różni ją przede wszystkim maksymalne „odchudzenie”, które sprawia, że strony ładują się znacznie szybciej.
Serwis przystosowany jest do telefonów komórkowych oraz urządzeniach mobilnych, takich jak: MDA czy PDA. Twórcy projektu zapewniają, że do korzystania z OnetLajt nie potrzeba najnowszych modeli telefonów komórkowych. Wystarczy, aby aparat był wyposażony w przeglądarkę internetową.
Onetlajt automatycznie wykrywa rodzaj telefonu z jakiego nastąpiło połączenie i pobiera – z posiadanej bazy – informacje o rozmiarze ekranu oraz innych ważnych cechach, a następnie dopasowuje najbardziej optymalną wersję witryny. Serwisy są przejrzyste i zostały tak przygotowane, aby wygodnie można było z nich korzystać nawet na tych telefonach, które mają małe ekrany.
Na OnetLajt można sprawdzić swoją pocztę, przeczytać najnowsze wiadomości z kraju i ze świata (dostępne jest 8 kategorii: Breaking News, Kraj, Świat, Gospodarka, Sport, Rozrywka, Ciekawostki, Nauka). Można też korzystać z darmowych słowników języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego. Lub – za pomocą wyszukiwarki – odszukać i połączyć się ze stronami WWW, nawet tymi tradycyjnymi, które nie posiadają wersji dla użytkowników telefonów komórkowych (jest to możliwe dzięki temu, że wyszukiwarka prezentuje taką stronę w uproszczonej postaci). W wolnej chwili można również wzbogacić swoje życie towarzyskie korzystając z serwisu Sympatia. Twórcy projektu obiecują, że z każdym tygodniem liczba dostępnych serwisów w OnetLajt będzie się zwiększała.
Onet.pl nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z OnetLajt – portal chce zarabiać na reklamach. Na razie ilość reklamy będzie ograniczona. Chcemy w ciagu najbliższy kilku miesięcy przede wszystkim zbudować zasieg. W przyszłości będzie to reklama zarówno tekstowa jak i graficzna. Ale nie będzie to proste przełożenie wzorców znanych z Internetu. – powiedział Piotr Krawiec, manager ds. promocji i PR Grupy Onet.
Koszty użytkowania, to opłaty związane z dostępem do Internetu, pobierane przez operatora telefonii komórkowej. Jest to około 5 groszy za wyświetlenie/pobranie strony (podstawa wyliczenia: koszt surfowania przez komórkę GPRS/EDGE/UMTS to około 50 groszy za 100 KB przetransmitowanych danych. Jedna strona to przeciętnie 10 KB – ciężar waha się w zależności od długości strony oraz liczby zdjęć). Cennik zależy od określonych przez operatorów taryf.
Więcej informacji na temat OnetLajt: http://lajt.onet.pl/info/
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.