Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych to zespół działań, które mają za zadanie podnieść pozycje konkretnej witryny w wynikach wyszukiwania na dane frazy. Żeby jednak taki efekt osiągnąć, trzeba przeprowadzić dokładną analizę zawartości i działania strony, tzw. audyt SEO (Search Engine Optimization), a następnie zoptymalizować witrynę tak, aby osiągnąć pożądany efekt.
Czy jest audyt SEO i jakie są jego korzyści?
W najprostszym rozumieniu jest analizą strony pod kątem wymogów algorytmów wyszukiwarek oraz jej późniejszej optymalizacji i pozycjonowania. Po dokonaniu audytu specjalista SEO dowie się:
– Jak wygląda widoczność danej strony w wynikach wyszukiwania,
– Jak wyglądają działania konkurencji i jaki jest potencjał danej witryny,
– Jak zmodyfikować sekcję META dla strony, żeby osiągnąć najbardziej pożądany efekt,
– Jak wygląda kod strony i czy służy danej witrynie czy wręcz przeciwnie – jest dla niej niekorzystny,
– Jak przejrzysta i intuicyjna dla użytkowników oraz robotów internetowych jest dana strona?
– Jaki jest PageRank witryny, jaka jest ilość linków przychodzących i wychodzących.
Kiedy już wszystkie te parametry zostaną ustalone, następuje optymalizacja SEO strony, czyli poprawianie błędów i niedociągnięć, które mogą skutkować niższą pozycją w wynikach wyszukiwania.
Optymalizacja strony pod kątem SEO
Dobra agencja SEO, która zajmuje się pozycjonowanie stron, wie w jaki sposób zniwelować wady serwisu, co zrobić, żeby był on lepiej postrzegany przez roboty Google. W tym celu wykonuje m.in. kroki takie jak:
– Dostosowywanie kodu strony do wymagań wyszukiwarek,
– Optymalizacja treści tak, aby content działał na korzyść strony,
– Dostosowywanie plików graficznych, mapy strony, przekierowań itd.
Roboty sieciowe mają konkretny sposób (klucz) rozpoznawania treści i nadawania im właściwych pozycji w wynikach wyszukiwania. Zadaniem pozycjonerów jest dopasować zawartość i sposób działania serwisu do tego klucza i sprawić, żeby była ona przyjazna dla wyszukiwarek. Na etapie optymalizacji ustalane jest również, w jakie miejsca roboty indeksujące nie powinny mieć dostępu.
Zdarza się, że treść stron internetowych jest jednym, wielkim ciągiem tekstu, w którym w niewłaściwy sposób umieszczone są słowa i frazy kluczowe (zbyt mało, zbyt dużo lub w nieodpowiednich miejscach), tekst nie jest różnorodny, brakuje odpowiedniej struktury nagłówków. Żeby strona znalazła się wyżej, treść musi zostać poprawiona na taką, która w oczach robotów jest bardziej atrakcyjna i zawiera właściwe nasycenie słów kluczowych.
Te wszystkie modyfikacje oraz wiele dodatkowych sprawiają, że dany adres www automatycznie staje się bardziej wartościowy i osiąga lepszą pozycję w wyszukiwarce, a co za tym idzie przyciąga większość liczbę użytkowników.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.