Na naszych czytnikach e-booków mamy dużo książek – często kuszą nas promocje w krajowych księgarniach, ale też darmowe materiały np. z Amazon. Czy na pośrednictwie sprzedaży e-booków można oprzeć swój biznes? Twórczyny Bookto.pl wierzy, że tak.
Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?
Bookto.pl to porównywarka cen e-booków i audiobooków dostępnych na polskim rynku, a także najbardziej zaawansowana wyszukiwarka książek, które można kupić w formacie epub, mobi i pdf. Baza około 100 tys. książek:e-booki płatne i darmowe, self-publishing, lektury szkolne oraz audiobooki. Na stronie działa także blog o książkach.
Skąd pomysł?
Pracowałam przez prawie trzy lata w jednej z największych platform z ebookami, gdzie odpowiadałam za promocje i kontakty z wydawcami. Poznałam rynek książki elektronicznej od podszewki, dlatego chciałam wykorzystać zdobytą wiedzę i założyć własny biznes.
Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?
Nasz zespól liczy dwie osoby: Patryk Kobierski – programista, i ja, Paulina Poniewska. Odpowiadam za współpracę z partnerami, PR i marketing.
Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?
Jesteśmy najnowocześniejszą porównywarka i wyszukiwarką ebooków. Mamy najbardziej zaawansowane filtrowanie i sortowanie – nawet żadna księgarnia nie dysponuje taką technologią. Dzięki czemu szybko i przejrzyście można przejrzeć kilkanaście tysięcy ebooków i wybrać dla siebie coś ciekawego.
Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?
upolujebooka.pl, swiatczytnikow.pl. Barierą jest piractwo ebooków i totalna inercja Państwa w walce z nielegalnymi źródłami treści elektronicznych. Rozwój rynku hamuje także wysoki VAT na książki elektroniczne w wysokości 23%, a w przypadku książki papierowej jest to jedyne 5%.
Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?
Nie.
Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?
Otrzymujemy prowizję za sprzedane przez naszą stronę książki. Chcemy dotrzeć do wszystkich, którzy czytają i kupują e-booki i audiobooki.
Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku? Jakie są Wasze plany rozwojowe?
Dalszy rozwój serwisu. Dogonić konkurencję. Stworzenie z Bookto.pl najlepszego centrum informacji o ebookach.
Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.