Wzrost ilości transakcji na rynku e-commerce w Polsce to fakt. Polacy pokochali zakupy w Internecie, a same sklepy internetowe – dzięki swojej dostępności oraz niższym cenom w porównaniu ze sklepami tradycyjnymi – skutecznie zachęcają do kupowania w sieci. Jednak dla części klientów problemem mogą być dostępne rodzaje płatności za zakupy.
W dalszym ciągu część klientów preferuje możliwość zapłacenia za zakupy gotówką przy odbiorze zamówienia. Same sklepy usiłują klientów zniechęcić do takich form płatności choćby poprzez doliczania dodatkowych prowizji za obsługę płatności gotówkowych. Dodatkowo niektóre opcje dostawy nie są dostępne przy płatności gotówką.
Drugą popularną formą płatności jest opłacenie zamówienia poprzez płatność przelewem. Jeśli jednak klient posiada rachunek bankowy z udostępnioną bankowością elektroniczną, wówczas zdecydowanie wygodniejsze staje się korzystanie z systemów udostępnianych przez sklep, które pozwalają na dokonanie płatności w postaci przelewu online lub tradycyjnej płatności kartą płatniczą.
Jednym ze wspomnianych systemów jest PayU, który daje możliwość zapłacenia za zakupy kartą oraz pozwala na płatności realizowane jako przelewy online. Takie płatności zdecydowanie skracają czas niezbędny do ich finalizacji, a ze względu na wprowadzony system rozliczeń pomiędzy bankiem a sklepem z wykorzystaniem pośrednika w postaci dostawcy systemu rozliczeniowego nie pojawia się także niebezpieczeństwo, że sklep będzie miał dostęp do zbyt wielu danych podawanych przez klientów.
Realizacja płatności za zakupy jest niezwykle prosta. Klient wybiera jedynie opcję płatności i jest automatycznie przekierowany do specjalnej nakładki na system udostępniany przez jego bank. Ważne, aby klient na tym etapie nie zapisywał swojego loginu oraz hasła, podobnie jak nie jest to wskazane przy tradycyjnym logowaniu na własnych rachunek bankowy. Kolejny etap to konieczność wprowadzenia dodatkowych zabezpieczeń – jeśli bank udostępnia 3D Secure będzie to kod wygenerowany przez system transakcyjny, wysłany na zdefiniowany przez klienta numer telefonu komórkowego. Kod należy wprowadzić, aby dokończyć proces płatności.
Klient nie powinien zapisywać żadnych danych, związanych z numerem karty czy rozliczeniami przez system transakcyjny. Jeśli jest taka możliwość, to nie należy wybierać opcji autouzupełniania, tylko podawać wszystkie dane (numery karty, login do bankowości internetowej itp.) wpisując je samodzielnie. Szczególnie ważne jest to w przypadku komputerów, z których korzysta nie tylko osoba dokonująca właśnie płatności za zakupy. W tym przypadku zapamiętanie danych i ich zapisanie w przeglądarce umożliwia zalogowanie przez osoby postronne.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.