141 tys. lat. Tyle zajęłoby pobranie całego Internetu na smartfona, używając do tego celu ultraszybkiego LTE kat. 9 (450 Mbps). Nadszedł czas, gdzie Internet działa już praktycznie na każdej płaszczyźnie naszego życia. Dzięki nowoczesnej technologii, mamy dostęp do niezliczonej ilości danych.
W ciągu ostatnich kilku lat, w przemyśle zostały dokonane ogromne postępy technologiczne. Trend ten nie pominął również branży meblowej. Firmy zaczęły dostrzegać potencjał zaawansowanych technologii do zastosowania nie tylko w linii produkcyjnej. Już teraz możemy sterować urządzeniami RTV, AGD oraz gadżetami z poziomu smartfona, będąc wiele kilometrów od domu. Jednak w jaki sposób Internet miałby wkroczyć w sekcję meblarską?
Oto pięć nowości, które będą miały duży wpływ na branżę w przyszłości.
Rzeczywistość rozszerzona
Rzeczywistość rozszerzona ang. Augmented Reality to połączenie świata realnego oraz rzeczywistości wirtualnej. W sposób interaktywny przedstawia otaczającą przestrzeń. Dzięki niej mamy swobodę ruchów w trzech wymiarach. Do tej pory technologia AR wymagała kodów QR lub znaczników obrazu do skanowania pokoju, aby ulokować produkty.
Nowoczesna technologia AR pozbawiona markera, otwiera nowe perspektywy dla aplikacji, gdzie skanowanie pomieszczenia w czasie rzeczywistym pozwala na wirtualną aranżację. Aplikacje cieszą się ogromnym powodzeniem, ponieważ, jak wykazuje ankieta, aż 55 % osób chce zobaczyć przed zakupem, jak wygląda wyposażenie wnętrz i akcesoria w domu.
Aplikacje
Aplikacje odgrywają ogromną rolę w naszym codziennym życiu. Od monitorów snów, przez kontakty z innymi ludźmi po organizację czasu. Ten niesamowity potencjał, zaczynają dostrzegać również firmy z branży meblarskiej. Jak pokazuje przykład aplikacji Bernhardt, dzięki której klient ma natychmiastowy dostęp do informacji o produkcie, jest to doskonałe źródło informacji dla firm o zachowaniu ich klientów.
Według IBM, Bernhardt Showroom App zebrało ponad 2,9 miliona danych o konsumentach. Niedawne badanie przeprowadzone przez Nucleus Badania wskazują, że inwestycja Bernhardt już spowodowała średni roczny zysk. Ponad 789.000 $ – to 196% zwrot z inwestycji w ciągu sześciu miesięcy. Nakład na stworzenie własnej aplikacji jest ogromny, ale jak widać, wysiłek się opłaca.
Meble – roboty
Trudno w to uwierzyć, ale roboty zagościły również w wyposażeniu mebli. Przyszłość mebli wielofunkcyjnych leży w ich zrobotyzowaniu. Przykładem tego jest meblościanka Ori, której system zmienia ustawienie mebli w celu zaoszczędzenia miejsca. Robot zmienia wariant ustawienia w zależności czy potrzebujemy sypialnię, przestrzeń dla salonu lub dwie funkcje jednocześnie.
Ciekawym projektem jest kredens Threadrobe. Zasada działania jest innowacyjna, ponieważ wrzucamy niezwinięte ubrania na dno mebla, a wewnętrzy system robota posortuje i rozwiesi ubrania. Z poziomu aplikacji możesz zaplanować stylizację, a robot przygotuje elementy. Oszczędność miejsca i czasu, a przede wszystkim taki kredens ułatwi życie.
Przesuwanie sofy, meblościanki czy krzeseł i stołu w niedalekiej przyszłości nie będzie stanowić problemu. Z pomocą przyjdzie technologia Teatrix. Meble, które mają zamontowane gumowe kółeczka, przemieszczają się za pomocą zamontowanego silniczka, napędzanego energią słoneczną. Wszystko to dzieje się poprzez sterowanie smartfonem.
Internet of Things
Automatyzacja i komunikacja między rzeczami ma w niedalekiej przyszłości wejść do użytku codziennego. Przesyłanie tak szczegółowych informacji na poziomie rzecz- rzecz oraz rzecz – człowiek wiąże się z ogromnym Cyber niebezpieczeństwem w postaci wycieku danych czy też tworzenia botnetów.
Jak Internet rzeczy działałby w praktyce? Wyobraź sobie, że gdy budzisz się rano, twój telefon samoczynnie przesyła informację do ekspresu, aby zrobił kawę. Podczas porannej toalety, lustro informuje Cię o pogodzie na dany dzień oraz zaproponuje ubranie na podstawie informacji przesłanych z szafy. Inteligentna szafa może rozpoznawać ubrania, segregować je i przygotować. Ponadto meble mogłyby być przesuwane czy zamykane z poziomu aplikacji.
Określenie takich mebli jako futurystyczne jest trochę na wyrost, bo pierwszą rzeczą podłączoną do Internetu był toster i to już w 1989 roku.
Czyżby w przyszłości nerwowe szukanie ulubionej bluzki odejdzie w niepamięć, bo inteligentna szafa Cię w tym wyręczy?
Internet w przemyśle
Sięgając pamięcią jeszcze 15 lat temu, gdy powszechny dostęp do Internetu raczkował. Firmy musiały się mocno natrudzić, aby uzyskać jakiekolwiek dane choćby demograficzne czy geograficzne konsumentów. Dziś Internet porównywany jest do wynalezienia druku przez Jana Gutenberga. Był to kamień milowy w przepływie informacji, dostępu do edukacji czy kultury. Dziś sklepy stacjonarne przeniosły swoją sprzedaż do sklepów internetowych, poszerzając możliwości dotarcia do nowych klientów.
Już w tej chwili dzięki zaawansowanej technologii możemy śledzić mapę ciepła użytkownika na stronie. Boty zbierają informacje o potencjalnym kliencie, abyś mógł stworzyć wysoce spersonalizowaną ofertę. W ten sposób konsument otrzymuje propozycję, która go na prawdę interesuje.
Internet jest podstawową technologią, która otworzy nam drzwi do nowych możliwości. Jest punktem wyjścia do rozwoju.
Kto wie, czy w niedalekiej przyszłości nie spełni się wizja Nikoli Tesli sprzed prawie 100 lat, że małe kieszonkowe urządzenia „przekształcą Ziemię w jeden wielki mózg”.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.