Przedsiębiorcy niejednokrotnie borykają się z wysokimi kosztami. Niewielu z nich wie, że oszczędności można znaleźć w elektrycznym gniazdku. Co zrobić, aby płacić mniej?
Krok 1
Zmiana sprzedawcy energii to jeden z tych sposobów na zmniejszenie opłat za prąd, który może przynieść spore oszczędności. Przenosząc firmowy rachunek za energię elektryczną do innego sprzedawcy można zmniejszyć opłaty o kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt procent. Jak wynika z danych porównywarki cen energii EnergiaDirect.pl roczne oszczędności sięgają wartość co najmniej jednego rachunku za prąd. Warto dodać, że zmiana sprzedawcy nie wiąże się z żadnymi opłatami, a formalności są po stronie nowego sprzedawcy. Prawo do zmiany obowiązuje już od ponad 10 lat.
Krok 2
Obecnie największe przedsiębiorstwa są zobligowanie do przeprowadzania raz na jakiś czas audytu energetycznego. Powinny go przeprowadzić jednak także pozostałe przedsiębiorstwa, bowiem jego wynikiem mogą być znaczne oszczędności. Audyt da odpowiedź na pytanie czy obecna taryfa energetyczna jest dopasowana do profilu zużycia prądu przez firmę. W przypadku grupy taryfowej C standardową taryfą jest C11, gdzie przez całą dobę stawką za prąd nie zmienia się. Można jednak zmienić na taryfę dwustrefową, gdzie doba jest podzielna na dwie strefy z tańszym i droższym prądem. Firma przeprowadzająca audyt powinna także przeanalizować m.in. moc umowną oraz moc pobraną. Te czynniki bowiem także przekładają się na wysokość firmowych rachunków za prąd.
Krok 3
Jeśli dana firma korzysta także z gazu ziemnego to powinna przeanalizować oferty łączone, tzw. dual fuel. Jest to sprzedaż prądu i gazu w pakiecie. Tego rodzaju propozycje cechują się atrakcyjnymi stawkami za kWh. Tutaj oszczędności także mogą sięgać kilkunastu, kilkudziesięciu procent w stosunku do osobnych faktur za energię elektryczną i gaz. Ofertę dual fuel posiadają jednak nie wszystkie spółki obrotu.
Krok 4
Przy oszczędzaniu energii warto także zwracać uwagę na drobniejsze rzeczy typu wymiana oświetlenia na energooszczędne. Aktualnie najmniej prądu pobierają tzw. Ledy. Można także pomyśleć o instalacji czujników ruchu czy systemów zintegrowanego oświetlenia.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.