Nie ulega wątpliwości, iż zdecydowana większość konsumentów to przede wszystkim wzrokowcy, którzy najpierw oglądają towar, a dopiero potem zapoznają się z jego specyfikacją. Dlatego też tak ważną rolę w każdej sprzedaży pełni dobre zdjęcie produktu, które w pierwszej kolejności zainteresuje potencjalnego kupującego, a następnie wpłynie na jego decyzję zakupową.
Dużą rolę w tym procesie odgrywa fotografia produktowa, która należy do jednej z najszybciej rozwijających się dziedzin fotografii. I trudno się temu dziwić, gdyż to właśnie ta odmiana sztuki fotograficznej pozwala pokazać wszystkie cechy i zalety prezentowanego produktu. Czym jest fotografia produktowa i w jaki sposób się ją tworzy? Oto kilka podstawowych informacji.
Czym jest fotografia produktowa?
Fotografia produktowa (czyli packshot) to jedna z kategorii fotografii komercyjnej, która – jak sama nazwa wskazuje – jest ściśle powiązana ze zdjęciami produktów. Już od kilku lat jest z powodzeniem wykorzystywana w handlu czy reklamie, czyli wszędzie tam, gdzie trzeba coś sprzedać. W tej dziedzinie fotografii chodzi o to, aby przedstawić dany towar w sposób dokładny, precyzyjny i jak najbardziej atrakcyjny dla odbiorcy. Zatem fotografia produktowa nie może opierać się na pstryknięciu paru przypadkowych fotek amatorskim sprzętem i w dowolnym pomieszczeniu. Taka strategia mija się z celem. Profesjonalna fotografia produktowa ma pokazać, iż oferowany produkt jest ciekawy, a tym samym wart zakupu. Zatem zdjęcia tego rodzaju są przede wszystkim bardzo wysokiej jakości. Dodatkowo w tej dziedzinie fotografii ważne jest to, aby fotografowany przedmiot pokazać z różnych stron (z przodu, z boku, z tyłu, z góry czy od środka). Dzięki temu klient nie musi dopytywać o wszelkie szczegóły czy prosić o dosłanie większej ilości zdjęć.Packshot może przedstawiać zarówno pojedynczy przedmiot, jak i całą gamę produktów z jednej serii.
Podstawowe zasady fotografii produktowej
Fotografia produktowa to zajęcie niezwykle pracochłonne, które wymaga profesjonalnego sprzętu i wysokich umiejętności. Aby spełniła ona swoje podstawowe zadania, to należy przestrzegać kilku podstawowych zasad:
– neutralne tło, bez zbędnych kolorów czy dodatków (co pozwala odbiorcy skupić się jedynie na przedstawianym przedmiocie),
– światło dzienne (ewentualne lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia),
– unikanie jakichkolwiek cieni, które mogłyby przytłoczyć fotografowany przedmiot (co ważne – wielu specjalistów używa dyfuzora do flesza, którego podstawowym zadaniem jest rozprowadzenie światła w sposób równomierny),
– używanie statywu (który gwarantuje odpowiednią ostrość),
– naturalność (fotografia produktowa musi wiernie przedstawiać dany przedmiot – i to zarówno pod względem wyglądu, jak i rozmiaru),
– wypróbowanie kilku perspektyw, aby znaleźć najwłaściwszy kadr końcowy.
Ważnym punktem w przygotowywaniu fotografii produktowej jest pamiętanie o tym, iż w tym przypadku najlepiej postawić na naturalne ujęcia (używanie filtrów zupełnie się nie sprawdza). Dobrze oświetlone i prawidłowo wykonane zdjęcia same się obronią i na pewno spodobają się potencjalnym klientom. Jednocześnie nie wolno zapominać o tym, iż jednym z warunków dobrego zdjęcia jest odpowiednie przygotowanie samego produktu, który będzie motywem przewodnim wykonywanych zdjęć.
Fotografia produktowa to doskonały sposób na stworzenie pięknych i przyciągających wzrok zdjęć, które mają niemały wpływ na zwiększenie sprzedaży. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić jakikolwiek sklep internetowy bez dobrze zrobionych fotografii produktów. To od nich w dużej mierze zależy sukces sprzedaży.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.