Idea coworkingu na dobre zagościła wśród polskich freelancerów i przedsiębiorców. Popularność elastycznej formy pracy wpływa na powstawanie coraz większej liczby miejsc, stawiających na coworking. Wrocław, jako jedno z największych miast w Polsce, nie pozostaje w tyle i oferuje już prawie 30 tego typu przestrzeni. Decydujemy się na wynajęcie własnego biurka – i co dalej?
Z czego wynika moda na coworking?
W Polsce działa już ponad 200 przestrzeni coworkingowych. Najwięcej powstaje w największych miastach, ale i w małych miejscowościach coraz częściej znajdziemy miejsce do zdalnej pracy. Wciąż zwiększająca się liczba biur coworkingowych świadczy o tym, że takie rozwiązanie to nie tylko przejściowa moda, ale reakcja na faktyczne zapotrzebowanie pracowników. Z czego wynika?
Z coworkingu najczęściej korzystają freelancerzy, którzy potrzebują motywującego, a jednocześnie nierozpraszającego miejsca do pracy. Coraz częściej po takie rozwiązanie sięgają też właściciele mikrobiznesów i założyciele startupów. Taki swobodny model pracy z jednej strony pozwala na wykonywanie obowiązków w dowolnym miejscu, z drugiej – sprawia, że wynajmowanie osobnego lokalu biurowego byłoby nieopłacalne. Liczba samozatrudnionych Polaków wciąż rośnie, a więc wzrasta też zapotrzebowanie na miejsca, w których mogliby pracować.
Jedną z największych zalet coworkingu jest umożliwienie elastycznej pracy. A to właśnie w swojej formie zatrudnienia najbardziej cenią freelancerzy. Mobilni specjaliści pracujący na własny rachunek to najczęściej graficy, copywriterzy, programiści i specjaliści od marketingu. To w większości zawody wymagające od pracowników kreatywności, którą na dłuższą metę ciężko jest osiągnąć bez inspirującego otoczenia. Właśnie z tego powodu wiele osób porzuca pracę w domu i wybiera coworking. Wrocław daje im wiele możliwości.
Jak wygląda praca w przestrzeni coworkingowej?
Przestrzenie coworkingowe to odpowiedź na potrzeby freelancerów i przedsiębiorców. Jako, że cenią sobie niezależność, wiele biur wychodzi im naprzeciw. Coraz częściej znajdziemy przestrzenie dostępne przez cały tydzień, a nawet otwarte przez całą dobę. Również terminy wynajem biurek są elastyczne – możemy zdecydować się na miejsce do pracy bez wyprzedzenia i zajmować je przez jeden dzień, miesiąc lub dłuższy czas.
Często wynajęcie biurka łączy się też z dodatkowymi korzyściami. Oprócz dostępu do internetu w pakiecie możemy dostać możliwość drukowania i skanowania, miejsce na darmowym parkingu, a nawet pomoc w prowadzeniu firmy. Wiele biur udostępnia też sale konferencyjne i mniejsze sale do spotkań z klientami.
Wybór odpowiedniego biura zależy przede wszystkim od naszych wymagań. Jeżeli nasza praca wymaga częstych podróży, możemy zdecydować się na wynajmowanie biurek na jeden lub kilka dni. Jeśli natomiast potrzebujemy przestrzeni do spotkań z kontrahentami, wybierzmy miejsce z rozwiniętą infrastrukturą i salami konferencyjnymi, które pozwolą nam zaprezentować się z jak najlepszej strony. W porównaniu dostępnych opcji pomoże strona spacing.pl/results/?filter=c_wroc%C5%82aw, na której znajdziemy przestrzenie z podziałem na miasta i udogodnienia, jakie oferują.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.