Wielu przedsiębiorców skupia się na formach reklamy mających na celu zwiększenie ruchu na stronie co finalnie powinno przełożyć się na wysoką konwersję. Nie doceniając roli samej strony internetowej możemy doprowadzić do sytuacji w której cała nasza kampania reklamowa będzie nierentowna lub po prostu nie będzie tak efektywna jak byśmy oczekiwali. Przed przystąpieniem do szeroko pojętego marketingu internetowego zadbaj więc w pierwszej kolejności o swoją stronę internetową.
Strona internetowa ma zwalczać obiekcje
Pierwszy bardzo ważny element jakie powinny posiadać skuteczne strony internetowe to „content”. Aby dobrze przygotować stronę najpierw musisz dobrze znać swojego potencjalnego odbiorcę. Wyobraź sobie że każdy Twój potencjalny klient, ma w głowie pewien zestaw obiekcji. Twoim zadaniem, zwalczyć wszystkie te obiekcje za pośrednictwem strony internetowej.
- Jakie ma oczekiwania?
- Czego może się obawiać?
- W jaki sposób możemy zdobyć jego zaufanie?
- Jakie produkty lub usługi podobają mu się najbardziej?
- Jaka jest jakość naszych usług?
- Itd. Itd.
Design strony internetowej
Oczywiście nie tylko treść strony internetowej ma znaczenie. Jeśli design strony internetowej będzie budzić wiele do życzenia, strona internetowa będzie przestarzała lub co gorsza nie responsywna nie tylko zrobisz negatywne wrażenie na potencjalnym odbiorcy ale również w najgorszym scenariuszu nie będzie mógł jej poprawnie wyświetlić na swoim smartphonie.
To jaki design wybierzesz oczywiście w ogromnym stopniu zależy od grupy docelowej. Inny layout sprawdzi się w przypadku firmy prawniczej a inny dla fanów gier komputerowych. Ale i ten aspekt sprowadza się również do kluczowego aspektu jakim jest poznanie własnej grupy docelowej.
Nie przepalaj budżetu
Marketing internetowy to proces złożony. Nie możemy skupiać się na jednym kanale sprzedaży w oderwaniu od innego. Każdy krok naszego potencjalnego klienta ma znaczenia. Najpierw zaczyna się od poznania naszej strony w wynikach wyszukiwania Google, następnie potencjalny klient może sprawdzić nasze referencje w Mapach Google, Facebooku lub innych portalach. Ostatecznie trafia na naszą stronę i podejmuje decyzje. Wszystkie z tych doświadczeń mają znaczenie.
Scenariusz nie zawsze musi wyglądać identycznie, to jak zachowa się potencjalny nabywca zależy od wielu czynników jednak zrezygnować może na każdym etapie. Inwestując w reklamę internetową musimy zadbać o każdy etap, strona internetowa jest niewątpliwie jednym z kluczowych aspektów. Niska konwersja strony internetowej może więc w ogromnym stopniu przyczynić się zarówno do sukcesu i jak i porażki.
autor:
Piotr Tumiłowicz
interstudio.pl
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.