POS to skrót od anglojęzycznego określenia „point of sale” (punkt sprzedaży) i dotyczy wszystkich materiałów reklamowych skierowanych wprost do klienta detalicznego, dystrybuowanych nie poprzez środki masowego przekazu, a bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub w jego bliskim pobliżu. Ich twórcy dokładają wszelkich starań, by przyciągały wzrok, w związku z czym działają natychmiast i są najszybszą formą docierania do konsumenta.
Materiały POS sposobem na wyprzedzenie konkurencji
Choć pewnie mało kto z nas słyszał o materiałach POS, w rzeczywistości są to jedne z najczęściej wykorzystywanych nośników reklamy. Dzieje się tak dzięki ich łatwej dostępności połączonej z imponującą skutecznością. Produkty te zwiększają świadomość o istnieniu marki, budują jej pozytywny wizerunek oraz bardzo szybko docierają do klientów. Czym właściwie są materiały POS i jak je wykorzystywać?
Czym są materiały POS?
POS to skrót od anglojęzycznego określenia „point of sale” (punkt sprzedaży) i dotyczy wszystkich materiałów reklamowych skierowanych wprost do klienta detalicznego, dystrybuowanych nie poprzez środki masowego przekazu, a bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu lub w jego bliskim pobliżu. Ich twórcy dokładają wszelkich starań, by przyciągały wzrok, w związku z czym działają natychmiast i są najszybszą formą docierania do konsumenta.
Rodzaje materiałów POS
Każdy z nas z pewnością niejednokrotnie zetknął się z taką metodą promocji produktów oraz usług. Do materiałów POS zaliczamy m.in. stojaki na ulotki, foldery reklamowe czy wizytówki, naklejki, tablice z menu, banery, serwetniki, podajniki na podstawki pod napoje, makiety przedstawiające powiększony produkt, lightboxy (czyli reklamy podświetlane), bilonownice (czyli podkładki przeznaczone na wydawanie reszty), owijki paletowe, potykacze, ulotki, broszury, lustra reklamowe oraz infokioski.
Zalety materiałów POS
Dlaczego warto postawić na tego rodzaju promocję? Przede wszystkim produkcja materiałów POS jest bardzo prosta i tania. Innymi słowy: reklama w telewizji, radio czy internecie może okazać się znacznie bardziej kosztowna przy porównywalnej skuteczności. Badania zlecone przez firmę Mood wykazały, że ponad 2/3 decyzji konsumenckich dokonywanych jest w miejscu zakupu. Wykorzystanie materiałów POS jest więc doskonałym sposobem na nakłonienie klienta do spontanicznego wyboru. Pamiętajmy jednak, że co za dużo, to niezdrowo – zbyt duże nagromadzenie treści promocyjnych w jednym miejscu może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego. Najlepiej reklamować w ten sposób tylko jeden produkt jednocześnie, by uwaga konsumenta skupiła się wyłącznie na nim.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.