Leasing to nowoczesna i wyjątkowo wygodna forma finansowania nowych samochodów. Zarówno przedsiębiorcy, jak i klienci indywidualni chętnie decydują się na finansowanie nowych aut w leasing ze względu na liczne korzyści finansowe, optymalizację podatkową oraz zalety użytkowe.
Coraz więcej nowych aut na polskich ulicach
Polacy w końcu mogą pozwolić sobie na nowe samochody z salonów. Powodów tego stanu rzeczy jest kilka, a wśród głównych należy wymienić m.in. rosnące wynagrodzenia oraz coraz korzystniejsze metody zewnętrznego finansowania pojazdów.
W dwóch pierwszych kwartałach 2017 roku w Polsce zarejestrowano 246 947 samochodów osobowych i lekkich dostawczych. W 2019 roku liczba zarejestrowanych aut wyniosła już 555 609, co stanowiło wzrost o 4,4 proc. względem roku 2018.
Według danych statystycznych opublikowanych przez Polski Związek Leasingu co roku liczba rejestrowanych nowych aut zwiększa się o niemal 10%. Prawie ¾ udziału w rynku stanowią nowe auta rejestrowane przez przedsiębiorstwa (74,1%). Klienci indywidualni rejestrują zaledwie 25,9% nowych samochodów.
Polacy nie wyobrażają sobie życia bez samochodu i ze względu na atrakcyjne i elastyczne formy finansowania, a także rosnące wynagrodzenia, chętnie wybieramy korzystny i wygodny wynajem długoterminowy lub leasing samochodu osobowego.
Według raportu Santander Consumer Bank „Polaków portfel własny: w drodze” najwięcej samochodów na polskich drogach ma od 10 do 14 lat, a już co siódmy kierowca planuje zakup nowego auta. I choć częściej kupujemy nowe samochody, to rzadko decydujemy się na ich finansowanie za gotówkę.
O wiele częściej zarówno firmy, jak i klienci indywidualni decydują się na korzystny leasing operacyjny lub finansowy albo na nowoczesne finansowanie za pośrednictwem wynajmu długoterminowego. Ta forma finansowania pozwala na wygodne korzystanie z samochodu bez konieczności martwienia się o jego rejestrację, ubezpieczenie czy wymianę opon na przełomie sezonu letniego i zimowego.
Jak finansujemy nowe auta? Coraz częściej online
Wśród najczęściej kupowanych nowych samochodów wymienia się marki: Skoda, Toyota, Volkswagen, Ford, Opel oraz Renault. Według badania Santander Consumer Banku aż 22% konsumentów decyduje się na leasing samochodu. Ta forma finansowania jest najpopularniejsza przede wszystkim wśród grupy respondentów badania, którzy zadeklarowali dochody przekraczające 5 tys. zł brutto miesięcznie.
Obecnie w dobie pandemii znacząco spadła liczba odwiedzin klientów w salonach samochodowych oraz w placówkach firm oferujących leasing. Znacząco wzrosło natomiast zainteresowanie leasingiem online wprowadzonym na polski rynek przez firmę Carsmile. Dzięki leasingowi online możliwe jest sprawne wykonanie wszelkich formalności przez internet – łącznie ze sporządzeniem umowy i potwierdzeniem zdolności kredytowej przez autorski algorytm polskiego startupu. Firma obsługuje klientów całkowicie zdalnie, a nabyte samochody dostarcza wprost pod dom.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.