W Polsce jedynie 11,5% firm korzysta z możliwości, jakie daje chmura obliczeniowa – prawie dwukrotnie mniej niż średnia wśród pozostałych krajów UE (źródło: Europejski Urząd Statystyczny, 2018). Wielu przedsiębiorców obawia się nie tyle samego rozwiązania chmurowego, jego wydajności czy bezpieczeństwa, co procesu migracji. Fly On The Cloud, firma z Wrocławia o oficjalnym statusie Partnera Google Cloud, bazując na własnym doświadczeniu i materiałach giganta technologicznego, przygotowała ankietę sprawdzającą poziom gotowości na przejście do chmury publicznej. W badaniu może wziąć udział dowolna organizacja, a efektem jest otrzymanie indywidualnego raportu ze wskazaniem stopnia gotowości oraz poradami, jak przygotować firmę do migracji. Ankieta jest dostępna bezpłatnie na stronie Partnera Google Cloud.
Google Cloud Platform – jedna z najpopularniejszych chmur obliczeniowych
Najpopularniejszą platformą chmurową, obok Amazon Web Services czy Microsoft Azure, jest Google Cloud Platform (GCP) – rozwiązanie tworzone, rozwijane i wspierane przez (oczywiście) firmę Google.
Google Cloud Platform to zestaw blisko 200 usług chmury obliczeniowej, z wykorzystaniem których można stworzyć w pełni skalowalną, bezpieczną i dopasowaną do potrzeb infrastrukturę. Usługi GCP obejmują m.in. serwery i maszyny wirtualne, przestrzeń dyskową, bazy danych, sieci, narzędzia analizy, internetu rzeczy, uczenia maszynowego czy sztucznej inteligencji. W odróżnieniu od rozwiązania on-premise, koszt infrastruktury chmurowej jest elastyczny – użytkownik ponosi opłaty za zużycie w ujęciu minutowym lub (w przypadku niektórych usług) sekundowym.
Przedsiębiorcy, którzy przenieśli swoją firmę do Google Cloud Platform, zauważają szereg korzyści, m.in.: łatwość skalowania, dostęp do zaawansowanych technologii bez względu na rozmiar firmy, wspomnianą elastyczność kosztów, niezawodność i wysoką dostępność infrastruktury, zwiększone możliwości wsparcia biznesu oraz przyspieszenie rozwoju aplikacji dzięki rezygnacji z obsługi własnego rozwiązania infrastrukturalnego.
Sprawdź, czy Twoja firma jest gotowa, by wykorzystać potencjał chmury obliczeniowej
Migracja do chmury to angażujący proces, który łączy się z wprowadzeniem zmian w wielu obszarach organizacji. Do najczęstszych motywatorów przejścia do chmury obliczeniowej należą: podniesienie poziomu skalowalności i elastyczności infrastruktury, optymalizacja kosztów, zwiększenie tempa rozwoju oraz uproszczenie procesu zarządzania rozwiązaniem. Te cele można osiągnąć, jeśli migracja zostanie prawidłowo przeprowadzona – z uwzględnieniem bardzo istotnego etapu analizy sytuacji i przygotowania organizacji do przejścia do chmury obliczeniowej.
Fly On The Cloud – firma o statusie Partnera Google Cloud – przygotowała ankietę gotowości na cyfrową transformację: “Are You Cloud Ready?”. Formularz badania został stworzony z wykorzystaniem wiedzy certyfikowanych specjalistów Fly On The Cloud, którzy wsparli ponad 1500 firm w przejściu do rozwiązania chmurowego. Wykorzystano też oficjalną dokumentację bezpośredniego dostawcy usług chmurowych – Google Cloud.
Ankieta weryfikuje stopień gotowości organizacji do wdrożenia chmury obliczeniowej w czterech kluczowych obszarach:
● odpowiednio wysokich kompetencji w zespole,
● świadomości i wsparcia wśród kierowników i dyrektorów,
● możliwości skalowania migrowanego produktu,
● zabezpieczeń i zarządzania poziomem dostępu.
Raport, przygotowany na podstawie ankiety, obejmuje zestaw indywidualnych porad, jak zwiększyć gotowość organizacji w wymienionych obszarach. Uwzględnia też niezbędne wsparcie ze strony Partnera.
Wypełnienie ankiety oraz otrzymanie raportu jest bezpłatne i nie łączy się z żadnymi zobowiązaniami.
Wypełnij ankietę lub skontaktuj się bezpośrednio z Partnerem Google Cloud, by ocenić stopień gotowości swojej organizacji na migrację do chmury obliczeniowej.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.