Czym charakteryzuje się nowoczesna firma? Jak sprawić, by nasz biznes był konkurencyjny na rynku, a proponowane przez nas rozwiązania wyprzedzały pomysły pozostałych przedsiębiorców z branży? Nie jest łatwo odpowiedzieć na te pytania, jednak istnieje możliwość, dzięki której bez wątpienia każda firma wejdzie na zupełnie inny poziom i będzie miała szansę się rozwinąć. Tym sposobem jest transformacja cyfrowa biznesu.
Transformacja cyfrowa biznesu – co to?
Transformacja cyfrowa to zmiana, której celem jest przekształcenie procesów analogowych w cyfrowe przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii. Jeśli się nad tym chwilę zastanowić, to każdy z nas przeżył już pewną transformację cyfrową w swoim prywatnym życiu. Większość z nas korzysta ze smartfonów, komputerów i innych wynalazków, które skutecznie zastąpiły tradycyjne kalendarze i wiele innych analogowych urządzeń czy akcesoriów. Teraz nadszedł czas, aby podobne zmiany, jednak na znacznie większą skalę i przy użyciu bardziej zaawansowanych technologii, przeprowadzić w swoich firmach.
W firmach z różnych branż zastosowanie znajdują zupełnie nowe dziedziny, takie jak np. uczenie maszynowe czy Internet rzeczy. Nazwy te wciąż brzmią dla większości przedsiębiorców obco, dlatego dobrym pomysłem jest transformacja cyfrowa z pomocą ittouch.pl. Firma ta m.in. tworzy narzędzia biznesowe precyzyjnie odpowiadające na potrzeby danej organizacji.
Jakie firmy powinny przeprowadzić transformację cyfrową?
Odpowiedź na to pytanie jest złożona, dlatego przedstawimy ją w podpunktach. Transformację cyfrową powinny przeprowadzić firmy, które:
- chcą przyśpieszyć i zoptymalizować działanie organizacji,
- chcą wprowadzić nowe sposoby funkcjonowania,
- są gotowane na ciągły rozwój technologii i wyposażenie przedsiębiorstwa w nowe narzędzia,
- są otwarte na pozyskanie nowych kompetencji,
- zatrudniają pracowników otwartych na zmiany, naukę, współpracę oraz elastyczność w działaniu.
Transformacja cyfrowa w praktyce może mieć wpływ na takie aspekty funkcjonowania firmy, jak: poprawa obsługi klienta, usprawnienie łańcucha dostaw i ogólnych procesów biznesowych, a także podniesienie poziomu zarządzania kwestiami związanymi z interesariuszami. Tego typu transformacje mają miejsce na całym świecie, dlatego też warto podjąć tę decyzję choćby ze względu na to, aby nie zostać w tyle za innymi.
Zalety transformacji cyfrowej
Poniekąd zalety przejścia przez ten proces opisaliśmy już w poprzednich akapitach, jednak chcielibyśmy zwrócić uwagę na jeszcze inne aspekty. Dzięki przeprowadzeniu takiej transformacji zwiększona zostanie wydajność firmy. Wynika to z faktu, iż procesy cyfrowe przebiegają znacznie szybciej niż analogowe. Najprostszym przykładem może tu być poczta e-mail, dzięki której otrzymujemy „list” w zaledwie ułamek sekundy, podczas gdy tradycyjną pocztą byłby dostarczany co najmniej kilka dni. Przykłady tego typu można mnożyć. Kolejną zaletą jest stworzenie otwartych kanałów komunikacji czy list zadań, które można udostępnić współpracownikom bez wychodzenia z biura. To wszystko niezwykle przyśpiesza i ułatwia pracę, a możemy zapewnić, że korzyści jest znacznie więcej.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.