Piksel Facebooka to rozwiązanie pozwalające na utworzenie połączenia pomiędzy stroną internetową i systemem reklamowym.
Brzmiąca nieco tajemniczo nazwa w gruncie rzeczy oznacza po prostu kod służący do śledzenia zachowań użytkowników odwiedzających witrynę.
A skoro poruszyliśmy już wątek śledzenia, należałoby zaznaczyć, że cały proces odbywa się w pełnej anonimizacji. Tym samym, informacje przekazywane ze strony internetowej do narzędzia reklamowego nie pozwalają na identyfikację i przypisanie poszczególnych zachowań do konkretnych osób.
Dlaczego Piksel jest tak istotny?
Piksel Facebooka wiąże się z zaawansowanymi możliwościami dla reklamodawców. Oznacza to, że jeśli promujesz swoją markę w sieci, wdrożenie Piksela może pozwolić na to, by w znaczący sposób wpłynąć na charakter, specyfikę, a przede wszystkim na wyniki działań. I analogicznie – strony internetowe, na których nie zaimplementowano kodu śledzącego, tracą szanse na skuteczniejsze docieranie do potencjalnych klientów. Warto wspomnieć również o tym, że Piksel pozwala na gromadzenie danych nawet do 365 dni. Oznacza to, że nawet nie prowadząc kampanii reklamowych w systemie Facebook Ads w danym momencie, posiadanie “wpiętego Piksela” może stale pracować i w rezultacie umożliwić sprawny start w przyszłości.
W przypadku niektórych biznesów, dysponowanie tego typu informacjami na temat odwiedzin strony internetowej może realnie wpływać na rentowność organizacji.
Jakie dane gromadzi Piksel?
Piksel Facebooka to standard w przypadku sklepów internetowych. W przypadku e-commerce warto kierować się zasadą – im wcześniej, tym lepiej i wdrożyć Piksel zaraz po uruchomieniu sklepu.
Wdrożenie kodu umożliwia gromadzenie informacji na temat tzw. zdarzeń, czyli różnych zachowań użytkowników. Standardowo, są to przede wszystkim:
– wyświetlanie zawartości (czyli np. wejście na stronę produktu),
– dodanie do koszyka,
– zainicjowanie przejścia do kasy,
– dodanie do listy życzeń,
– dokonanie zakupu,
– pozyskiwanie kontaktów,
– dodanie informacji o płatności,
– ukończenie rejestracji,
– wyszukiwanie.
Dzięki przetworzeniu tych informacji, reklamodawcy zyskują możliwość segmentowania grup odbiorców i precyzyjnego targetowania materiałów reklamowych. Oznacza to na przykład możliwość wyświetlenia reklamy osobom, które dodały produkt do koszyka, ale nie dokonały zakupu.
Jeżeli chcesz poznać więcej informacji na temat Piksela Facebooka oraz zainstalować go w swojej witrynie, przeczytaj publikację: https://tigers.pl/bazawiedzy/articles/piksel-facebooka-jak-zainstalowac
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.