Rynek niemiecki jawi się w oczach wielu jako idealne miejsce do lokowania swoich inwestycji. Nic dziwnego więc, że coraz więcej osób decyduje się na tego typu działanie. Należy zadać sobie jednak fundamentalne pytanie: w jaki sposób to zrobić? Dziś chcielibyśmy opowiedzieć Wam o dwóch podstawowych i prawdopodobnie najbardziej opłacalnych możliwościach. Będzie to inwestowanie w nieruchomości oraz e – commerce.
Inwestowanie w nieruchomości – po co i gdzie?
Dlaczego warto? Odpowiedzi może być mnóstwo. Przede wszystkim, nie musisz sam opłacać kupna nieruchomości. Przeważnie do wykonania transakcji wymagany jest stosunkowo niewielki wkład własny oraz zdolność kredytowa. Co więcej, jest to jedna z najbezpieczniejszych opcji. Dlaczego? Mierząc się z inflacją możesz mieć pewność, że Twoja inwestycja nie straci na wartości.
Szczególnie opłacalne wydaje się być inwestowanie w nieruchomości na rynku wschodnioniemieckim. Jak się okazuje, to właśnie tam ceny są najbardziej atrakcyjne dla inwestorów. Zdecydowanie warto się z nimi zapoznać. Wiedzę na ten temat można czerpać z niemieckiego poradnika inwestora nieruchomości czyli Immobilienwissen für Investoren.
Sposoby inwestowania w nieruchomości
Decydując się na tak poważny zakup niezbędny okazuje się być ściśle określony plan działania. Odpowiedz sobie m.in. na pytania: „Wynajmuje czy kupuje?” oraz „Co chce z nabytą własnością robić w przyszłości?”. Z odpowiedziami nie powinniście mieć większych problemów, a są to aspekty niezbędne do określenia naszego planu. Jak się okazuje, mamy kilka opcji. My jednak skupimy się na dwóch najpowszechniejszych.
Pierwsza będzie taktyka „kup i trzymaj” (BUY&HOLD). Jak sama nazwa wskazuje, w tej metodzie chodzi o zakup nieruchomości i otrzymywanie regularnego zysku z tego, co nam ona oferuje. Spokojnie – w praktyce jest to o wiele prostsze. Dla przykładu: właśnie kupiliście nowe mieszkanie, które chcecie zatrzymać dla siebie. Wynajmujecie je więc, co gwarantuje Wam systematyczny zysk.
Następną metodą, która gwarantuje nam szybszy zysk jest FIX&FLIP. Do jej przeprowadzenia, w przeciwieństwie do pierwszej opcji, potrzebna jest większa wiedza w dziedzinie nieruchomości. Warto więc decydując się na tą opcję dokształcić się w tym temacie lub zapytać o radę zawodowca. W praktyce polega ona na zakupie nieruchomości w tzw. stanie surowym, odnowieniu jej, a w przyszłości sprzedaży.
Oczywiście te dwie metody można dowolnie ze sobą łączyć tak, aby uzyskać najkorzystniejszy dla siebie efekt. Dzięki nim sprytnie można obejść pewne zobowiązania podatkowe tym samym nic nie tracąc.
E–commerce jako kolejna forma inwestycji
Następną naszą propozycją jest tzw. e-commerce czyli sklep internetowy obsługujący klientów niemieckojęzycznych. Jak się okazuje – takie rozwiązanie może Wam przynieść ogromne zyski. Otwieranie swojej witryny na naszych zachodnich sąsiadów może okazać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Trzeba jednak dokładnie wiedzieć, jak to zrobić! Wszystko, czego potrzebujesz do otwarcia sklepu internetowego w Niemczech to:
- Pomysł – zacznij od dobrego pomysłu. Twórz innowacyjne metody, szukaj nowych rozwiązań, walcz z monotonią. Na rynku niemieckim konkurencja nigdy nie śpi, a w końcu to właśnie Tobie zależy na pozyskiwaniu nowych klientów! Dobry przykład takiego pomysłu: https://www.echthair.de/
- Towar – wysokojakościowy towar to podstawa. Postaw na najlepsze produkty, które przyciągną oko wielu klientów. Pamiętaj o panujących trendach i zwróć uwagę na to, co jest aktualnie pożądane. Być może są to ekologiczne czy w pełni przyjazne zwierzętom rozwiązania?
- Plan – sukces większości stron internetowych jest w pełni uzależniony od dobrego planu. Określ swoje cele, a przede wszystkim zapoznaj się z działaniem obcego rynku. Różnic zdecydowanie nie brakuje.
- Odpowiednia platforma – zwróć uwagę na platformę najczęściej wybieraną przez zagranicznych odbiorców. W przypadku Niemców jest to Shopify.
- Dobieraj swoje działania pod przeglądarkę, do której mieszkańcy żywią największe zaufanie – Google.de
- Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech to klucz do sukcesu. Jak robić to dobrze?
Jak zadbać o pozycjonowanie w Niemczech?
Mimo istniejących podobieństw, pozycjonowanie w Niemczech znacząco różni się od tego prowadzonego w Polsce. Co za tym idzie – dbaniem o położenie Twojej strony internetowej powinni zajmować się profesjonaliści. Jak się okazuje, rynek niemiecki należy również do tych wyjątkowo restrykcyjnych, co niestety znacząco utrudnia całą sprawę. Podczas tworzenia, jak i zarządzania e-commerce należy zwracać uwagę na wiele szczegółów. Jeżeli jednak uda Wam się „wybić” możecie być pewni, że z satysfakcją powiecie: było warto!
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.