Czujesz, że rynek europejski jest miejscem dla Ciebie i Twojej firmy? Szukasz nowych źródeł sprzedaży i promocji swojej marki? A może znasz Amazon jako klient i chcesz poznać tę platformę od drugiej strony? Podpowiadamy, jak sprzedawać na Amazonie z Polski i dobrze na tym zarabiać…
FBA najlepszym rozwiązaniem
Na Amazon możesz skorzystać z dwóch zasadniczych modelów sprzedażowych. Model FBM zakłada magazynowanie towarów we własnych magazynach przedsiębiorcy. Sam zajmuje się on wysyłką, logistyką, zwrotami itd. To korzystne rozwiązanie dla przedsiębiorców, którzy handlują dużymi produktami, sprzedają towary ekskluzywne lub są na początku swojej drogi z handlem międzynarodowym.
Jednak większość przedsiębiorców, którzy zastanawiają się, jak sprzedawać na Amazon z Polski, wybiera FBA jako swój docelowy model sprzedażowy. W tym modelu przedsiębiorca nie musi posiadać własnych magazynów, ponieważ wysyła on swoje produkty do magazynów Amazon rozlokowanych w całej Europie. Całą logistykę sprzedaży pozostawia wówczas po stronie Amazon: od magazynowania, przez pakowanie, wysyłkę, terminową dostawę, aż po obsługę zwrotów. Fizycznie produkt nie musi nawet przejść przez ręce przedsiębiorcy, ponieważ do magazynów Amazon trafi prosto z fabryk czy hurtowni. Brzmi dobrze, prawda? Przyjrzyjmy się szczegółom.
Pan-European FBA w Amazon
Tak naprawdę FBA ma wiele plusów i chociaż wiąże się oczywiście z kosztami, to zwykle są one znacznie mniejsze niż w przypadku organizacji pracy własnych magazynów w kraju prowadzenia działalności. Trudnością może okazać się jednak wysyłanie swoich produktów do różnych magazynów Amazon, aby możliwa była ich wysyłka na terenie całej UE. Amazon stworzył jednak kolejne udogodnienie dla przedsiębiorców.
System Pan-European FBA daje sprzedawcy możliwość wysyłki swoich towarów do jednego wybranego magazynu Amazon. Dalej to platforma zajmuje się rozesłaniem produktów (w odpowiednich ilościach), do pozostałych swoich magazynów. Przypomnijmy, magazyny Amazon obecnie zlokalizowane są w siedmiu krajach: w Polsce, Czechach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Włoszech i Wielkiej Brytanii. Warto jednak dobrze przemyśleć magazynowanie swoich towarów. Amazon pozwala bowiem na ich wysyłkę do pięciu (z 7 dostępnych), magazynów w Europie. Szczegółowo wady i zalety tego systemu opisujemy na: https://taxology.co/pl/jak-sprzedawac-swoje-produkty-w-calej-europie-na-amazon-czyli-pan-european-fba/.
Sprzedaż na Amazonie z Polski a VAT
Jedną z głównych konsekwencji korzystania z systemu Pan-European FBA jest konieczność rejestracji VAT we wszystkich krajach, w których Amazon posiada swoje magazyny. W deklaracjach VAT w tych krajach przedsiębiorca musi wykazać wartość przemieszczanych towarów, musi ona też kontrolować koszty i przychody, ponieważ to od nich zależeć będzie forma rozliczenia VAT w danym kraju. To może przysparzać spore trudności. Pamiętaj jednak, że https://taxology.co/pl/ to specjaliści od prowadzenia e-commerce za granicą. Sprawdź już dziś.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.