Zgodnie z najnowszymi danymi Polskiego Standardu Płatności – liczba transakcji zrealizowanych od stycznia do listopada 2022 r. przekroczyła już 1 miliard. Oznacza to, że co sekundę BLIKIEM realizowane są 32 transakcje.
BLIK to powszechna metoda płatności, która jest dziś dostępna praktycznie dla wszystkich użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. Można nim płacić w całym polskim e-commerce i coraz większej liczbie globalnych platform, a także w ponad 934 tys. terminali płatniczych i 20 tys. bankomatów. Usługi BLIKA, które obecnie zyskują na popularności to przelew na telefon – czyli możliwość natychmiastowego przekazywania pieniędzy między użytkownikami bez konieczności podawania numeru rachunku bankowego odbiorcy – oraz płatności zbliżeniowe. Tylko w trzecim kwartale tego roku zbliżeniowo BLIKIEM zapłacono 21,5 mln razy. Od momentu udostępnienia usługi skorzystano z niej w 100 krajach na 6 kontynentach.
– Zamykamy ten rok znaczącymi wzrostami we wszystkich usługach. W ciągu tych ostatnich miesięcy obserwowaliśmy ponadprzeciętne zainteresowanie użytkowników dostępnymi funkcjami BLIKA. Od początku istnienia systemu, czyli w niecałe 8 lat, zarejestrowaliśmy około 2,7 mld transakcji, z czego ponad miliard miało miejsce w samym mijającym roku 2022. To pokazuje skalę popularności BLIKA w Polsce i jest dla nas motywacją do dalszego rozwoju w za granicą. Naszą ambicją jest, aby BLIK stał się systemem płatności angażującym użytkowników europejskich aplikacji bankowych w zakresie szeroko rozumianych płatności cyfrowych – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora systemu płatności mobilnych BLIK.
Z kwartału na kwartał BLIK notuje nie tylko coraz lepsze wyniki transakcyjne, ale także rosnącą liczbę użytkowników. Na koniec września br. aktywnie korzystało z niego 12 mln osób, które każdego dnia realizowały średnio 3,5 mln operacji. Warto przypomnieć, że rekord transakcji BLIKIEM wykonanych jednego dnia padł 25 listopada podczas tegorocznego Black Friday. Wówczas jego użytkownicy zapłacili nim 4,3 mln razy, a łącznie z transakcjami P2P – aż 5,3 mln.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- Salesforce Shopping Index Q1 2024 – kupujący oszczędzająi odkładają zakupy na późniejW pierwszym kwartale roku dane dotyczące zakupów pokazują nieoczekiwane zwroty akcji. Spodziewaliśmy się obniżek stóp procentowych, ale teraz, gdy inflacja ...
- Nowa integracja z Przelewy24 dostępna dla Klientów Shoper w ramach usługi Shoper PłatnościShoper oraz PayPro SA, właściciel marki Przelewy24, ogłaszają współpracę. Sprzedawcy zyskają możliwość korzystania z usług dodatkowego dostawcy w ramach Shoper ...
- MAKRO Companion: nowa aplikacja dla gastronomiiMakro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania ...
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.