Należący do Apple serwis iTunes zapewnił komputerowemu gigantowi drugą pozycję w rankingu sprzedawców muzyki w USA (za rok 2007). Więcej sprzedała tylko sieć hipermarketów Wal-Mart – podała amerykańska edycja BusinessWeeka.
Sklep iTunes sprzedaje głównie pojedyncze utwory. Dlatego też podzielono ich liczbę przez 12 zakładając, że tyle piosenek średnio znajduje się na płycie. W ten sposób uzyskano porównywalne wyniki.
Kiedy w połowie 2006 roku firma badawcza NPD Group rozpoczęła analizy rynku, na drugim miejscu (za Wal-Martem) znajdowała się sieć sklepów Best Buy. Apple zajmował w tym czasie czwartą lokatę.
W ciągu 2007 producent Macintoshy wspiął się o dwa oczka. Russ Crupnick z NPD nie był tym faktem zdziwiony. Jego zdaniem lepsza pozycja iTunes wynika z około 50% wzrostu wydatków na piosenki online w ostatnich 12 miesiącach.
Liczba osób korzystających z legalnej muzyki w sieci wzrosła w 2007 o 5 milionów do 29 milionów. 48% amerykańskich nastolatków nie kupiło w tym czasie ani jednej płyty CD (38% w 2006). Mimo tego i tak tylko co dziesiąty utwór w USA został kupiony przez internet. Zatem widać, że rynek nadal ma duży potencjał rozwoju.
Źródło: BusinessWeek
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.