Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, ostrzega o pojawieniu się nowego ataku phishingowego skierowanego przeciwko klientom banku BZ WBK. Wiadomość e-mail została przygotowana przez cyberprzestępców tak, aby przypominała korespondencję przesłaną przez BZ WBK.
Phishing został wykryty wczoraj a pierwszy atak tego typu wykorzystujący wizerunek banku BZ WBK miał miejsce w marcu 2008 r. Wiadomość phishingowa docierająca tym razem do użytkowników posiada temat „Uaktywnij konto BZ WBK 24”.
Po kliknięciu pierwszego odsyłacza znajdującego się w treści wiadomości użytkownik trafi na sfałszowaną stronę zawierającą formularz, w którym cyberprzestępca przygotował miejsce na wprowadzenie numeru karty płatniczej. Oprogramowanie Kaspersky Lab wykrywa ten atak phishingowy. Po kliknięciu odsyłacza ze sfałszowanej wiadomości na ekranie chronionego komputera pojawi się następujący komunikat:
Drugi z odsyłaczy znajdujący się w wiadomości phishingowej prowadzi do prawdziwej strony BZ WBK.
Kaspersky Lab podkreśla, że bank BZ WBK nie ma nic wspólnego z wysyłaniem tej wiadomości e-mail. Jest to typowy atak phishingowy mający na celu wyłudzenie informacji. Cyberprzestępca nielegalnie wykorzystał wizerunek banku BZ WBK. Żadna instytucja finansowa nie wysyła w e-mailach próśb o podawanie jakichkolwiek danych swoich klientów. Oficjalne oświadczenie BZ WBK na ten temat można znaleźć tutaj: http://bzwbk.pl/52123. Phishing jest formą cyberprzestępstwa lub oszustwa opartego na socjotechnice. Nazwa jest świadomym błędem w pisowni terminu 'fishing’ oznaczającego łowienie ryb. Termin „phishing” odnosi się do procesu zbierania (kradzieży) danych przez przestępców.
W typowym ataku phishingowym cyberprzestępca tworzy prawie idealną replikę strony WWW dowolnej instytucji lub portalu. Następnie rozpoczyna się „phishing”: przy użyciu technik spamowych wysyłane są wiadomości e-mail imitujące prawdziwą korespondencję wysyłaną przez różne instytucje. Hakerzy mogą wykorzystywać prawdziwe logo firmy, nienaganny styl korespondencji handlowej, a nawet prawdziwe nazwiska osób należących do zarządu. Wszystkie takie wiadomości mają jeden cel: nakłonienie odbiorców do kliknięcia zawartego w liście odsyłacza. Stworzone przez phisherów odsyłacze kierują użytkowników bezpośrednio do fałszywej strony WWW, na której „schwytana ryba” wprowadza poufne informacje dotyczące numerów kont bankowych, kart kredytowych, haseł dostępu itp. lub pobiera szkodliwy kod, który następnie instalowany jest w systemie.
„Musimy pamiętać o tym, aby wszystkie wiadomości e-mail zawierające odsyłacze lub załączniki traktować ze wzmożoną ostrożnością”, mówi Piotr Kupczyk, dyrektor działu prasowego w Kaspersky Lab Polska. „W razie pojawienia się jakichkolwiek wątpliwości można przesłać podejrzany plik lub wiadomość e-mail do naszej firmy na adres „[email protected]”. Nasi analitycy błyskawicznie przeanalizują przesłane dane i jeżeli okaże się, że zawierają nowe zagrożenie, zostanie ono natychmiast dodane do baz danych wykorzystywanych przez rozwiązania Kaspersky Lab.”
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.