Amazon wprowadza nowatorski sposób płatności zbliżeniowych: Amazon One, który skanuje dłoń w celu uwierzytelnienia transakcji płatniczych.
W przyszłości technologia może być używana do każdego rodzaju uwierzytelnienia tożsamości, np. do wejścia na stadion lub w celu weryfikacji karty lojalnościowej. Na początek Amazon wprowadza to rozwiązanie w wybranych sklepach stacjonarnych Amazon Go – umieszcza czytnik dłoni przy kasach sklepu.
Korzystanie z Amazon One jest proste. W celu rejestracji, trzeba włożyć kartę płatniczą do czytnika i zeskanować odcisk dłoni. Amazon podkreśla, że nie ma dwóch takich samych odcisków dłoni, tak jak odcisków palca, więc nowe rozwiązanie jest w pełni bezpieczne i jednocześnie – w porównaniu ze skanem twarzy – gwarantuje większą prywatność.
Spółka zapewnia, że zadbała o bezpieczeństwo danych biometrycznych, w tym o ochronę urządzenia Amazon One, za pomocą licznych zabezpieczeń. Skan dłoni nie jest przechowywany w urządzeniu – jest szyfrowany i wysłany do chmury Amazon, gdzie tworzony jest podpis dłoni. Klienci będą mogli usunąć swoje dane w dowolnym momencie.
Według Pawła Działaka, CEO Tpay – integratora płatności online, na przestrzeni ostatnich miesięcy firmy wręcz prześcigały się we wprowadzaniu nowatorskich rozwiązań płatniczych. Od płacenia chipem schowanym w spince do koszuli przez potwierdzenia transakcji skanem twarzy po płatności przez komunikator. W przypadku Amazon One dużym ułatwieniem jest brak konieczności zakładania konta w Amazon – wystarczy karta kredytowa i numer telefonu komórkowego.
Poza tym, patrząc na rosnącą popularność BLIKA w Polsce, widać, że trend odchodzenia od portfeli czy plastikowych kart już dawno się rozpoczął. Dzięki technologii identyfikacja jest znacznie łatwiejsza i nawet nasze ciało może być jedynym z identyfikatorów potrzebnych do dokonania płatności – mówi Paweł Działak.
Co więcej, klienci, którzy już korzystają z konta Amazon One, będą mogli zalogować się do witryny i zarządzać swoimi danymi, a także prześledzić historię transakcji.
Gigant technologiczny planuje wprowadzić Amazon One jako jedną z opcji płatności w kolejnych sklepach Amazon w najbliższych miesiącach. Spółka chce oferować to rozwiązanie także innym podmiotom, takim jak sklepy detaliczne, stadiony czy biurowce.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.