Amerykański e-biznes tegoroczny Czarny Piątek zaliczyć może do bardzo udanych. Sprzedaż online dała 816 mln dolarów, 26 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Jak donosi firma comScore, łączna sprzedaż internetowa w Czarny Piątek dała amerykańskim sklepom 816 mln dolarów, o 26 proc. więcej niż rok temu. To imponujący wynik biorąc pod uwagę, że wzrost pomiędzy 2009 a 2010 rokiem wyniósł tylko 9 proc.
Czarny Piątek (ang. Black Friday) jest tradycyjnym początkiem świątecznego okresu zakupowego. Odbywa się zawsze w dzień poprzedzający Święto Dziękczynienia. Tego dnia wiele firm oferuje swoje produkty i usługi w specjalnych, promocyjnych cenach.
W Święto Dziękczynienia Amerykanie wydali w internecie o 18 proc. więcej niż przed rokiem – 479 mln dolarów. Oznacza to, że w pierwszych 25 dniach listopada na zakupy przeznaczyli 12,7 mld dolarów, 15 proc. więcej niż w 2010 roku.
Według comScore 50 mln Amerykanów odwiedziło internetowe sklepy w Czarny Piątek (35 proc. wzrost). Najważniejsza piątka odwiedzanych sklepów to Amazon, Walmart, Best Buy, Target oraz Apple.
Warto dodać, że już dziś odbywa się tzw. Cyber Monday. Stworzone w 2005 roku przez firmy internetowe „święto” ma przekonywać do zakupów online. Jak się okazuje – z sukcesem: w ubiegłym roku Amerykanie wydali tego dnia ponad mld dolarów. Czy w tym roku uda pobić się ten rekord?
Zdjęcie: digitalart / FreeDigitalPhotos.net
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.