Amerykanie nie oszczędzali w Czarny Piątek

Opublikowano: 28 listopada 2011. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Amerykański e-biznes tegoroczny Czarny Piątek zaliczyć może do bardzo udanych. Sprzedaż online dała 816 mln dolarów, 26 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jak donosi firma comScore, łączna sprzedaż internetowa w Czarny Piątek dała amerykańskim sklepom 816 mln dolarów, o 26 proc. więcej niż rok temu. To imponujący wynik biorąc pod uwagę, że wzrost pomiędzy 2009 a 2010 rokiem wyniósł tylko 9 proc.

Amerykanie nie oszczędzali w Czarny Piątek 1Czarny Piątek (ang. Black Friday) jest tradycyjnym początkiem świątecznego okresu zakupowego. Odbywa się zawsze w dzień poprzedzający Święto Dziękczynienia. Tego dnia wiele firm oferuje swoje produkty i usługi w specjalnych, promocyjnych cenach.

W Święto Dziękczynienia Amerykanie wydali w internecie o 18 proc. więcej niż przed rokiem – 479 mln dolarów. Oznacza to, że w pierwszych 25 dniach listopada na zakupy przeznaczyli 12,7 mld dolarów, 15 proc. więcej niż w 2010 roku.

Według comScore 50 mln Amerykanów odwiedziło internetowe sklepy w Czarny Piątek (35 proc. wzrost). Najważniejsza piątka odwiedzanych sklepów to Amazon, Walmart, Best Buy, Target oraz Apple.

Warto dodać, że już dziś odbywa się tzw. Cyber Monday. Stworzone w 2005 roku przez firmy internetowe „święto” ma przekonywać do zakupów online. Jak się okazuje – z sukcesem: w ubiegłym roku Amerykanie wydali tego dnia ponad mld dolarów. Czy w tym roku uda pobić się ten rekord?

Zdjęcie: digitalart / FreeDigitalPhotos.net

Dawid ZarazińskiAmerykanie nie oszczędzali w Czarny Piątek

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.