Amerykański e-biznes tegoroczny Czarny Piątek zaliczyć może do bardzo udanych. Sprzedaż online dała 816 mln dolarów, 26 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Jak donosi firma comScore, łączna sprzedaż internetowa w Czarny Piątek dała amerykańskim sklepom 816 mln dolarów, o 26 proc. więcej niż rok temu. To imponujący wynik biorąc pod uwagę, że wzrost pomiędzy 2009 a 2010 rokiem wyniósł tylko 9 proc.
Czarny Piątek (ang. Black Friday) jest tradycyjnym początkiem świątecznego okresu zakupowego. Odbywa się zawsze w dzień poprzedzający Święto Dziękczynienia. Tego dnia wiele firm oferuje swoje produkty i usługi w specjalnych, promocyjnych cenach.
W Święto Dziękczynienia Amerykanie wydali w internecie o 18 proc. więcej niż przed rokiem – 479 mln dolarów. Oznacza to, że w pierwszych 25 dniach listopada na zakupy przeznaczyli 12,7 mld dolarów, 15 proc. więcej niż w 2010 roku.
Według comScore 50 mln Amerykanów odwiedziło internetowe sklepy w Czarny Piątek (35 proc. wzrost). Najważniejsza piątka odwiedzanych sklepów to Amazon, Walmart, Best Buy, Target oraz Apple.
Warto dodać, że już dziś odbywa się tzw. Cyber Monday. Stworzone w 2005 roku przez firmy internetowe „święto” ma przekonywać do zakupów online. Jak się okazuje – z sukcesem: w ubiegłym roku Amerykanie wydali tego dnia ponad mld dolarów. Czy w tym roku uda pobić się ten rekord?
Zdjęcie: digitalart / FreeDigitalPhotos.net
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.