Aranżacja przestrzeni biurowej a wizerunek firmy

Opublikowano: 25 października 2018. Kategoria: Wpis Promowany.

Dobrze zagospodarowana przestrzeń biurowa bez wątpienia oddziałuje na efektywność pracy. Ale to także czynnik, który ma coraz większy wpływ na postrzeganie pracodawcy i jego wybór. W biurze spędzamy zwykle 8 godzin dziennie, czyli jedną trzecią naszej doby! To zrozumiałe, że chcemy, by było ono miejscem przyjaznym, wyjątkowym i komfortowym – miejscem, do którego przychodzimy z ochotą i które napawa nas pozytywną energią. W projektach przestrzeni biurowych z ostatnich lat zauważalne są zmiany. Firmy starają się na nowo zdefiniować i zaaranżować środowisko pracy tak, by zapewnić większą elastyczność i lepszą organizację. Zdają sobie sprawę, że od tego między innymi zależy ich sukces. Ale jak to zrobić mądrze?

Nietuzinkowy design i funkcjonalność

Aranżacja przestrzeni biurowej a wizerunek firmy 1

fotolia.com, 30618565 | Autor: Yoska

Nowoczesne firmy często chwalą się tym, jak wyglądają ich biura. Modne rozwiązania takie jak leżaki, hamaki, designerskie pufy, pokoje relaksu i egzotyczne rośliny niewątpliwie przyciągają uwagę i dają do zrozumienia, że dana firma dba o pracownika. Jednak nie należy zapominać, że biuro to miejsce, które ma być przede wszystkim ergonomiczne. Trzeba uważać, by nie wpaść w pułapkę “przerostu formy nad treścią”. Pracownik nie doceni oryginalnego projektu szafki, jeśli mebel nie będzie w stanie pomieścić niezbędnych dokumentów. Dlatego w aranżacji przestrzeni biurowych nadal króluje minimalizm. Urządzając wnętrze, warto zaufać firmie, która ma w ofercie rozwiązania dedykowane biurom, np. FX Meble – meble metalowe oferowane przez tego producenta to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych drewnianych. Znajdziemy wśród nich modele stworzone z myślą o sortowaniu i przechowywaniu dokumentów, które znacznie ułatwiają utrzymanie porządku. Minimalizm obowiązuje również w kwestii kolorystyki. Stonowane barwy na ścianach nie będą rozpraszać pracowników, zaś monotonię wnętrza można przełamać, wybierając drobne elementy wyposażenia w odważniejszych barwach (np. ścianki działowe czy krzesła), które podkreślą indywidualny charakter firmy.

Dopasowanie do potrzeb pracowników

Aby zmiany w przestrzeni biurowej były sensowne, nie mogą być przeprowadzane bez konsultacji z tymi, którzy w tej przestrzeni egzystują na co dzień. Warto pytać podwładnych o zdanie i brać pod uwagę ich potrzeby. W tym celu można przeprowadzić ankietę lub po prostu zorganizować spotkanie (zależnie od wielkości firmy). Kluczowym trendem, który ma na celu wzrost wydajności i komfortu pracownika, jest podział powierzchni biurowej na strefy (tzw. Active-Based Working). Różne osoby mają różne obowiązki, style i specyfikę pracy. Nowoczesne biuro oferuje miejsca odpowiednie dla różnych typów zadań – np. pokoje do pracy wymagającej skupienia, charakteryzujący się swobodną atmosferą open space, przestrzeń do rozmów telefonicznych, spotkań, relaksu. Aranżując poszczególne strefy, warto dopasować kolorystykę do funkcji każdej z nich (np. uspokajająca zieleń uspokaja, pobudzająca czerwień). Rezygnacja z biur podzielonych na odosobnione gabinety na rzecz otwartych przestrzeni pozytywnie wpływa nie tylko na wydajność, ale także na przepływ informacji oraz integrację zespołu. A to czynniki, które przynoszą korzyści zarówno firmie, jak i jej pracownikom.

Wpisy PromowaneAranżacja przestrzeni biurowej a wizerunek firmy

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.