Polski rynek w dynamicznym tempie wypełnia się nowymi dostawcami usług i produktów. W samym roku 2013 w KRS zarejestrowano 316 tysięcy nowych spółek, a w CEiDG pojawiło się nieco ponad 350 tysięcy nowych firm.
W czerwcu br. działalność rozpoczęło prawie 32 tysiące firm. Niezależnie od profilu działalności organizacje każdego dnia stają w walce o konkurencyjność i zaufanie klientów. Kto zwycięży w tej batalii? Ten, kto postawi na dialog. Niezwykle cenną umiejętnością w biznesie jest zarządzanie bazą kontaktów i relacjami. Referencje klientów oraz poparcie partnerów biznesowych są unikatowym aktywem każdej organizacji decydującym o jej rozpoznawalności, prestiżu, a w rezultacie przyczyniającym się do wzrostu dochodowości.
Najwięksi biznesowi potentaci swój sukces opierają na referencjach i sieci kontaktów. Zanim zatem przystąpimy do realizacji wielkobudżetowych kampanii marketingowych, powinniśmy poszukać ambasadorów naszej marki.
Według badania przeprowadzonego przez Synergian.pl, tylko w pierwszym kwartale 2014 roku co trzeci Polak skorzystał przynajmniej raz z polecenia przed wyborem dostawcy. Jak wynika z badania, Polacy coraz chętniej korzystają z mechanizmu udzielania rekomendacji. Pozytywne opinie zadowolonych konsumentów są źródłem wartościowych i ciekawych kontraktów oraz sprawiają, że informacja o naszej firmie rozprzestrzenia się wirusowo.
Jak zatem zdobywać poparcie? Proces budowania i ekspansji sieci kontaktów powinien być jednym z fundamentalnych celów strategicznych każdej organizacji. Proces ten powinien obejmować nie tylko odbiorców produktów i usług, ale również partnerów biznesowych. Obsługa tych pierwszych powinna być kompleksowa, nie ograniczająca się jedynie do momentu sfinalizowania umowy. Powinna obejmować ocenę jakości wykonania usługi i upewnienie się, że oczekiwania klienta zostały zrealizowane. Dbałość o wysoką jakość usługi i zadowolenie drugiej strony świadczą o naszym profesjonalnym podejściu do biznesu. Dzięki dobrej relacji z klientem organizacja w naturalny sposób może pozyskać referencje i pozytywną opinię w branży. W sieci kontaktów istotną rolę odrywają także partnerzy biznesowi. Networking, wzajemna pomoc, wymiana doświadczeń oraz wspólna realizacja projektów są w wielu przypadkach źródłem innowacyjnych przedsięwzięć przyczyniających się do zdobywania nowych rynków, także zagranicznych.
Należy pamiętać, by proces pozyskania rekomendacji realizować w sposób regularny, skoncentrowany na rzeczywistych potrzebach klientów i wartości współpracy z partnerami. Budowa opinii publicznej jest działaniem długofalowym i wymagającym czasu, jednak efektem tego działania będzie zysk oraz umocowana pozycja organizacji.
Autor: Neo Fusion
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.