BLIK to najbardziej znana marka płatności bezgotówkowych w Polsce, która utrzymuje wysoki poziom znajomości z dużą przewagą nad konkurencją. Zgodnie z najnowszymi wynikami badania KANTAR w drugim kwartale br. aż 95 proc. użytkowników aplikacji bankowych wskazało, że zna BLIKA, a 45 proc. wybiera go najczęściej jako formę rozliczeń. W analizowanym okresie BLIK zanotował najwyższy wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie ponad 43 proc. – dwukrotnie więcej niż inne marki w kategorii płatności.
Marka, którą zna praktycznie każdy
Z kwartału na kwartał rośnie popularność BLIKA i jego dominacja w e-commerce. Tylko w pierwszym półroczu 2022 roku użytkownicy BLIKA zrealizowali nim aż 540 mln transakcji. Dla porównania to o ponad jedną czwartą więcej niż w całym 2020 r. Na koniec czerwca br. z rozwiązania korzystało około 11,3 mln osób, które realizowały średnio 3 mln transakcji dziennie.
BLIK to najbardziej rozpoznawalna marka płatności bezgotówkowych w Polsce i najchętniej wybierany sposób przy realizacji tego rodzaju transakcji. Według badania KANTAR w drugim kwartale 2022 r. znajomość spontaniczna BLIKA wyniosła 75 proc., a znajomość wspomagana aż 95 proc.

Lider branży płatniczej
Według metodologii KANTAR – MDS (Meaningful, Different Salient) – służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), tzw. indeksie Brand POWER, BLIK uzyskał w drugim kwartale br. wynik 43,3 proc., mocno wyprzedzając konkurencję. Jest on aktualnie dwukrotnie silniejszy od globalnych marek, takich jak VISA (22,2 proc.) czy Mastercard (18,9 proc.), które w globalnym zestawieniu KANTAR BRANDZ – MOST VALUABLE GLOBAL BRANDS 2022, plasują się odpowiednio na 7 i 12 miejscu. Na polskim rynku BLIK wyprzedza również takie brandy płatnicze jak Google Pay (7,2 proc.), Apple Pay (4,6 proc.) czy Revolut (3,7 proc.). Brand Power wzrósł o 10% w przeciągu ostatnich 3,5 lat – jest to spektakularny wynik, który świadczy o tym, że BLIK niezwykle skutecznie buduje swoją pozycję wśród użytkowników i doskonale odpowiada na ich potrzeby w kategorii płatności.

Wysoka skłonność do polecania BLIKA
Wskaźnik NPS BLIKA, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, w drugim kwartale tego roku wyniósł aż 66 punktów. Średni wynik NPS dla branży finansowej to 34 punkty. Najwyższy wynik NPS BLIK odnotował w grupie wiekowej 18-24 lat – wskaźnik ten utrzymuje się na poziomie aż 75 punktów. Zaś wśród użytkowników, będących pomiędzy 50 a 59 r.ż., to 58 punktów.
Wskaźnik NPS marki BLIK wciąż rośnie, wyraźnie utrzymując się powyżej benchmarku. Użytkownicy zwracają uwagę, że jest to rozwiązanie, które bardzo ułatwia im życie i pomaga w codziennych płatnościach, a do tego jest prostą i wygodną opcją, niewymagającą od nich podawania żadnych prywatnych danych. Cieszymy się, że nasze działania w popularyzowaniu i dbaniu o pozytywne doświadczenia użytkowników BLIKA, skutkują tak wysokim współczynnikiem polecania naszej marki wśród różnych grup wiekowych.
– mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.
Wyniki badania zrealizowanego przez KANTAR to nie jedyne, które pokazują, że BLIK to marka dobrze znana i rekomendowana przez polskich konsumentów. Zgodnie z międzynarodowym raportem YouGov Recommend, który uwzględnia ranking dziesięciu najczęściej polecanych marek w kilkudziesięciu krajach świata, system płatności mobilnych zajął na polskim rynku siódme miejsce. Wskaźnik rekomendacji, który obrazuję różnicę opinii pozytywnych i negatywnych w grupie osób, które są klientami danej marki, w przypadku BLIKA wynosi 78,2 proc.
Źródło danych: Badanie kondycji marki | Raport kwartalny z pomiaru ciągłego | Q2 2022, realizowane przez Kantar, N=1923 kwartalnie
Wpisy promowane
- Na czym polega kwalifikowanie technologii spawania?Protokół kwalifikacji technologii spawania WPQR (ang. Welding Procedure Qualification Record) to dokument, który upoważnia firmę do wykonywania połączeń spawanych w ...
- Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy? Pożyczki pod zastaw, leasing nieruchomości, co jeszcze?Rozwój firmy wymaga odpowiednich środków finansowych. Niezależnie od tego, czy chcesz zakupić nowy sprzęt, powiększyć zespół czy zainwestować w nieruchomości, ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!