Historia Candy.com to niepokojąca opowieść z morałem. Jak z firmy na szczycie stać się firmą, która musi zwalniać pracowników? Nie trzeba za bardzo się starać – wystarczy, że Google pogniewa się na ciebie.
Przypomnijmy: w połowie 2009 roku Rick Schwartz sprzedał fabryce słodyczy z Massachussets nazwę candy.com za 3 miliony dolarów. Nabywca postanowił prowadzić w ramach domeny „najlepszy na świecie sklep internetowy z cukierkami”. I nawet się to udało bo już w marcu 2010 roku sklep Candy.com wyprzedził pod względem ruchu jednego ze swych głównych rywali CandyWarehouse.com. Czyli inwestycja w domenę się opłaciła, prawda?
Serwis DomainNameWire opisuje obecną sytuację sklepu. Rok temu na firmę ręcznie nałożona została kara w postaci wycofania z wyników wyszukiwania Google. Greg Balestrieri, współtwórca Candy.com, zdradza dramatyczne szczegóły. Kilka lat temu jego firma zatrudnić miała „specjalistę” SEO, który wykonał złą robotę opierając się na złej jakości linkach. W kwietniu ub. roku Google nałożyła na Candy.com „ban” i ruch z wyszukiwarki zamarł niemal całkowicie. Candy.com zatrudniła kolejną firmę do ratowania sytuacji, wspólnie usunięto blisko tysiąc złych linków, co ma być dokładnie udokumentowane. Od października raz lub dwa razy w miesiącu wysyłają prośbę do Google o wycofanie kary – na razie bezskutecznie. Cała sprawa szkodzić ma firmie na tyle, że musiała zwolnić część pracowników.
Chcemy wrócić na właściwą ścieżkę z Google, ale nie wiemy co robimy źle skoro ich e-maile są zawsze takie same i nie dają wskazówek postępowania. Ostatnio zdobyliśmy tytuł Google Trusted Stores, wydajemy też sporo na AdWords. Nie rozumiem dlaczego nie możemy pojawiać się w wynikach wyszukiwania dla słowa candy, kiedy nasz adres to candy.com! – pisze Greg Balestrieri.
To niepokojąca opowieść, nawet jeśli właściciele Candy.com nie są tak zupełnie bez winy, jak siebie przedstawiają. Pytania do zastanowienia są dwa co najmniej: czy twój specjalista SEO na pewno ci pomaga? Oraz czy: słowo kluczowe jest najlepszym pomysłem na nazwę biznesu? Czy nie lepiej było zdecydować się na jakąś ciekawą, łatwą do zapamiętania markę (jak Amazon czy… Google)?
PS. Na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania dla słowa „candy” znajduje się obecnie CandyWarehouse.com.
Wpisy promowane
- Zrównoważony rozwój w centrum uwagi. Efektywne utrzymanie czystości w zakładzie dzięki produktom firmy Mewa oferowanym z kompleksowym pakietem usług. Dostawca usług tekstylnych jakim jest firmaMewa zapewnia firmom zrównoważone i wydajne rozwiązania w zakresie czyszczenia przemysłowego. Zastosowanie czyściw wielokrotnego użytku ...
- Projektowanie aplikacji – z jakimi wyzwaniami spotykają się specjaliści?Wyzwaniem dla specjalistów IT jest konieczność tworzenia produktów z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii, w tym rozwiązań z zakresu machine learning i ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.