Chwalmy odpowiedzialnych

W ubiegłym tygodniu wpadł nam w ręce raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2005”. Raport przedstawia dobre przykłady firm, które włączają się w życie społeczne w sposób uczciwy, przejrzysty i rzetelny.
Pełny tekst w wersji elektronicznej możesz ściągnąć ze strony www.odpowiedzialnybiznes.pl. Wchodzisz i masz go po prawej stronie. Na pewno nie przegapisz. My spojrzeliśmy na raport przez pryzmat działań związanych z Internetem. Jak wygląda sytuacja? Ogólnie mówiąc – jest lepiej niż w roku 2004. Poniżej przedstawiamy skrót działań.

Polkomtel posiada wewnętrzny informator w formie elektronicznej "Plusletter". Accenture prowadzi projekt edukacyjny "Learning@Europe", którego temat brzmi "Identyfikacja narodowa w Europie". Projekt polega na nauczaniu w środowisku internetowym (wykłady online, zajęcia online, dyskusje na forach) oraz tradycyjnym (prace domowe). Jeszcze bardziej zaawansowany projekt przeprowadził polski oddział Cisco. W ramach projektu e-Słupsk miasto Słupsk zostało oplecione siecią komputerową oraz systemem telefonii IP. Właściwie nie całe miasto, ale miejskie urzędy: urzędy administracyjne, szpitale, szkoły i posterunki policyjne. Forum Edukacji Microsoft to szereg różnych inicjatyw, których celem jest popularyzowanie technologii informatycznych wśród dzieci, młodzieży, nauczycieli i innych grup narażonych na "wykluczenie technologiczne".

Motorola prowadzi projekt "Diversity", którego celem jest promocja zawodu inżynier oprogramowania wśród kobiet. W ramach projektu prowadzony jest m.in. ogólnopolski konkurs dla szkół na stworzenie tematycznej strony internetowej przez zespół złożony co najmniej w połowie z dziewcząt. Nestle po raz kolejny ruszyło z programem "Forum dyskusyjne Nestle", którego celem jest pokazanie kulis życia biznesowego studentom. OS3 Multimedia również kolejny rok realizuje program "Dajemy wędkę, a nie rybę", który to program polega na nieodpłatnym wdrażaniu i aktualizowaniu projektu internetowego wybranym organizacjom pozarządowym. Telekomunikacja Polska organizuje akcję "Edukacja z Internetem tp" (promocyjna oferta dostępu do Internetu dla szkół) oraz wspiera Fundację "Dzieci Niczyje" (bezpieczeństwo dzieci w Internecie).

Dzieje się więc całkiem sporo, biorąc pod uwagę technologiczne zacofanie polskich gospodarstw domowych. Mogłoby się dziać znacznie więcej, ale dostęp do Internetu jest jaki jest, a komputery są takie jakie są. Swoją drogą, ceny komputerów stacjonarnych są kosmicznie niskie. Zatem – oklaski dla odważnych, którzy podejmują cenne społeczne inicjatywy społeczne. A dla innych – widzicie, że to nie gryzie? Może warto spróbować?

Autorzy: Mariusz Ludwiński & Renata Grunert
e-biznes.pl, 2006

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top