Kiedyś posiadanie fizycznego biura było oczywistością w przypadku każdej firmy. Jednak czasy się zmieniają. Obecnie coraz więcej małych i średnich firm rezygnuje z kupowania czy wynajmowania biur. Natomiast rosnącą popularnością cieszą się biura wirtualne. Dla kogo biuro wirtualne Warszawa? Co to tak w ogóle jest? Dlaczego warto zdecydować się na to rozwiązanie? Wyjaśniamy te kwestie w poniższym artykule.
Prestiżowy adres zamiast biura
Termin biura wirtualnego dla wielu osób może brzmieć dziwnie. Warto zatem w tym miejscu wytłumaczyć, co to tak właściwie jest. Otóż biuro wirtualne to tak naprawdę po prostu adres, pod którym w rzeczywistości nie mieści się realne, fizyczne biuro. Najczęściej pod tym adresem znajduje się skrzynka pocztowa, zlokalizowana w budynku obsługiwanym przez właściciela skrzynki. Właścicielem natomiast jest firma zajmująca się wynajmem i obsługą wirtualnego biura. Tak, to nie pomyłka, wirtualne biuro jak najbardziej może wymagać obsługi.
Przeważnie wygląda to w ten sposób, że przedsiębiorca wynajmuje biuro wirtualne, na przykład w Warszawie, a firma, która jest właścicielem adresu, świadczy dla niego szereg usług. Przeważnie są to:
- odbieranie korespondencji,
- skanowanie i przesyłanie dokumentów,
- odbieranie telefonów,
Czasami zarządcy wirtualnych biur są właścicielami budynków, w których znajduje się kilka pomieszczeń. Dlatego też wśród usług dodatkowych pojawia się możliwość wynajmu rzeczywistego biura na godziny, jak również możliwość wynajmu sali konferencyjnej. Zwykle wszelkie tego typu kwestie ustala się indywidualnie.
Dla kogo biuro wirtualne?
Warto się zastanowić, dla kogo biuro wirtualne to dobre rozwiązanie. Wydaje się, że niekoniecznie jest to dobre dla największych firm. Jeśli w danym przedsiębiorstwie pracuje kilkadziesiąt osób, zwykle koniecznym jest, aby dosyć często się spotykać. Jednak już w kilkuosobowych firmach nie ma takiego wymogu. Większość spotkań można odbyć online. Dlatego też takie firmy coraz częściej nie posiadają swoich własnych biur, lecz decydują się na wynajem biura wirtualnego. Niemniej jednak największą grupę osób, które wynajmują biuro wirtualne, stanowią bez wątpienia przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność. Głównie mowa tutaj o freelancerach, dla których miejsce wykonywania czynności zawodowych jest całkowicie dowolne. Dlatego też, wśród użytkowników wirtualnych biur często można spotkać:
- grafików,
- programistów,
- copywriterów,
- niezależnych dziennikarzy,
- tłumaczy.
Biuro wirtualne w Warszawie – czemu warto?
Przede wszystkim warto podkreślić, że często biuro wirtualne nie tylko warto, ale wręcz trzeba wynająć. Prawo wymaga tego, aby każda firma była zarejestrowana pod jakimś adresem. Natomiast istnieje wiele argumentów przeciw rejestrowaniu firmy pod adresem własnego domu. Wirtualne biuro w Warszawie, którego wynajem jest tani, to dobre rozwiązanie. Czemu warto wybrać adres warszawski? Rzecz w tym, iż adres w centrum Warszawy, czy nawet w innych jej częściach, oznacza prestiż. Potencjalni klienci inaczej spojrzą na firmę, która posiada tak prestiżowy adres. Nie muszą oni przecież wiedzieć, że mieści się pod nim biuro wirtualne.
Wpisy promowane
- Mewa inwestuje w system doboru rozmiaru odzieży oparty na sztucznej inteligencjiDostawca usług tekstylnych firma Mewa kontynuuje swój rozwój, zapewniając sobie większościowe udziały w startupie, jakim jest Esenca Digital Workwear S.R.L. ...
- Zadbaj o właściwą kondycję psychiczną swoich pracownikówDzisiejsze czasy charakteryzują się szybkim tempem życia, które w połączeniu z presją związaną z rywalizacją na coraz bardziej konkurencyjnym rynku ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
- Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2024W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.