Większość firm, mimo posiadania strony internetowej, wciąż polega na komunikacji ustnej z klientami w procesie sprzedaży. Świetnym sposobem na zaproszenie do rozmowy i nawiązanie kontaktu jest callback, czyli widget zamówienia połączenia zwrotnego ― https://ringostat.com/pl/callback/ Oto jak to działa i dlaczego jest tak przydatne dla firm.

Czym jest widżet callback?
Widżet callback lub formularz oddzwonienia to element strony internetowej, który pozwala użytkownikom zamówić bezpłatną rozmowę z przedstawicielem firmy.

Algorytm usługi oddzwaniania Ringostat jest prosty:
- Użytkownik określa w formularzu numer telefonu i żądany czas rozmowy.
- System automatycznie nawiązuje połączenie z menedżerami.
- Gdy specjalista odbierze telefon, usługa dzwoni na numer klienta.
- Następuje rozmowa między specjalistą a klientem.
- Komunikacja odbywa się za pośrednictwem telefonii SIP.
- System zapisuje wszystkie dane dotyczące połączenia w raportach (czas połączenia i czas trwania rozmowy, informacje kontaktowe, nagranie audio rozmowy oraz źródło reklamy połączenia). Możesz analizować każdą rozmowę z osobna, a także ogólne dane dotyczące połączeń zamówionych za pośrednictwem callback.

Przykład raportu Ringostat dotyczącego połączeń, zamówionych przez callback
Funkcje i dostępne ustawienia callback
Jedną z głównych zalet widgetu oddzwaniania jest elastyczność dostosowywania w zależności od potrzeb konkretnej firmy.
1. Moment otwarcia formularza zamówienia zwrotnego na stronie internetowej
Domyślnie callback wygląda jak pulsująca ikona w rogu strony. Formularz można rozwinąć:
- po kliknięciu ikony;
- po przebywaniu użytkownika na stronie przez określony czas: 30 sekund, minutę, 2 minuty itd.
2. Wygląd ikony i formularza callback
Ringostat oferuje 15 gotowych wariantów wyglądu dla formularzy i przycisków stworzonych przez naszych projektantów. Pozwala również samodzielnie dostosować formularz, jego rozmiar, kolor i położenie na stronie. Callback powinien wyglądać jak organiczna część witryny, a funkcjonalność Ringostat pozwala to osiągnąć.

Animowana ikona callback w lewym dolnym rogu strony internetowej
3. Ustawienie harmonogramu wyświetlania callback na stronie internetowej
Na przykład, callback od Ringostat można skonfigurować tak, aby był wyświetlany tylko w dni i godziny robocze. Dzięki temu w niedzielę klient nie będzie na próżno czekał na połączenie, jeśli żaden z menedżerów nie będzie w biurze.
4. Dane analityczne dotyczące połączeń, zamówionych przez callback
Oprócz ogólnych danych dotyczących połączeń Ringostat pozwala nawet dowiedzieć się o pochodzeniu reklamowym telefonów. Czyli z jakich źródeł reklamowych, kampanii, a nawet słów kluczowych klienci trafili na Twoją stronę internetową, a następnie zamówili połączenie z menedżerem. Pomoże to ocenić i ulepszyć podejście do marketingu, tak aby reklama przynosiła jeszcze więcej konwersji.
Którym firmom warto podłączyć callback do strony internetowej?
Przede wszystkim callback jest potrzebny firmom, które sprzedają towary lub usługi przez telefon. Na przykład, jeśli zamówienie jest niemożliwe bez wstępnej konsultacji telefonicznej, ponieważ produkt lub usługa są złożone, drogie, wymagają indywidualnego podejścia. Lub jeśli rozmowa telefoniczna jest podstawą sprzedaży.
Należą do nich:
- agencje nieruchomości;
- firmy produkcyjne;
- biura podróży;
- placówki medyczne;
- kursy i ośrodki edukacyjne;
- doradztwo prawne i notarialne;
- salony samochodowe;
- gabinety kosmetyczne;
- i wiele innych.
Callback to łatwy sposób na uzyskanie większej liczby połączeń od klientów, co oznacza, że można sprzedawać więcej. Zgodnie z doświadczeniami klientów Ringostat, podłączenie callback zwiększyło liczbę połączeń od 15 do 30%, a tym samym zwiększyło również liczbę udanych transakcji.
Ringostat callback będzie również bardzo przydatny dla tych firm, które chcą analizować skuteczność swojego marketingu pod względem połączeń telefonicznych. I usprawnić działania marketingowe.
Raporty dotyczące połączeń zamówionych poprzez callback pokażą, które reklamy działają skutecznie i przyciągają na stronę zainteresowanych użytkowników. Dane te pomogą przydzielić budżet marketingowy na rzecz skutecznych kampanii, a tym samym uzyskać jeszcze więcej połączeń.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...