Czym jest widżet callback i które firmy go potrzebują?

Jesteś związany z branżą e-commerce?
Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje, raporty, zapowiedzi wydarzeń branżowych oraz praktyczne porady wspierające Twój rozwój!

Większość firm, mimo posiadania strony internetowej, wciąż polega na komunikacji ustnej z klientami w procesie sprzedaży. Świetnym sposobem na zaproszenie do rozmowy i nawiązanie kontaktu jest callback, czyli widget zamówienia połączenia zwrotnego ― https://ringostat.com/pl/callback/ Oto jak to działa i dlaczego jest tak przydatne dla firm.

Czym jest widżet callback i które firmy go potrzebują? 1

Czym jest widżet callback?

Widżet callback lub formularz oddzwonienia to element strony internetowej, który pozwala użytkownikom zamówić bezpłatną rozmowę z przedstawicielem firmy.

Czym jest widżet callback i które firmy go potrzebują? 2

Algorytm usługi oddzwaniania Ringostat jest prosty:

  1. Użytkownik określa w formularzu numer telefonu i żądany czas rozmowy.
  2. System automatycznie nawiązuje połączenie z menedżerami.
  3. Gdy specjalista odbierze telefon, usługa dzwoni na numer klienta.
  4. Następuje rozmowa między specjalistą a klientem.
  5. Komunikacja odbywa się za pośrednictwem telefonii SIP.
  6. System zapisuje wszystkie dane dotyczące połączenia w raportach (czas połączenia i czas trwania rozmowy, informacje kontaktowe, nagranie audio rozmowy oraz źródło reklamy połączenia). Możesz analizować każdą rozmowę z osobna, a także ogólne dane dotyczące połączeń zamówionych za pośrednictwem callback.
Czym jest widżet callback i które firmy go potrzebują? 3

Przykład raportu Ringostat dotyczącego połączeń, zamówionych przez callback 

Funkcje i dostępne ustawienia callback

Jedną z głównych zalet widgetu oddzwaniania jest elastyczność dostosowywania w zależności od potrzeb konkretnej firmy. 

1. Moment otwarcia formularza zamówienia zwrotnego na stronie internetowej

Domyślnie callback wygląda jak pulsująca ikona w rogu strony. Formularz można rozwinąć:

  • po kliknięciu ikony;
  • po przebywaniu użytkownika na stronie przez określony czas: 30 sekund, minutę, 2 minuty itd.

2. Wygląd ikony i formularza callback

Ringostat oferuje 15 gotowych wariantów wyglądu dla formularzy i przycisków stworzonych przez naszych projektantów. Pozwala również samodzielnie dostosować formularz, jego rozmiar, kolor i położenie na stronie. Callback powinien wyglądać jak organiczna część witryny, a funkcjonalność Ringostat pozwala to osiągnąć.

Czym jest widżet callback i które firmy go potrzebują? 4

Animowana ikona callback w lewym dolnym rogu strony internetowej

3. Ustawienie harmonogramu wyświetlania callback na stronie internetowej

Na przykład, callback od Ringostat można skonfigurować tak, aby był wyświetlany tylko w dni i godziny robocze. Dzięki temu w niedzielę klient nie będzie na próżno czekał na połączenie, jeśli żaden z menedżerów nie będzie w biurze.

4. Dane analityczne dotyczące połączeń, zamówionych przez callback

Oprócz ogólnych danych dotyczących połączeń Ringostat pozwala nawet dowiedzieć się o pochodzeniu reklamowym telefonów. Czyli z jakich źródeł reklamowych, kampanii, a nawet słów kluczowych klienci trafili na Twoją stronę internetową, a następnie zamówili połączenie z menedżerem. Pomoże to ocenić i ulepszyć podejście do marketingu, tak aby reklama przynosiła jeszcze więcej konwersji.

Którym firmom warto podłączyć callback do strony internetowej?

Przede wszystkim callback jest potrzebny firmom, które sprzedają towary lub usługi przez telefon. Na przykład, jeśli zamówienie jest niemożliwe bez wstępnej konsultacji telefonicznej, ponieważ produkt lub usługa są złożone, drogie, wymagają indywidualnego podejścia. Lub jeśli rozmowa telefoniczna jest podstawą sprzedaży. 

Należą do nich:

  • agencje nieruchomości;
  • firmy produkcyjne; 
  • biura podróży;
  • placówki medyczne;
  • kursy i ośrodki edukacyjne;
  • doradztwo prawne i notarialne;
  • salony samochodowe;
  • gabinety kosmetyczne;
  • i wiele innych.

Callback to łatwy sposób na uzyskanie większej liczby połączeń od klientów, co oznacza, że można sprzedawać więcej. Zgodnie z doświadczeniami klientów Ringostat, podłączenie callback zwiększyło liczbę połączeń od 15 do 30%, a tym samym zwiększyło również liczbę udanych transakcji.  

Ringostat callback będzie również bardzo przydatny dla tych firm, które chcą analizować skuteczność swojego marketingu pod względem połączeń telefonicznych. I usprawnić działania marketingowe. 

Raporty dotyczące połączeń zamówionych poprzez callback pokażą, które reklamy działają skutecznie i przyciągają na stronę zainteresowanych użytkowników. Dane te pomogą przydzielić budżet marketingowy na rzecz skutecznych kampanii, a tym samym uzyskać jeszcze więcej połączeń.

Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Women TechStyle Summit 2025 (online)
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top