Zakupy online to już nie nisza dla internetowych maniaków, ale poważna branża o potężnym potencjale rozwojowym. Liczba sklepów internetowych rośnie z każdym miesiącem i nowym podmiotom coraz trudniej zaistnieć na rynku. Co zatem zadecyduje o naszym sukcesie? Oczywiście odpowiednia platforma e-commerce, dzięki której sprzedaż będzie systematycznie rosła.
SaaS czy własny system sklepu internetowego?
Platforma dedykowana pisana jest specjalnie na zamówienie klienta. Gotowy produkt jest idealnie dopasowany do potrzeb zamawiającego, ale ma to i swoje minusy: wysokie koszty, długi okres oczekiwania na wdrożenie systemu, większe ryzyko błędu w zupełnie nowych aplikacjach. Alternatywą jest gotowe oprogramowanie zamknięte (bez możliwości modyfikacji) lub otwarte (z możliwością wprowadzania samodzielnych zmian). Ta ostatnia opcja wydaje się najkorzystniejsza – dostajemy gotowy, sprawdzony system, ale jeśli mamy większe wymagania, nie musimy się ograniczać do sztywnej struktury programu. Stosując platformę Magento sami decydujemy, które moduły zostawiamy bez zmian, a które modyfikujemy, by działały w sposób dedykowany, zgodnie z profilem działalności sklepu. I tym samym płacimy wyłącznie za te funkcje, które są nam niezbędne.
Wysoka funkcjonalność
Zadaniem platformy sklepowej jest zwiększenie obrotów. A skoro tak, to w miarę rozwoju firmy rosnąć będą również wymagania wobec oprogramowania. Rozwiązania komercyjne oznaczają całkowite uzależnienie się od dostawcy, wyższe koszty utrzymania powdrożeniowego, brak wglądu w kod źródłowy i poważne trudności, gdy producent przestanie rozwijać swój produkt. Magento, jako oprogramowanie Open Source, jest wolne od tych problemów. Klient ma pełną dowolność przy wyborze firmy wdrażającej i obsługującej oprogramowanie oraz dostęp do licznych modułów poprawiających funkcjonalność platformy. Dodatkowe usprawnienia, aplikacje i aktualizacje pobiera się ze strony producenta, prócz tego da się rozwijać platformę we własnym zakresie. Za dodatkową opłatą można też zlecić przygotowanie indywidualnego rozwiązania biznesowego. Jak to wygląda w praktyce, zobaczymy na przykład tutaj: http://auroracreation.pl/uslugi/sklepy-internetowe.
Optymalizacja SEO
Funkcje SEO to kolejny ważny czynnik wyboru platformy e-commerce. Magento zalicza się do najlepiej zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek platform sklepowych. Posiada wszystkie niezbędne do pozycjonowania stron sklepu funkcje, potrafi automatycznie generować przyjazne linki dla konkretnych produktów, jak również unikalne opisy meta. Poprawa indeksowania witryny możliwa jest za pomocą zewnętrznych modułów.
Magento to również rozbudowany system analiz, raportowania, zarządzania produktami, wersja mobilna i systemy płatności. Dodatkowo platforma umożliwia uruchomienie kilku sklepów w oparciu o jedną instancję systemu – co oznacza, że w jednym panelu administracyjnym można obsługiwać kilka sklepów. To wszystko sprawia, że Magento jest dzisiaj jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych na świecie i najchętniej wybieraną platformą Open Source dla sklepów internetowych i witryn e-commerce.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.