Zakupy online to już nie nisza dla internetowych maniaków, ale poważna branża o potężnym potencjale rozwojowym. Liczba sklepów internetowych rośnie z każdym miesiącem i nowym podmiotom coraz trudniej zaistnieć na rynku. Co zatem zadecyduje o naszym sukcesie? Oczywiście odpowiednia platforma e-commerce, dzięki której sprzedaż będzie systematycznie rosła.
SaaS czy własny system sklepu internetowego?
Platforma dedykowana pisana jest specjalnie na zamówienie klienta. Gotowy produkt jest idealnie dopasowany do potrzeb zamawiającego, ale ma to i swoje minusy: wysokie koszty, długi okres oczekiwania na wdrożenie systemu, większe ryzyko błędu w zupełnie nowych aplikacjach. Alternatywą jest gotowe oprogramowanie zamknięte (bez możliwości modyfikacji) lub otwarte (z możliwością wprowadzania samodzielnych zmian). Ta ostatnia opcja wydaje się najkorzystniejsza – dostajemy gotowy, sprawdzony system, ale jeśli mamy większe wymagania, nie musimy się ograniczać do sztywnej struktury programu. Stosując platformę Magento sami decydujemy, które moduły zostawiamy bez zmian, a które modyfikujemy, by działały w sposób dedykowany, zgodnie z profilem działalności sklepu. I tym samym płacimy wyłącznie za te funkcje, które są nam niezbędne.
Wysoka funkcjonalność
Zadaniem platformy sklepowej jest zwiększenie obrotów. A skoro tak, to w miarę rozwoju firmy rosnąć będą również wymagania wobec oprogramowania. Rozwiązania komercyjne oznaczają całkowite uzależnienie się od dostawcy, wyższe koszty utrzymania powdrożeniowego, brak wglądu w kod źródłowy i poważne trudności, gdy producent przestanie rozwijać swój produkt. Magento, jako oprogramowanie Open Source, jest wolne od tych problemów. Klient ma pełną dowolność przy wyborze firmy wdrażającej i obsługującej oprogramowanie oraz dostęp do licznych modułów poprawiających funkcjonalność platformy. Dodatkowe usprawnienia, aplikacje i aktualizacje pobiera się ze strony producenta, prócz tego da się rozwijać platformę we własnym zakresie. Za dodatkową opłatą można też zlecić przygotowanie indywidualnego rozwiązania biznesowego. Jak to wygląda w praktyce, zobaczymy na przykład tutaj: http://auroracreation.pl/uslugi/sklepy-internetowe.
Optymalizacja SEO
Funkcje SEO to kolejny ważny czynnik wyboru platformy e-commerce. Magento zalicza się do najlepiej zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek platform sklepowych. Posiada wszystkie niezbędne do pozycjonowania stron sklepu funkcje, potrafi automatycznie generować przyjazne linki dla konkretnych produktów, jak również unikalne opisy meta. Poprawa indeksowania witryny możliwa jest za pomocą zewnętrznych modułów.
Magento to również rozbudowany system analiz, raportowania, zarządzania produktami, wersja mobilna i systemy płatności. Dodatkowo platforma umożliwia uruchomienie kilku sklepów w oparciu o jedną instancję systemu – co oznacza, że w jednym panelu administracyjnym można obsługiwać kilka sklepów. To wszystko sprawia, że Magento jest dzisiaj jedną z najpopularniejszych platform do tworzenia sklepów internetowych na świecie i najchętniej wybieraną platformą Open Source dla sklepów internetowych i witryn e-commerce.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.