Dlaczego warto zainwestować w profesjonalna reklamę w sieci?

Nie od dziś wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. W pierwszym momencie z reklamą kojarzymy raczej spoty emitowane w telewizji czy drukowane w prasie lub banery widoczne wszędzie przy drodze, jednak reklamę stanowi również informacja podawana od osoby do osoby. Mówimy wtedy o marketingu szeptanym.

W ten sposób treści również mogą się szybko przenosić i trafiać dokładnie do tych odbiorców, którzy są nimi zainteresowani. Podobnie nieograniczone pole do popisu daje obecnie Internet. Jednak by móc dobrze wykorzystać potencjał tego narzędzia warto zainwestować z fachowców. A wydatek ten z pewnością szybko się zwróci.

Siła reklamy

Dlaczego warto zainwestować w profesjonalna reklamę w sieci? 1Reklama pojawiła się zapewne wraz z produktami. Każdy chciał jak najwięcej sprzedać tego co miał najlepsze. Produktem może być rzecz lub usługa, w zasadzie można zaoferować wszystko. Za pierwszą drukowaną reklamę wydrukowaną na łamach gazety uznaje się tę z 1612 roku. Od tamtej pory branża ta przeszła bardzo daleką drogę a ilość narzędzi jest obecnie niemal nieograniczona, co możemy zaobserwować na co dzień wokół nas. Reklama ma za zadanie wytworzyć pozytywne skojarzenia z produktem, co ostatecznie skłania konsumenta do wybrania dokładnie tego przedmiotu czy usługi spośród innych. Na elementy reklamy składają się:

  • Zainteresowanie klienta produktem, samą firmą lub marką.
  • Tworzenie świadomości istnienia i historii produktu, firmy czy marki.
  • Tworzenie popytu.
  • Wywoływanie reakcji.

Czemu dom mediowy?

Dawniej, kiedy rynek działał raczej lokalnie niż globalnie wystarczało, aby agencje reklamowe działały na małych obszarach a co za tym idzie mniejszych budżetach. Z potrzeby rosnącego rynku jakiś czasem temu wyrosły domy mediowe, które stanowią swego rodzaje organizację marketingowe zajmujące się kompleksowa obsługa kampanii marketingowych poczynając od planowania, poprzez zakup mediów, tworzenie kreacji i monitorowanie kampanii w mediach masowych. Działają na zdecydowanie większą skalę, mają większą siłę przebicia i co za tym idzie zdecydowanie większe możliwości.

W Polsce na ten moment większość obrotu powierzchniami reklamowymi w mediach masowych, w tym w Intrenecie oczywiście odbywa się za pośrednictwem domów mediowych. Jest to bardzo wygodne, gdyż obsługa jest tak kompleksowa i na każdym etapie jesteśmy pewni, że naszą kampanią zajmuje się jedna jednostka. Do tego często domy mediowe mają długoterminowe umowy, z konkretnymi wydawnictwami czy telewizjami, mogą zaoferować preferencyjne stawki za określone powierzchnie. Trzeba też pamiętać, że nawet lokalna prasa w większości należy do ogólnopolskich wydawnictw, więc wby dotrzeć do klientów z całego województwa warto skorzystać właśnie z oferty domu mediowego, nie mówiąc już o zasięgu ogólnopolskim.

Czego wymagać?

Jeśli już decydujemy się na współpracę z agencją mediową powinniśmy mieć oczywiście w głowie pewną wizję swojej firmy, jednak ponieważ jest to organizacja o złożonych charakterze powinna mieć w swoich szeregach osoby, które pomogą nam dokonać odpowiednich wyborów. Od domu mediowego możemy wymagać dokładnie tego, czego spodziewamy się, po agencji reklamowej. Standardowym obszarem działania takich jednostek są:

  • Analiza Big Data – szczegółowa analiza danych na przykład z sieci społecznościowych.
  • Badania marketingowe – zarówno przed jak i po kampanii reklamowej, w formie badań ilościowych jak i fokusowych.
  • Projekt, budowa, kreacja i administracja portalami i stronami internetowymi
  • Planowanie kampanii reklamowej oraz komunikacji marketingowej w ramach kampanii.

Prze ustaleniem strategii działania i rodzaju komunikacji warto przeprowadzić badania marketingowe i zadać stosunek konsumentów do produktu czy usługi jaką oferujemy. Daje to świeże spojrzenie na to co chcemy sprzedać, ale może również pomóc udoskonalić produkt lub wskazać jego mocne strony, na których należy się skupić przy komunikacji marketingowej. Takie badania warto również przeprowadzić na koniec kampanii by sprawdzić jak skuteczna była kampania i czy faktycznie trafiła do klientów tak jak oczekiwaliśmy. Oczywiście wzrost przychodów już w trakcie kampanii będzie świadczył o pozytywnym wpływie na klienta.

Agencji mediowych na rynku w tym momencie jest już całkiem dużo. Niektóre mają charakter sieciowy, inne niezależny. Przy wyborze odpowiedniej jednostki warto kierować się jej poprzednimi sukcesami, zdobytymi nagrodami i doświadczeniem jakie posiadają wszystkie osoby w niej zatrudnione. To wszystko przełoży się w przyszłości na lepsze wyniki kampanii reklamowych naszej firmy. Większe portfolio może zagwarantować, że inwestycja w reklamę szybko nam się zwróci.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top