Dlaczego warto zdecydować się na kampanie bilbordową?

Reklama zewnętrzna posiada bardzo bogatą tradycję i wciąż, nawet w dobie Internetu, cieszy się bardzo dużą popularnością. Kampanie bilbordowe nadal mają bardzo dużą skuteczność, mogą również wpływać na zwiększenie widoczności online. Jakie są wszystkie powody, dla których warto zdecydować się na kampanię bilbordową? Ile kosztuje tego typu reklama oraz jakie zasięgi można dzięki niej osiągnąć – odpowiedzi na te pytania warto poznać, jeśli rozważamy zakup tego typu reklam.

Dlaczego warto zdecydować się na kampanie bilbordową? 1

Zalety kampanii bilbordowej

W przypadku tego rodzaju reklamy, nośnikiem są dużych rozmiarów bilbordy, czyli tablice reklamowe umieszczone na budynkach lub słupach do tego przystosowanych. Zazwyczaj są również bardzo dobrze oświetlone, a więc widoczne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Lokalizowane są w ruchliwych punktach, dzięki czemu docierają do szerokiego grona odbiorców.

  1. Wysoka oglądalność, to jedna z podstawowych zalet kampanii bilbordowej. Duże rozmiary tablic sprawiają, że standardowe reklamy tego typu są zauważalne z odległości 50-100 metrów, a bilbordy wielkoformatowe z odległości aż 650 m. W ciągu miesięcznej ekspozycji zawsze znajdzie się moment, w którym odbiorca zerknie na bilbord – w drodze do szkoły czy pracy, kiedy stoi w korku lub jedzie autobusem. Daje to gwarancję dotarcia do dużej grupy odbiorców. Należy jednak pamiętać, że wynajęcie ogromnych rozmiarów tablicy reklamowej w centrum miasta nie jest gwarantem sukcesu, jeśli w zasięgu bilbordu nie będą znajdować się potencjalni klienci. Dlatego bardzo istotne jest określenie celów kampanii na samym początku jej planowania.
  2. Trwałość to kolejna ważna zaleta bilbordów. Zazwyczaj wykonane są z papieru bilbordowego BBS lub folii albo materiału PCV, dzięki czemu są odporne na zmienne warunki atmosferyczne. Firmy mające duże doświadczenie w realizacji kampanii dbają o najwyższą jakość realizacji zleceń, dzięki czemu bilbordy dobrze się prezentują nawet podczas długiej ekspozycji.
  3. Kampanie bilbordowe to wciąż dość tania forma reklamy, nawet biorąc pod uwagę koszt wykonania oraz ekspozycji. Ostateczne koszty uzależnione są od czynników takich, jak lokalizacja, wielkość reklamy, czy długość kampanii, ale dużo droższe mogą się obecnie okazać kampanie online, mogące generować dużo mniejsze zasięgi. Biorąc pod uwagę zasięg reklam bilbordowych oraz ich stałą ekspozycję w ciągu doby, ceny są bardzo korzystne w porównaniu z innymi formami reklamy.

Sprawdź reklamy bannerowe na Emantia.pl

Jakie są cele kampanii bilbordowej?

Rozpoczęcie każdej kampanii bilbordowej powinno być poprzedzone określeniem jej celów, do których należą przede wszystkim:

  • Budowanie wizerunku marki
  • Zachęcanie do działania
  • Zachęcanie do zakupu
  • Budowanie trwałych relacji z klientem

Budowanie wizerunku i świadomości marki pozwala zwiększyć jej zasięg, zachęcanie do działania to bardzo często działanie mające na celu zapoznanie się z ofertą, zachęcanie do zakupu ma zwiększyć sprzedaż, a budowanie trwałych relacji z klientem ma na celu zwiększenie jego zaangażowania. Właściwe określenie celów pozwala odpowiednio sprecyzować parametry reklamy bilbordowej – zweryfikować grupy odbiorców oraz dopasować liczbę bilbordów. Działania takie są niezbędne, jeśli zależy nam na efektywnej reklamie, która nie wygeneruje nadmiernych kosztów.

Dlaczego warto zdecydować się na kampanie bilbordową? 2

Fot. Emantia.pl

Ile kosztuje kampania bilbordowa?

Na pytanie dotyczące kosztów kampanii bilbordowej nie ma uniwersalnej odpowiedzi, ponieważ cena uzależniona jest od wyboru określonych parametrów reklamy. Są to elementy takie, jak:

  • Lokalizacja reklamy

Lokalizacja reklamy bilbordowej to główny czynnik decydujący o koszcie kampanii bilbordowej. Najdroższe będą reklamy usytuowane w ruchliwych punktach, o doskonałej widoczności i szerokim gronie odbiorców każdego dnia. Trzeba jednak pamiętać o celu reklamy oraz profilu jej odbiorców, aby umiejscowić bilbordy w lokalizacjach pozwalających na dotarcie do właściwego grona potencjalnych klientów.

  • Format bilbordów

Ceny wynajmu tablic reklamowych są ściśle uzależnione od ich formatu. Najbardziej popularne, a zarazem najtańsze, są bilbordy o wielkości 12 m². Jednak różnorodność formatów jest bardzo duża. Największe bilbordy świetnie sprawdzają się na dużych wysokościach lub budynkach, a także przy trasach szybkiego ruchu. Ich powierzchnie są wtedy odpowiednio większe i mogą wynosić nawet 192 m², co zapewnia odpowiednią skuteczność. Do kosztów wynajęcia tablic należy również zazwyczaj doliczyć cenę wykonania bilbordów.

  • Długość trwania kampanii bilbordowej

Długość reklamy bilbordowej ma bardzo duże znaczenie w wycenie kampanii. Warto jednak pamiętać, że dłuższy okres wynajmu oznacza bardzo często spore upusty, które mogą sięgać nawet 50% ceny wyjściowej.

Jakie zasięgi można osiągnąć?

Zasięgi kampanii bilbordowej można dostosowywać do potrzeb klienta. Dostawcy reklamy bilbordowej posiadają nośniki na terenie całego kraju, dzięki czemu możliwe jest przeprowadzenie kampanii na dowolnym terenie – kraju, regionu bądź miasta. Konstrukcje reklamowe widoczne są dla odbiorców przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu, co pozwala na osiągnięcie bardzo dużych zasięgów każdego dnia. Dużą skutecznością odznaczają się bilbordy znajdujące się przy drogach ekspresowych, na odcinkach pozwalających na efektywne ich zastosowanie. Dzięki dużej liczbie podróżnych zasięg tego typu reklam może wynieść nawet ponad milion odbiorców miesięcznie.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top