Rekrutacja nowych pracowników to trudne zadanie. Nie jest łatwo znaleźć odpowiedniego kandydata, zwłaszcza, gdy chodzi o kogoś ze specjalistycznymi uprawnieniami. Im wyżej jest zawieszona poprzeczka, tym proces rekrutacji może trwać dłużej i nie ma żadnej gwarancji, że zakończy się sukcesem. Już od jakiegoś czasu, to firmy muszą dokładać wszelkich starań, aby pozyskać specjalistów z odpowiednimi kwalifikacjami.
Zastanawiasz się, dlaczego pomimo wysiłku, jaki wkładasz w przygotowanie rekrutacji, wciąż nie udaje Ci się znaleźć odpowiedniej osoby? Chcesz poznać różne rodzaje rekrutacji? Zapraszamy do lektury poniższego tekstu! Znajdziesz w nim kilka cennych wskazówek, dzięki którym Twoja rekrutacja zyska na jakości!
Dlaczego nie możesz znaleźć odpowiedniej osoby?
Masz problem z tym, aby znaleźć idealnego pracownika na konkretne stanowisko i nie wiesz, dlaczego tak się dzieje? Powodów niepowodzeń w procesie rekrutacyjnym może być wiele. Poniżej przytaczamy najczęstsze spośród nich.
Nie precyzujesz w ogłoszeniu kogo dokładnie szukasz
Rekrutacja ma szansę zakończyć się sukcesem jedynie wówczas, gdy dokładnie wskażesz profil kandydata, jakiego poszukujesz. W przeciwnym razie stracisz mnóstwo czasu oraz energii na kontakt i spotkania z osobami, które zgłosiły się w odpowiedzi na Twoje ogłoszenie, jednak w najmniejszym stopniu nie spełniają Twoich oczekiwań. Im lepiej doprecyzujesz, kogo szukasz na konkretne stanowisko, tym większa jest szansa na to, że zgłoszą się do Ciebie odpowiednie osoby.
Szukasz pracownika przy pomocy niewłaściwych kanałów
Chcesz pozyskać specjalistę od najnowszych technologii, a ogłoszenie o wakacie publikujesz w lokalnej gazecie? Nie ma się co dziwić, że prowadzony przez Ciebie proces rekrutacyjny nie przynosi spodziewanych efektów. Pamiętaj o tym, aby zastanowić się, gdzie osoby o konkretnym profilu zainteresowań zawodowych mogą poszukiwać zatrudnienia. Coraz częściej portale internetowe czy grupy w mediach społecznościowych wygrywają w tej kwestii z urzędami pracy oraz ogłoszeniami publikowanymi w prasie.
Zapominasz o pozytywnym doświadczeniu kandydata
Coraz częściej jest tak, że to nie potencjalni pracownicy ustawiają się w długich kolejkach przed firmami prowadzącymi rekrutację, lecz to rekruterzy muszą włożyć ogrom wysiłku w to, by znaleźć odpowiedniego kandydata. Prowadząc nowoczesny proces rekrutacyjny, który nastawiony jest na osiągnięcie sukcesu, musisz pamiętać o budowaniu od samego początku pozytywnego doświadczenia kandydata. Chodzi m.in. o to, aby kandydat wiedział, jak będzie przebiegać proces rekrutacyjny i by na każdym etapie otrzymywał komplet informacji.
Rekrutacja powinna pomóc ocenić kompetencje
Zadanie, jakie ma spełnić proces rekrutacji pracownika do firmy, wydaje się być proste. Trzeba zapełnić wakat. Jednak, jak spośród wielu zgłoszeń znaleźć osobę, której zarówno dotychczasowe doświadczenie zawodowe, jak i posiadane kompetencje będą współgrały z oczekiwaniami potencjalnego pracodawcy? Sytuacja komplikuje się tym bardziej, im bardziej specjalistyczne jest stanowisko, na które prowadzona jest rekrutacja pracownika. Istnieją różne metody, przy pomocy których prowadzi się proces rekrutacji. Niezależnie od tego, na jaką rekrutację padnie wybór, trzeba mieć na uwadze, aby już na tym etapie dokładnie oceniać kompetencje potencjalnych pracowników. Dzięki temu szansa znacznie wzrośnie szansa na to, że ostatecznie padnie wybór na właściwą osobę. Pamiętaj, że w rekrutacji pracownika, mogę Cię wyręczyć firmy rekrutacyjne.
Poznaj ofertę agencji rekrutacyjnej Sales Leaders Recruitments. Poznaj autorską metodę rekrutacji Sales Leaders Analyse.
Rekrutacja wolumenowa
Rekrutacja wolumenowa, to taki rodzaj rekrutacji, który pozwala pozyskiwać duże grupy pracowników. Jeszcze do niedawna w ten sposób pozyskiwani byli w dużej mierze pracownicy fizyczni oraz pracownicy okresowi (tacy, których zatrudniano np. na kilka miesięcy w roku). Można się jednak spotkać z sytuacją rekrutacji wolumenowej pracowników w tzw. białych kołnierzykach.
Klasyczna rekrutacja
To wciąż najczęściej spotykana forma rekrutacji. Cechują ją względnie ujednolicone procedury. W pierwszej kolejności tworzone jest ogłoszenie o pracę, które następnie umieszcza się w różnych miejscach, jak np. portale z ogłoszeniami o pracę. Następnie spływają aplikacje od kandydatów, a zadaniem rekrutera jest ich staranna selekcja, tak by do dalszych etapów rekrutacji dopuścić jedynie tych kandydatów, którzy spełniają wymagania z ogłoszenia.
Direct search
Standardowe metody rekrutacji coraz częściej okazują się niewystarczające. Jeżeli nie udaje Ci się pozyskać pracowników do swojej firmy, to najwyższa pora, aby zmienić taktykę. Z pomocą przychodzi direct search. Jest to metoda rekrutacyjna, którą przeważnie wykorzystuje się do pozyskania specjalistów z określonej dziedziny. W tym przypadku zadaniem rekrutera jest dotarcie z ofertą pracy do konkretnego pracownika. Można w tym celu wykorzystać np. portale społecznościowe.
Headhunting
Pora pokrótce omówić kolejną, tym razem bardzo wyspecjalizowaną, metodę rekrutacji pracowników – headhunting. Możesz po nią sięgnąć, gdy poszukujesz specjalisty na konkretne stanowisko w swojej firmie. Headhunter ma za zadanie dotrzeć do osób o odpowiednich kwalifikacjach po to, aby złożyć im nową ofertę zatrudnienia. Bardzo często są to osoby, które do tej pory nie myślały o zmianie miejsca pracy. W ten sposób zwiększasz szansę na to, że zyskasz specjalistę o wysokich kwalifikacjach.
Autorskie metody rekrutacji
Prócz wymienionych wyżej sposobów rekrutacji, każda agencja rekrutacyjna może zastosować autorskie metody rekrutacji. Istotne jest to, aby proces rekrutacyjny przebiegł maksymalnie szybko i przede wszystkim, aby zakończył się rekrutacją poszukiwanego specjalisty. Efektywność rekrutacji jest najlepszą oceną dla zastosowanej metody pozyskiwania nowych pracowników.
Skuteczna selekcja to oszczędność czasu i zasobów
Rekrutacja specjalistów z wąskiej dziedziny może okazać się wyzwaniem o wiele trudniejszym, niż Ci się wydaje. Istotną rolę odgrywają konkretne pytania rekrutacyjne, które pomogą w skutecznej selekcji kandydatów nieodpowiadających profilowi idealnego pracownika. Jeżeli skutecznie przeprowadzisz selekcję aplikacji na wstępnym etapie rekrutacji, to takie działanie pozwoli Ci na realną oszczędność zarówno czasu, jak i zasobów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.