Działania posprzedażowe istotne jak sama sprzedaż

Badania wykazały, że tylko 5% niezadowolonych klientów składa reklamacje. Pozostała część nie wie, jak załatwić tę sprawę i do kogo się z nią zwrócić.

Spośród tych, którzy jednak to zrobili, tylko 50% jest usatysfakcjonowanych ze sposobu rozwiązania ich problemu. I – co ciekawe – przeważająca większość wyraża gotowość dalej korzystać z usług firmy.

Działania posprzedażowe istotne jak sama sprzedaż 1

Obsługa posprzedażowa to ostatni etap procesu sprzedaży, z punktu widzenia pozyskiwania stałych klientów – najważniejszy. Przeświadczenie nabywcy, że po zakupie sklep się nadal nim interesuje, a także może liczyć na wsparcie i pomoc pracowników, znacznie zwiększa szanse na kontynuowanie kontaktów. Poza tym to również perspektywa bezpłatnych rekomendacji i reklamy.

– Zadowolony z obsługi klient jest najlepszym ambasadorem firmy wśród znajomych, rodziny i użytkowników platform społecznościowych – uważa przedstawiciel sklepu Fibersky, prowadzącego na stronie e-swiatlo.pl sprzedaż oryginalnego oświetlenia światłowodowego, np. żyrandoli opartych na tej technologii, czy opraw sufitowych LED.

Każdy kupujący jest cenny, więc o każdego musisz odpowiednio zadbać. Zdobycie nowego klienta jest o wiele droższe niż utrzymanie już pozyskanego, dlatego tym bardziej powinieneś zatroszczyć się o to, aby obaj zostali odpowiednio potraktowani. Jeżeli nieprawidłowo poprowadzisz obsługę posprzedażową, to całość twoich starań związanych z pozyskaniem odbiorcy i nawiązaniem z nim stałych relacji może pójść na marne. Zadbaj przede wszystkim o sprawne działanie następujących elementów obsługi klienta:

PEŁNA INFORMACJA

– Kupujący lub usługobiorca powinien być rzetelnie poinformowany o wszystkich sprawach dotyczących transakcji – twierdzą przedstawiciele przedsiębiorstwa APM Morkom z Myślenic, którzy poprzez stronę m-technologia.pl dostarczają wysokiej jakości sprzęt pomiarowy i systemy sterowania CNC takich marek jak m.in. BOGEN, ATEK, Kitagawa, ADTECH, SZGH, czy ROEHM.

Powiedz nabywcy w jaki sposób dokonuje się zapłaty, jak przebiega i ile czasu trwa proces dostawy. Poinformuj go również okolicznościach zwrotu produktu oraz prawach, jakie mu w tym zakresie przysługują. Ważną rzeczą jest też temat gwarancji i jej warunków, a także możliwość odstąpienia od transakcji.

MONITOROWANIE STATUSU ZAMÓWIENIA

Kwestia monitorowania statusu zamówienia jest ogromnie ważna dla odbiorcy, szczególnie w firmach usługowych.

– Dostęp do bieżącej informacji od momentu wpłacenia pieniędzy, poprzez wszystkie etapy realizowania zamówienia, aż do chwili wysyłki, uwalnia klienta od stresu – uważa przedstawiciel sklepu z ekologicznymi kosmetykami i suplementami diety, w które zaopatrzyć się można na stronie zdrowie.rodziceprzyszlosci.pl – Krótkie informacje np. za pośrednictwem SMS lub poczty e-mail w zupełności wystarczą, by nabywca mógł się fizycznie i mentalnie przygotować na odbiór przesyłki.

SZYBKIE REAGOWANIE NA SKARGI

Jeżeli zaistnieje sytuacja, w której klient zgłasza się z jakimiś negatywnymi uwagami, staraj się niezwłocznie na nie reagować. Ważne jest takie skonstruowanie procedur wewnętrznych, by niezadowolony nabywca nie musiał wędrować między działami w celu załatwienia swojej sprawy. Jeżeli pracownik obsługi nie może pomóc „od ręki” powinien poinformować o terminie załatwienia reklamacji i zrobić wszystko, by nie został on przekroczony.

W dłuższym wymiarze czasu zaniedbania w zakresie obsługi posprzedażowej mogą skutkować spadkiem obrotów firmy.

– Zadowolony klient będzie chciał skorzystać z usług firmy jeszcze raz, ale nieusatysfakcjonowany i źle potraktowany może zainteresuje się ofertą konkurencji – ostrzega handlowiec z firmy Elmak, która na stronie makaronyelmak.pl przedstawia szeroki asortyment produkowanych przez siebie makaronów wiśnickich. Oprócz tego rozgłaszana przez niego negatywna opinia o firmie na pewno nie skłoni innych do skorzystania z jej usług.

Specjalista SEO/SEM z firmy netiseo.pl zajmującej się skutecznym pozycjonowaniem i promowaniem stron internetowych, podsumowuje: w gorączce działań związanych z pozyskiwaniem klientów nie zapominajmy o ważnym elemencie zdobywania ich lojalności – o obsłudze posprzedażowej, która może okazać się na dłuższą metę kwestią kluczową.

Wpisy promowane

  • Jak wysłać paczkę do Niemiec?
    Niemcy to ponad 83-milionowy kraj, który jest największym sąsiadem, a zarazem jednym z największych partnerów handlowych Polski. Nasza gospodarka jest ...
  • Dealer samochodów – jak wybrać najlepszego?
    Zakup samochodu to duża inwestycja, dlatego przed podpisaniem umowy warto poświęcić trochę czasu na znalezienie najlepszej oferty. Nie chodzi tutaj ...

Wydarzenia

Weź nasz patronat!
31.12.2021

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry