e-podpis od ręki

Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. w ramach sieci swoich 17 oddziałów zajmujących się obsługą klienta, uruchamia punkty w których generowane będą certyfikaty kwalifikowane i niekwalifikowane niezbędne do składania podpisu elektronicznego. Od października br. kompletne zestawy do składania e-podpisu będzie można nabyć „od ręki” nie tylko w Warszawie, ale także w sieci oddziałów Izby w Krakowie, Katowicach, Poznaniu, Bydgoszczy i Lublinie.
W tych miastach, podczas jednej wizyty w oddziale Izby, będzie można nie tylko podpisać umowę, ale także otrzymać certyfikat, kartę kryptograficzną oraz czytnik – elementy niezbędne do składania podpisu elektronicznego: –  Chcemy, by klient mógł załatwić wszelkie formalności związane z uzyskaniem certyfikatu w jednym miejscu, podczas jednej wizyty. Do niedawna certyfikaty generowane były wyłącznie w Warszawie. Oznaczało to, że na certyfikat wraz z zestawem trzeba było czekać zwykle kilka dni. Teraz klient będzie mógł poczuć się trochę tak, jak w salonie telefonii komórkowej – wybrać interesujące go rozwiązanie, podpisać umowę i natychmiast otrzymać zamówiony certyfikat wraz z dodatkowymi urządzeniami. – wyjaśnia Elżbieta Włodarczyk, Dyrektor Działu Usług Certyfikacyjnych Krajowej Izby Rozliczeniowej S.A.

W pozostałych miastach wojewódzkich, a także w Koszalinie, klienci Izby mogą nadal zapoznać się z aktualną ofertą firmy, uzyskać pomoc techniczną, podpisać umowę na świadczenie usług certyfikacyjnych oraz odebrać certyfikat wraz z zestawem.

Decyzja o uruchomieniu punktów, w których generowane są certyfikaty wynika z coraz większego zainteresowania rynku podpisem elektronicznym. Zdaniem Elżbiety Włodarczyk ma to przede wszystkim związek z wprowadzanymi regulacjami prawnymi. – Na przykład od sierpnia przyszłego roku firmy będą prowadziły elektroniczne rozliczenia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych z wykorzystaniem certyfikatów kwalifikowanych, a nie jak dotychczas z wykorzystaniem certyfikatów wydawanych przez ZUS. Chcemy wyjść naprzeciw klientom i zapewnić im jak najlepszy dostęp do usług certyfikacyjnych.– tłumaczy Elżbieta Włodarczyk z Krajowej Izby Rozliczeniowej SA.

Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A. jest pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła usługi podpisu elektronicznego. W 1993 r. z rozwiązania Izby zaczęły korzystać polskie banki.

ZASTOSOWANIE PODPISU ELEKTRONICZNEGO:
–    zabezpieczanie wymiany informacji z urzędami administracji publicznej;
–    wystawianie faktur elektronicznych;
–    przesyłanie deklaracji podatkowych do urzędów skarbowych;
–    przesyłanie deklaracji do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;
–    tworzenie elektronicznej dokumentacji medycznej;
–    wystawianie elektronicznych legitymacji studenckich;
–    przesyłanie raportów do Generalnego Inspektora Informacji Finansowej;
–    przesyłanie informacji do Ministerstwa Finansów w ramach systemu CERBER;
–    zabezpieczanie komunikacji z klientami bankowości elektronicznej.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top