Żadne doświadczenie życiowe nie jest niepotrzebne. Wszystko rozwija nasz umysł. Jeśli robimy to świadomie, jeśli z premedytacją wystawiamy się na nowe, dziwne rzeczy, to bardzo dobrze. Nadchodzi era, w której za to będzie się płacić.
Jak każdy prawdziwy dziennikarz, najciekawsze kąski łapię podczas lunchu. Tym razem była to konferencja firmy Asseco BS, dotycząca systemów informatycznych wspomagających zarządzanie pracownikami. Jadłem przy stoliku między dwiema sympatycznymi paniami i przysłuchiwałem się rozmowie. Jedna z nich już wprowadziła rozwiązania sponsora konferencji i była z nich mega zadowolona. Trudno się dziwić, skoro większość nudnej i rutynowej pracy wykonuje za nią system. Druga jeszcze nie wprowadziła rozwiązań, choć bardzo chciała. Przedstawicielka firmy na pytanie, czy w pakiecie oprócz produktu, wdrażania i konsultacji jest również perswazja zacofanego szefa, uśmiechnęła się tajemniczo w stylu Mony Lizy.
Wystąpienia prelegentów podczas tej konferencji zasadniczo potwierdzają przewidywania naukowców i psychologów. Rośnie nam nowe społeczeństwo. Informatyzacja przejawia się w nowych obszarach, które do tej pory praktycznie nie istniały. Szerzej mówią o tym interesujące książki takie jak "Społeczeństwo sieci" (Wydawnictwo Naukowe PWN, wkrótce recenzja w naszym dziale Książki). Czynnik ludzki, pracowniczy, przestaje być odpowiedzialny za bezpośrednią produkcję. To zadanie systemu informatycznego i informacyjnego. Rola człowieka polega na wyrywkowej kontroli poprawności działania systemu i zarządzania sytuacjami nieprzewidzianymi.
Wynika stąd zupełnie inny zestaw umiejętności, które wymaga się od przedsiębiorców i pracowników. Wiedza fachowa? Praktyczne umiejętności? Ale nie w takiej formie jak dotąd. Szczegóły, fach w rękach? Raczej nie. Potrzebna jest znajomość działania całego systemu. Analizy wąskich gardeł. Poprawy działania nie wybranego elementu, ale całego systemu. Czas ciągłego doskonalenia kaizen się skończył. Innowacyjne skoki systemowe, które kiedyś były ograniczane ilością dostępnych informacji, są już możliwe.
Potrzeba tylko innowacyjnego czynnika ludzkiego. Ludzi z talentami do opracowywania nowych podejść, nowych rozwiązań w obrębie całego systemu, nie tylko naszego grajdołka. Kreatywność ludzi jest coraz bardziej w cenie. Za kilka miesięcy furorę zaczną robić dziwne szkolenia uczące kreatywności niezwiązanej z obowiązkami w pracy. Książki o łamaniu schematów będą wyprzedawane na pniu. Menedżerowie z przyjemnością odkryją jak bardzo rozwijające są łamigłówki logiczne.
Miejscami rozwiązania te są już dostępne. Łamigłówki Logi. Kursy inwestycyjne, które przede wszystkim uczą nowego sposobu myślenia i kreatywnego podejścia do inwestowania e-Profit System. Książki o abstrakcyjnej tematyce fizyki, chemii i biologii z serii "Na ścieżkach nauki".
Kończy się era mięśniaków. Nadchodzi era mózgówców.
Nareszcie.
e-biznes.pl, 2007
Wpisy promowane
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
- Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie przy okazji tworzenia kampanii ADS?W dzisiejszych czasach obecność w internecie jest kluczowa dla każdej firmy, która chce rozwijać swoją działalność i zwiększać liczbę klientów. ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.