Odkąd aplikacje pojawiły się masowo na urządzeniach mobilnych, w dynamiczny sposób poszerzają zakres możliwości tych urządzeń. Aplikacje mobilne to dynamicznie rozwijający się kierunek branży marketingu internetowego, który pozwala na zdobywanie zaufania konsumentów jako lojalnych odbiorców naszych produktów bądź usług.
Jak wynika z danych opublikowanych w styczniu 2014 roku w raporcie Forbes Insights i Adobe „The Connected Marketer: How Apps Are Engaging Customers, Partners and Employees”, aplikacje mobilne stanowią obecnie niezwykle zwinne narzędzie do nawiązywania kontaktów biznesowych z klientami i kreowania wizerunku naszej marki. Według badań respondentów, aplikacje mobilne mają najczęściej zastosowanie w takich obszarach jak: komunikacja z klientem, wsparcie obsługi klienta, przekazywanie informacji o produkcie bądź usłudze, brand engagement, wsparcie eventów oraz dostarczanie informacji o firmie. W opinii aż 31% respondentów aplikacje mobilne odgrywają istotną rolę w procesie zatrzymania konsumenta podczas cyklu zakupowego. Zdaniem 22% ankietowanych aplikacje mobilne są przydatne podczas podejmowania decyzji o wyborach konsumenckich. Prawie 20% respondentów jest przekonania, że aplikacje niejednokrotnie wspierają proces budowania świadomości marki.
Aplikacje mobilne odgrywają coraz istotniejszą rolę w biznesie. Rosnąca liczba firm i przedsiębiorców podejmuje inwestycje w stworzenie i rozwój własnych aplikacji. Niemal każda korporacja posiada własną aplikację prezentująca katalog oferowanych produktów czy usług. Większość banków oferuje swoim klientom wygodne korzystanie z konta za pomocą aplikacji mobilnej. Dzięki aplikacjom firmy mają możliwość nieograniczonego dostępu i przepływu danych w każdym miejscu oraz stałego kontaktu z konsumentami i potencjalnymi klientami. Aplikacje mobilne są źródłem nowych możliwości, stanowią też nowoczesny kanał komunikacji z odbiorcami naszych produktów/usług. Za pomocą aplikacji możemy w szybki i bezpośredni sposób komunikować klientów o nowej ofercie, aktualnych promocjach, cenniku.
Aplikacja mobilna jest niewątpliwe bardzo angażującą formą komunikacji z klientem. Jeśli jest przyjazna dla użytkownika i posiada wartościowy kontent, zachęca do wielokrotnego stosowania i dzielenia się z innymi użytkownikami, dzięki czemu staje się nośnikiem popularności naszej marki.
Autor: Neo Fusion
Wpisy promowane
- Czym są umiejętności interpersonalne i w jaki sposób je rozwijać?Umiejętności interpersonalne to istotny element zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Obejmują zdolność komunikacji, empatii, asertywności oraz umiejętność pracy ...
- Zrównoważone urządzenia firmy Mewa do czyszczenia części to mniej zagrożeń na stanowisku roboczymW ciągu ostatnich dziesięcioleci znacznie zmienił się sposób produkcji i serwisowania samochodów. Widoczne jest to szczególnie w warsztatach samochodowych – ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 15.05.2025 Javeloper 2025
- 20-21.05.2025 E-Commerce Connect
- 21-22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
- 21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
- 04-05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
- 04-05.06.2025 Perspektywy Women in Tech Summit
- 10.06.2025 IT Unplugged
- 30.06-01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!