Firma pożyczkowa jako pomysł na e-biznes

Opublikowano: 25 czerwca 2018. Kategoria: Wpisy Promowane.

Chłonny i wciąż daleki od nasycenia rynek oraz względnie niskie koszty inwestycyjne sprawiają, że założenie instytucji pożyczkowej, która działa wyłącznie w Internecie jest postrzegane jako potencjalnie świetny biznes. Warto jednak pamiętać, że założenie firmy pożyczkowej online wiąże się także ze sporym ryzykiem.

Jakie szanse daje rynek mikropożyczek?

Firma pożyczkowa jako pomysł na e-biznes 1Branża pożyczek internetowych w Polsce rozwija się bardzo szybko i coraz więcej klientów korzysta z tego typu usług. Wato wiedzieć, że nie są to wyłącznie osoby w bardzo trudnej sytuacji finansowej, którzy nie mają szans na uzyskanie kredytu bankowego, ale także dobrze sytuowane osoby z różnych grup społecznych. Korzystanie z usług firm pożyczkowych się po prostu opłaca niemal każdemu, ponieważ usługi są świadczone znacznie szybciej i prościej niż te zapewniane przez banki w przypadku mikrokredytów.

Prowadzenie wyłącznie biznesu online może także znacznie ograniczyć koszty. Jeśli nie prowadzi się placówek stacjonarnych, to nie trzeba też opłacać licznego personelu i wynajmować powierzchni biurowych w centrach dużych miast.

Wejście na rynek pożyczek może więc potencjalnie okazać się świetnym interesem, który przyniesienie zyski trudno osiągalne w innych branżach.

Jakie ryzyka wiążą się z założeniem firmy pożyczkowej?

Wejście na rynek pożyczek online niesie za sobą także spore ryzyko. W branży działa już wiele konkurencyjnych firm, z których część ma już bardzo silną pozycję, a w dodatku stale przybywa nowych konkurentów.

Choć koszty w porównaniu do tradycyjnej działalności stacjonarnych placówek mogą być niższe, to jednak wciąż założenie firmy pożyczkowej wymaga zainwestowania odpowiednio dużych środków finansowych. Konieczne jest zapewnienie zaawansowanej strony internetowej ze sprawnie działającym kalkulatorem pożyczkowym. Trzeba także utrzymać dział obsługi klienta oraz oceny ryzyka pożyczkowego. Naturalnie należy też zapewnić odpowiednio duże środki, które zostaną przeznaczone na udzielenie pożyczek. Co więcej, trzeba się także liczyć z tym, że nie każdy klient wywiąże się z umowy i spłaci zobowiązanie w ustalonym terminie, dlatego też nie obędzie się bez inwestycji w system windykacyjny.

Powyższe to jednak tylko podstawowe koszty działalności, a chcąc wyróżnić się na tym rynku, należy też zainwestować środki w odpowiednią reklamę, co może zaś okazać się wysoce kosztowne. Dobrze jest też wiedzieć, że świadomość klientów na tym rynku rośnie, więc nawet najlepsza reklama może okazać się niewystarczająca, o ile konkurencyjność oferty oraz poziom obsługi nie będą stały na najwyższym poziome. W dzisiejszych czasach klienci podejmują bowiem decyzję na podstawie racjonalnych przesłanek i w tym cel korzystają z profesjonalnych rankingów ofert pożyczek, takich jak Matchbanker.pl.

W tej branży duże znaczenie ma także otoczenie polityczno-prawne. Nie można więc wykluczyć pojawienia się kolejnych przepisów, które będą regulować sposobu działania firm pożyczkowych. Możliwe jest także to, że przeciwko firmie pożyczkowej będą się toczyć rozprawy sądowe rozpoczęte przez klientów, którzy poczuli się w jakiś sposób oszukani przez firmę pożyczkową.

Nie jest także wykluczone, iż przynajmniej część banków zliberalizuje swoją politykę dotyczącą mikrokredytów, czym zaś może odebrać wielu klientów z branży mikropożyczek online.

Czy warto rozpocząć biznes pożyczek online?

Firma pożyczkowa może przynieść ogromne zyski lub też okazać się nierentownym przedsięwzięciem. Dlatego też założenie tego typu firmy trzeba dokładnie przemyśleć poprzez dokonanie bardzo szerokiej analizy i pamiętać o tym, że zakłada się ją wyłącznie na własną odpowiedzialność.

Wpisy PromowaneFirma pożyczkowa jako pomysł na e-biznes

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.