FitWithMe – dajemy użytkownikom platformę do ćwiczeń grupowych [startup]

Opublikowano: 3 lutego 2015. Kategoria: Startupy. Tagi:

Jaka jest recepta na regularne ćwiczenia? Twórcy FitWithMe twierdzą, że jednym z kluczowych czynników jest motywacja i ćwiczenia ze znajomymi. Czy w takim projekcie jest miejsce na innowację? Zapraszamy do zapoznania się z projektem FitWithMe.

Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Największym atutem projektu jest funkcjonalność Social Workout™ gdzie można zapraszać na wspólny trening online znajomych z Facebooka
FitWithMe.com to pierwsza na świecie platforma sportowa z treningiem grupowym on-line. Projekt jest unikalny, nie jest kopią żadnego innego serwisu. Tylko FitWithMe posiada unikalne funkcjonalności takie jak Social Workout™, pozwalające bezpiecznie ćwiczyć, na żywo przez internet z ludźmi z całego świata, nie będąc w tym samym miejscu. Można również automatycznie utworzyć spersonalizowany plan treningowy, dostosowany do indywidualnych potrzeb i parametrów ciała, by ćwiczyć w pojedynkę z trenerem wirtualnym.

Jak to działa?

Skąd pomysł?

Z pomysłami bywa tak, że się po prostu pojawiają. Ważne, aby je w porę uchwycić i odpowiednio uformować. Tak było i tym razem. Chcieliśmy synergicznie połączyć dwa bardzo dynamicznie rosnące rynki: fitness i social media, dzięki czemu powstał nowatorski, w pełni skalowalny, projekt z potężnym potencjałem! Postawiliśmy na jakość, wiedzę najwyższy poziom wykonania.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Aktualnie w zespole znajdują się cztery osoby:
• Creative Designer / Markering (Design, RWD, SM, Copywriting, Photo, Video, 3D)
• Developer (FMS, PHP, HTML5, Audio, Motion)
• Designer (RWD, UX, UI)
• Editor (Body Copy, SM)

Zatem w zakresie kreacji, optymalizacji interfacu, kodowania oraz redakcji treści – jesteśmy samowystarczalni.

Firmy zewnętrzne to to partnerzy zapewniający dostęp do platformy: Influxis, Rackspace i SendGrid.

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Nasz plan zakłada docieranie w pierwszej kolejności do osób słabo zmotywowanych
Największym atutem projektu jest funkcjonalność Social Workout™ gdzie można zapraszać na wspólny trening online znajomych z Facebooka. To na prawdę potężne narzędzie motywacyjne. Mamy opracowanych prawie tysiąc ćwiczeń w trzech wersjach językowych.

Oczywiście gdyby nie ludzie – czyli my – nie byłoby projektu, ale to wartość nadrzędna. Nasz zespół nie zna słowa niemożliwe ;)

Naszym problemem jest mocno ograniczony budżet. Rozwiązujemy go poprzez realizację prac, które przynoszą nam dochody.

Nasze przedsięwzięcie synergicznie łączy: rozrywkę, fitness i social media, tworząc wyjątkowe rozwiązania dla świata wirtualnego przenikające się z realnym (platforma, magazyn i kluby).

Oprócz platformy mamy drukowany FitWithMe Magazine. Został on bardzo dobrze przyjęty przez czytelników ceniących nas, nie tylko za szatę graficzną i język komunikacji, ale przede wszystkim, za wysoki poziom merytoryczny.

Definiując na nowo potrzeby rynku, opracowaliśmy także knowhow klubów Ambient CrossFit, charakteryzujących się modelem biznesowym, który umiejętnie łączy poważne treningi z rozrywką. Cechują je także bardzo niskie koszty otwarcia, unikalny klimat oraz zestaw narzędzi motywacyjnych klientów Work for Prize.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Mamy konkurencję pod postacią filmów z ćwiczeniami w internecie, na płytach DVD oraz animacji w różnych aplikacjach mobilnych.

Naszą przewagą nad konkurencją jest:
• Motywacja Aktywnej Społeczności FitWithMe
• Planowanie harmonogramu treningów, także grupowych
• Moduł analizy rozwoju sylwetki
• Korekty trenera podczas treningu

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Zdecydowanie tak. Chcielibyśmy móc w pełni poświęcić się naszemu przedsięwzięciu, rozwijać go na co dzień, ale do tego potrzebujemy partnera zapewniającego nam finansowanie promocji FitWithMe. Lub partnera posiadającego własne zaplecze marketingowe, które umożliwi propagację platformy.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Nasza grupa docelowa składa się z trzech segmentów.
1. Pierwsza to osoby jeszcze niećwiczące, lecz poszukujące takiej możliwości. Z reguły są to ludzie bardzo mało zmotywowani.
2. Druga to osoby ćwiczące sporadycznie, które chcą robić to częściej jednak ze względu na brak czasu opuszczają treningi.
3. Trzecia zaś to trenerzy, którzy poszukują nowych klientów, pragną się wypromować i chcą zarabiać pieniądze (na FitWithMe mogą także prowadzić zajęcia i zarabiać trenerzy personalni).

Nasz plan zakłada docieranie w pierwszej kolejności do pierwszej najszerszej grupy osób słabo zmotywowanych, nie posiadających wiedzy jak prawidłowo ćwiczyć i jakie wybrać treningi i jak ułożyć plan treningowy. Dla nich idealnym narzędziem jest FitWithMe, gdzie wszystko jest łatwe niemal jak jedno klikniecie. Wystarczy określić swój cel, podać kilka parametrów, a system wszystko zaplanuje za użytkownika, a co najważniejsze uwzględni jego indywidualne cech takie jak typ sylwetki.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Zdobycie kilkuset aktywnie ćwiczących użytkowników, co już pozwoli na osiągnięcie rentowności projektu.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

W pierwszej kolejności planujemy wyjście poza granice Polski. Platforma dostępna jest aktualnie w trzech językach – polskim, angielskim i niemieckim. Następnie chcielibyśmy poszerzyć naszą grupę docelową rozbudowując ofertę treningów o ćwiczenia dla kobiet w ciąży, młodych matek oraz seniorów.

Kolejnym etapem jest wdrożenie sklepu online oraz utworzenie natywnych aplikacji iOS, Android i SmartTV.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakFitWithMe – dajemy użytkownikom platformę do ćwiczeń grupowych [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.